لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

کاهش , رفع و درمان علائم یائسگی در زنان و تاثیر لیزر مونالیزا تاچ

کاهش , رفع و درمان علائم یائسگی در زنان و تاثیر لیزر مونالیزا تاچ : وقتی که دوران قاعدگی به طور کامل در زنان متوقف می شود یائسگی در زنان رخ می دهد . گاها دوران قاعدگی متوقف شده و دوباره شروع می شود . با این حال یک زن اگر در طول یک سال قاعدگی نداشته باشد یائسه است . در ادامه ی این مطلب , نکاتی در مورد یائسگی و روش های مناسب برای داشتن بدنی , قوی و سالم , و همچنین واژن عاری از مشکلات در مدت زمان یائسگی یاداوری شده که با رعایت آنها می توانید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید .

درمان علائم یائسگی در زنانd

یائسگی چه زمانی رخ می دهد؟

زمان شروع یائسگی در زنان نسبت به همدیگر متفاوت می باشد. میانگین سنی زنانی که از دوران قاعدگی گذشته اند 51 سال می باشد . ولی متوسط سن یائسگی از 40 الی 59 بوده وهر زمانی ممکن است رخ دهد . سن یائسگی بیشترزنان همانند مادرشان است . اگر دوران قاعدگی فردی قبل از موقع معین یعنی قبل از 40 سالگی متوقف شود . با مراجعه به پزشک مربوطه و گرفتن آزمایش خون , مشخص خواهد کرد که فرد در دوره ی یائسگی قرار دارد ودر صورت عدم یائسگی , علت های دیگری را برای توقف قاعدگی پزشک دنبال خواهد کرد .

دوران یائسگی یک دوره ای است که با مرور زمان رخ داده و در برخی از زنان چندین سال طول می کشد . ولی اگر فردی در طول یک سال از دوران قاعگی به دور باشد نشان دهنده ی این است که فرد در دوران یائسه می باشد . زنانی که با جراحی تخمدان هایشان را برداشته اند به ” یائسگی که از جراحی ایجاد می شود ” مبتلا می شوند . ولی با وجود تخمدان ها در بدن و متوقف شدن دوران قاعدگی , به یائسگی که از جراحی ایجاد می شود مبتلا نخواهند شد .

یائسگی چه علائم ونشانه هایی دارد؟

در ماه ها و سال هایی که به دوران یائسگی فردی انتها می یابد ( دوران ماقبل یائسگی ) تجربه این علائم یائسگی در زنان امکان دارد که در زیر به آنها اشاره می کنیم

  1. نامنظم بودن دوره های قاعدگی
  2. خشک شدن واژن
  3. گرگرفتگی , یکی از بیشترین عوارضی که در دوران یائسگی شیوع می یابد گرگرفتگی است . که در حالتی با افزایش دمای بدن و گرم شدن پوست و نهایتا با تعریق فرد , نمایان می شود و باعث می شود که بانوان در دوران یائسگی با مشکلاتی مواجه شوند . پوشیدن لباس و یا لباس زیر های تنگ و باریک , استعمال الکل , و دچار به اضطراب واسترس , کافئین ومصرف غذاهای تند از علت های گر گرفتگی یائسگی می باشند .

مواردی که از گرگرفتگی جلوگیری می کند عبارتند از : استفاده از لباس و یا لباس های زیر سبک و راحت , نوشیدن تدریجی و جرعه جرعه آب یخ , فعالیت های ورزشی و استعمال بعضی از داروها .

از دیگر علائم و نشانه های یائسگی دز بانوان می توان به موارد زیر هم اشاره کرد

  1. تعریق شبانه
  2. بی خوابی و داشتن مشکلات خواب
  3. تغیردر خلق و خوی فرد
  4. افزایش یافتن وزن و کند تر شدن متابولیسم بدن
  5. خشکی پوست و کم پشت شدن آن
  6. از بین رفتن حجم سینه ها و توپری آنها .

دوران یائسگی چه عوارضی می تواند داشته باشد؟

خطر مبتلا شدن به بیماری های خاصی پس از پشت سرگذاشتن یائسگی افزایش می یابد که نمونه های این عوارض ها عبارتند از :

بیمار های قلبی و عروقی : کاهش یافتن سطح استروژن بدن خطرمبتلا شدن به بیماری های قلبی – عروقی را افزایش می دهد دلیل اصلی مرگ و میر در بانوان و همین طور در مردان , مبتلا شدن به بیماری های قلبی – عروقی می باشد . با این حال انجام دادن فعالیت های ورزشی بصورت کاملا منظم و رعایت کردن رژیم غذایی سالم و همچنین وزن خود را بصورت طبیعی حفظ کردن بسیار ضروری است .شما می توانید برای آگاهی از روش هایی که از قلب محافظت می کنند همچون کاهش دادن کلسترول خون و یا فشار خون بالا , با پزشک مربوطه ی خود مشورت کنید .

پوکی استخوان : این مشکل می تواند باعث تضعیف و شکننده شدن استخوان و در نهایت خطر شکستگی استخوان را افزایش می دهد . امکان دارد در مدت چند سال نخست پس از یائسگی تراکم استخوان با سرعت زیادی کاهش یابد , واین باعث می شود که خطر پوکی استخوان افزایش گردد .زنانی که مبتلا به پوکی استخوان در دوران یائسگی هستند گزینه ی اصلی شکستگی های لگن , مچ وستون فقرات خود می باشند .

سوزش و تکرار ادرار : با کاهش یافتن قابلیت رجوع یافته بافت واژن و مجری ادرار به طور همزمان و به صورت پی در پی و ناگهانی به ادرار کردن تمایل شدید داشته باشد . و به دنبال این ها بی اختیاری ادرار و یا از بین بردن ادرار در مواقع سرفه ع خنده و یا برداشتن وسایل سنگین ( بی اختیاری ادرار که با وارد شدن فششار ) طی کند . همین طور امکان دارد فرد در بیشتر اوقات به عفونت های دستگاه ادراری دچار شود . احتمال دارد با انجام دادن تمرینات ” کیگل ” که موجب می شود عضلات کف لگن به طور چشمگیری تقویت شده و استفاده کردن یک استروژن موضعی , علائم بی اختیاری ادراری کاهش یابد .

عملکرد جنسی

سال های منتهی به دوره ی یائسگی , مشاهده ی تغییراتی در فعالیت های جنسی فردی امکان دارد . بیشتر زنان از از اینکه دیگر نگرانی از بابت بارداری ندارند اذعان کرده اند که از رابطه ی جنسی لذت بیشتری می برند . که این نشانه ی سرد مزاجی بانوان در دوره ی یائسگی باشد . و برخی نیز به رابطه ی جنسی کمتر قبل یائسگی فکر می کنند و حتی در مواردی از این رابطه لذت نمی برند .

چند علت احتمالی برای تغییراتی که در تمایلات رابطه ی جنسی زنان در دوره ی یائسگی وجود دارد که می توان موارد زیر را نام برد .

کاهش یافتن هورمون که میتواند باعث خشکی واژن شده و دراحساس درد و ناراحتی رابطه ی جنسی به نوبه ی خود سهم دارد .

میل جنسی با کاهش یافتن هورمون ها کمتر می شود .

تعریقات شبانه , که می تواند اختلال در خواب و خستگی بیشتر و در نهایت نداشتن آمادگی برای رابطه ی جنسی شود . تغییرات بی منطق و احساسی و رفتاری باعث می شود که احساس استرس و اضطراب افزایش یافته و مانعی شود برای مانعی برای میل جنسی می شود .

افزایش وزن . با بالا رفتن سن در دوران یائسگی سوخت وساز بدن نیز کم می شود و این عامل باعث افزایش وزن با این حال امکان دارد با این روند به غذای کمتر و ورزش بیشتر نیاز داشته باشید صرفا برای اینکه وزن قبلی خود را حفظ کنید .

یائسگی یا آتروفی واژن

در بین زنان یائسه ( یائسگی طبیعی یا ثانوی ) و یا در میان زنان که دوره بعد از زایمان خود را سپری می کنند یک نوع بیماری شایع به نام آتروفی واژن اتفاق می افتد . قسمت وولوواژینال , به شدن استروژن خیلی حساس است و نتیجه آن تاثیر مستقیم و قابل توجهی بر روی کیفیت زندگی بانوان می گذارد , از جمله : خشک شدن واژن , سست شدن مخاط واژن , احساس خارش و سوزش , و احساس درد هنگام نزدیکی ,

روش های کاهش عوارض یائسگی در زنان

یک بخش طبیعی از روند زندگی دوران یائسگی است . درمان وجلوگیری این دوره ی امکان پذیر نمی باشد . ولی در کل می توان با انتخاب مناسب شیوه ی زندگی و روش های درمانی مخصوص بساری از علائم ونشانه ها را مدیریت کرده و باعث جلوگیری عوارض آن شد .

لیزر مونالیزا تاچ : اولین درمان واژینال با لیزر برای مبارزه با اختلالات یائسگی

مونالیزا تاچ یک روش درمانی است به طور دایمی ماندگاری دارد . این روش کم تهاجم بوده وبوسیله ی لیزر که با عنوان یک روش درمانی با تاثیر چشمگیر واثر گذاری ایده ال برای درمان عوارضی که با کهولت سن بر بافت های داخلی اندام تناسلی زنان ایجاد می شود , شناخته شده و محبوب می باشد . این فن آوری نوین , یکی از بهترین و به روز ترین روش های جوانسازی واژن به وسیله نور لیزر است . و یک تکنیک ایمن و کارامد بر طبق یک سیستم به روز معروف به SmartXider می باشد .

روش مونالیزا تاچ , به وسیله یک منبع لیزری CO2 که نور ساطع زا منعکس می کند , روشی بسیار مناسب و قابل اعتماد و دارای عملکردی بالاست که مخصوص این نوع درمان طراحی شده است . با استفاده از لیزر فرکشنال می توان به رشد دوباره ( تروفیک ) در قسمت وولو – واژن کمک می کند . به علاوه یک درمان مناسب برای بافت های واژن , بعد از انجام عمل های جراحی که بخاطر تومورهای دستگاه تناسلی بانوان ( تخمدان , تخمدان , رحم , وولو و واژن ) می باشد .

در مدت زمان یائسگی , واژن آمادگی بیشتری برای از دست دادن اندازه تورم و هیدراتاسیون بافت های آن است که نتیجه آن ایجاد احساس ناخشنودی و ناراحتی واژن می شود . بعضی از علائم شایع این ناراحتی جسمی عبارت است از خشکی , احساس درد و سوزش در هنگام نزدیکی و خارش وولو که بیشتر اوقات باعث پایین آمدن کیفیت زندگی روزمره می شود .

هورمون درمانی

درمان با هورمون درمانی به این معنی است استروژن را به تنهایی تجویز ( برای بانوانی که هیستروکومی انجام داده اند ) و یا استروژن و پروستروژن را با هم ترکیب و بیشتر برای بیمران یائسه انجام می شود که برای جلوگیری از عارضه مربوط به آتروفی ادراری و بیشتر برای آثار منفی کم شدن ناگهانی استروژن بر روی سیستم های عصبی قلبی و عروقی , اسکلتی و اتونوم انجام می شود .

در درمان به خصوص , تجویز کردن استروژن به صورت تنهایی , در مانی معروف به استروژن درمانی ( ERT ) است . 10% – %25 از بانوانی که زیر نظر هورمون درمانی سیستمیک قرار دارند و به علاوه از اثراتی نظیر آتروفی ادراری رنج می برند . این عامل علاوه بر آثار بلند مدت مصارف هورمون ها , توجیهی است , بر مسئله درمان سیستمیک برای بانوانی که فقط ” از عارضه واژنی رنج می برند ؛ به سختی تجویز می شود .

درمان موضعی واژینال یا استروژن درمانی ترانس درمال

معولا برای درمان آتروفی واژن از روش موضعی کمک می گیرند . در درمان با این روش شخص تحت درمان باید یک کرم حاوی هورمون را به صورت مستقیم در واژن استعمال می کند . کمک دیواره های واژن استروژن جذب می شود و وارد چرخه گردش خون می گردد , اگر اینکه از قبل برای جلوگیری جذب شدن استروژن آماده سازی شده باشد که در اینصورت عارضه هایی از جمله احساس درد در قسمت پستان , درد در قسمت پرینه و خونریزی رحمی می باشد که بدون درنگ باید به پزشک اطلاع داده شود . ممنوعیت این نوع درمان نیز برای کسانی که سرطان مخاط رحم و خونریزی واژینال / رحمی با علت نامعلوم دارند است .

لیز کننده ها و مرطوب کننده های واژینال

در مواقعی که آماده سازی استروژن مورد تائید و یا اثری نداشته باشد , استفاده از مرطوب کننده ها و لوبریکانت های واژینال برای استعمال به طور موضعی و مداوم می تواند عارضه ی مربوط به خشکی واژن را به صورت چشمگیری کاهش دهد . این محصولات که از تر کیب عوامل ترمیم کننده و محافظ محلول در آب و دارای مواد غیر هورمونی ( در برابر درمان های هورمونی ) به خصوص برای بانوان در نظر گرفته می شود و یا برای کسانی که به دلیل سرطان قلبی , در خطر حساسیت به هورمون قرار می گیرند .

طرز کار روش مونالیزا تاچ چگونه است ؟

در روش درمان با مونالیزا تاچ به صورت طبیعی و بدون احساس درد بر عارضه یلئسگی غلبه می کند . در روش با عمل نوین لیزر جوانسازی واژن به کمک کنترل با سیستم های کامپیوتری مناسب , با اثرگذاری موثرباعث بازسازی الیاف ضعیف شده بخاطر پیری و در عین حال باعث تولید کلاژن جدید می شود . در درمان با این روش اندازه مخاط را می توان تنظیم کرد , و حتی شکل آن را نیز می توان تغییر داد و رطوبت و خاصیت ارتجاعی آن را به روش کار آمد و بدون هیچ گونه درد , بازگرداند .

D-پالس , یک فن آوری نویین و خاص است که پیشرفته ترین و مناسب ترین روش درمان برای دیواره های واژن است . اجزاه تشکیل دهنده ای دیواره ها از مخاط و بافت پر ظرافت برای احیا شدن دوباره است , که مسلما از تابش نور پالسی مناسب که نه اولترا پالس ( بیش از اندازه ” سرد و عمیق ) و نه سوپر پالس ( بیش از اندازه گرم وسطحی ) باشد بسیار لازم است . در این نوع عمل بخش کوچی از مخاط را تبخیر می کنند که بیشتر از سایر نقاط کراتینیزه است . پس از آن به مقداری که مورد نیازبرای تولید حرارت است یک دناتوراسیون کافی و تحت کنترل , منتشر می شود . در این صورت , بدون هیچ گونه تروما و با بهره گیری از مقدار مناسبی از انرژی لیزر , بازسازی و بافت واژن تحریک می شود .

این درمان پیشرفته ترین درمان وولو – واژن نامید باعث بهتر شدن شراسط فیزیکی بانوان شده است . با این روش درمان بانوان می توانند با رضایت کامل از زندگی زناشویی و ارتباط با شریک زندگی خود بهره مند شوند .

Comments are closed.