لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

درمان شقاق یا فیشر مقعد به روش دیلاتاسیون

درمان شقاق یا فیشر مقعد به روش دیلاتاسیون

امروزه نسبت به گذشته و با ابداع روش های جدید برای بیشتر بیماری ها روش های درمان بسیاری به کار گرفته می شود که این موارد برای بهبود شقاق مقعد نیز به کار گرفته می شود. از قدیمی‌ترین روش درمان شقاق مقعد می توان به روش اتساع دریچه‌ی مقعد یا همان روش دیلاتاسیون نام برد که پزشک در این روش یعنی در روش دیلاتاسیون فیشر مقعد برای اینکه فشار وارد شده بر روی دیواره مقعد را تا حد امکان کمتر کند برای همین جراح با ایجاد کشش دستی در کانال و دریچه‌ی مقعد باعث شل شدن و کش آمدن عضلات مقعد می شود؛ که این روش بسیار خطرناک و برای بیمار عوارض زیادی را به همراه داشت.

درمان شقاق یا فیشر مقعد به روش دیلاتاسیون

به خاطر همین این روش دیگر برای بیماران انجام نمی شود وخیلی زود روش‌های نوین جراحی شقاق مقعد جای ان روش را گرفتند. بسیاری از بیماران که با این روش درمان شده بودند دچار عوارض زیادی مثل بی اختیاری در نگه داشتن مدفوع و یا گاز روده شده بودند که این امر باعث شده بود تا آمار بالای شکایت از این روش جراحان زیادی را از ادامه درمان با این روش باز دارد؛ و امروزه به هیچ وجه ریسک انجام این جراحی برای درمان شقاق مقعد را قبول نمی کنند. چون این روش استانداردهای لازم حفظ ایمنی و سلامت بیمار را ندارد و برای همین بسیاری از ‌مراجعه کنندگان خود را از دست داده است.

بیشتر بخوانید : بیماری شقاق

هدف جراحان وقت این است که با گذراندن دوران تحصیل به شکل عالی و با دیدن آموزش های آگاهانه و با در نظر گرفتن تمام موارد درمان یعنی خطرات و معایب و مزایای روش‌های درمانی بهترین روش درمان را برای بیماران خودشان انتخاب کنند.

نحوه‌ی انجام اتساع یا دیلاتاسیون دریچه‌ی مقعد

معمولا در انجام این روش درمانی بیمار را تحت بی‌حسی موضعی یا بی‌هوشی عمومی قرار می دهند. به این ترتیب که جراح در این روش دیلاتاسیون مقعد، شروع به باز کردن دریچه مقعد با دست می کند با کمک فشار دست خود به آرامی شروع به باز کردن دریچه‌ی و ایجاد کشش در دیواره‌های آن می‌کند.

در این روش جراح برای برداشتن فشار از روی عضله مقعد به کشیدن دو طرفه‌ی دریچه‌ی مقعد و باز کردن آن بیش از حد طبیعی، ان اقدام می کند درست است که این روش یکی از روش های پر عارضه در درمان فیشر مقعد است اما در صورتی که پزشک با تمام دقت این روش را انجام دهد در کاهش بسیار سریع درد شقاق می تواند روش موثری باشد.

برای اینکه دهانه مقعد به راحتی باز شود و جراح معطلی نداشته باشد و برای راحت و سریع انجام شدن جراحی دهانه مقعد را از مواد ژل لغزنده و روان‌کننده پر می کند. بعد از پوشیدن دست کش با انگشتان دست دیواره‌ی مقعد را به آرامی ماساژ می دهد. انجام ماساژ به شکل صحیح و حرکت دورانی همراه با اعمال فشار رو به بیرون باعث می شود تا عضلات مقعد و دریچه بازتر شوند. اگر پزشک در فشار با دست با دقت انجام ندهد ممکن است که بافت و فیبرهای عضلانی اسیب ببینند و در نهایت پاره شوند اما اگر فشار دست معقول باشد آسیبی به فیبرهای عضلانی وارد نمی‌شود.

بیشتر نتایج نشان می دهند که همیشه در این نوع روش بافت عضله دچار اسیب می شود. برای اینکه خون در قستی که فشاربر آن وارد شده به شکل لخته نشود در پایان جراحی یک اسفنج کوچک در ناحیه قرار داده می شود. معمولا به بیمارانی که از این روش درمانی اتساع برای درمان انجام داده باشند توصیه می شود که تا 6 ماه به طور متناوب از عمل اتساع دریچه‌ی مقعد از یک گشادکننده مقعد استفاده کنند. در این روش درمانی معمولا اجابت مزاج بسیار راحت تر و سریع صورت می گیرد چون که از عضله اسفنکتر مقعد بیش از حد طبیعی کشیده شده است و گشاد شده است.

خطرات و عوارض ناشی از روش اتساع یا دیلاتاسیون دریچه‌ی مقعد

این روش یعنی روش اتساع یا دیلاتسیون هم مثل سایر روش های درمانی در جراحی های سیستم گوارش ممکن است که دارای خطرات و عوارضی برای فرد باشد. در بین روش های جراحی معمولا روش اتساع یا دیلاتاسیون مقعد بیشترین عوارض و خطرات را برای فرد به همراه دارد ما در این مقاله عوارض و خطرات این نوع جراحی را برای شما به طور کامل و جامع بیان می کنیم. پیشنهاد ما برای شما این است که شما بهتر است قبل از انتخاب نوع جراحی تمام موارد را در زمینه آن جراحی مطالعه نمایید.

خطرات و عوارض ناشی از روش اتسا یا دیلاتاسیون مقعد عبارتند از:

  • بی اختیاری مدفوع و گاز روده
  • نشت مقعد به خاطر نیروی وارد شده‌ بر دریچه‌ی مقعد
  • آسیب دیدن اسفنکتر مقعد
  • اسیب شدید و پاره شدن بافت رکتال
  • لخته شدن خون
  • نتیجه نگرفتن از جراحی

به این ترتیب همان طور که مطلع شدید این روش عوارض و خطرات زیادی را برای بیمار به وجود می اورد که این خطرات و عارضه‌ها در بیشتر مواقع جبران‌ناپذیر هستند. برای همین دیگر این روش کاربرد ندارد و بیشتر جراح ها برای درمان شقاق از روش‌های کم‌تهاجمی‌تر استفاده می کنند؛ و از ان جایی که این روش موفقیت امیز هم نبود از روش های خطر کم‌تر و روش های که میزان مؤفقیت بیشتری خواهند داشت برای درمان بیماران استفاده می کنند. و جراح با معاینه دقیق فیشر بهترین و موفقیت آمیزترین روش را برای درمان به بیمار پیشنهاد می کنند.

مطالعه کنید : درمان شقاق با لیزر

Comments are closed.