لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

درمان ریزش مو با لیزر تراپی , لیزر درمانی برای درمان ریزش مو | لیزرتراپی مو

درمان ریزش مو با لیزر تراپی , لیزر درمانی برای درمان ریزش مو | لیزرتراپی مو روش های زیادی برای درمان ریزش مو وجود دارد و این روش ها هم امروزه پیشرفت چشم گیری داشته اند.یکی از این درمان ها که یک شیوه درمانی نوین و انقلابی برای درمان ریزش مو به شیوه غیرجراحی است لیزرتراپی مو با لیزر کم توان یا لیزر سرد (LLLT) است که هم برای اقایان و هم برای خانم ها که از مشکل ریزش مو رنج مبرند مناسباست و می تواند نتیجه خوبی داشته باشد با انجام لیزرتراپی مو شما می‌توانید موهایی ضخیم‌تر، پرپشت‌تر و درخشان‌تر با ظاهری سالم و زیبا داشته باشید.

درمان ریزش مو با لیزر

اما لیزرتراپی مو چیست؟

همان طور که در مطالب بالا گفته شد لیزرتراپی مو یک شیوه غیرجراحی و یک تکنیک علمی برای درمان ریزش مو، کم پشت شدن مو‌ها و مشکلات مربوط به موی سر است. شیوه لیزرتراپی طی مطالعات و تحقیقات پزشکی مورد بررسی قرار گرفته و اثربخشی و ایمنی آن به اثبات رسیده است. دستگاه‌های لیزرتراپی از لیزرهایی با سطح انرژی نوری و جریان کم که خاصیت درمانی دارند، برای رفع مشکل ریزش مو بهره می‌برند. نحوه‌ی تاثیرگذاری لیزر بر فرایند رشد موها مشابه با بیوتراپی نوری است.

این فناوری پیشرفته و نوین در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است و پزشکان و متخصصان این شیوه را درکنار روش های دیگری مانند محصولات ضد ریزش مو، داروهای مسدود کننده‌ی DHT و محلول ماینوکسیدیل، به عنوان یک شیوه موثر برای درمان ریزش مو می‌دانند.

لیزرتراپی مو چگونه عمل می‌کند؟

لیزر درمانی مو : انرژی اشعه‌ی لیزر با استفاده از اصول علمی بیوتراپی نوری عمل می‌کند. با تابش اشعه‌ی لیزر ، سلول‌های هدف آن را جذب کرده و بعد شروع به بازسازی خود می‌کنند. اشعه‌ی لیزر در بافت‌های عمقی پوست سر نفوذ می‌کند و باعث تحریک جریان خون در پشت سر و همچنین تحریک متابولیسم سلولی برای سنتز پروتئین می شود. مطالعات بالینی نشان داده‌اند که فعالیت میان سلولی و درون سلولی باعث شکسته شدن DHT (هورمون دیهیدروتستوسترون که عامل ریزش مو است) می شود و در نتیجه ریزش مو‌ها متوقف می شود. برای آن که بتوانید عملکرد لیزر را به خوبی درک کنید، در ابتدا باید در مورد چگونگی رشد موها و جایگزینی آن‌ها و همچنین چرخه‌ی رشد موها اطلاع داشته باشید.

متاسفانه با بالا رفتن سن، تعداد موهای جدیدی که جایگزین موهای قبلی می‌شوند کم می شود و ضخامت و همچنین رنگ موها کمتر می شود و به همین دلیل به تدریج موها کم پشت می‌شوند و احتمال دارد قسمتی از سر دچار طاسی شود. بنابراین ریزش موها بخشی از چرخه‌ی طبیعی مو است و دلیل طاسی شما ریزش مو‌ها نیست، بلکه این موضوع است که موهای جدید جایگزین موهای قبلی نمی شوند.اما چرخه مو چگونه است؟اینگونه است که هرکدام از موهایی که در سر می‌رویند تا چند سال رشد می‌کنند و بعد می‌افتند. بعد پیاز‌ مو تا چند هفته استراحت می‌کند و بعد دوباره موی جدیدی از پیاز شروع به رشد می‌کند. این چرخه در تمام طول عمر ما ادامه دارد.

لیزر درمانی هرچه قدر درمان را سریع ‌تر شروع کنید، به نتایج بهتری خواهید رسید.زیرا لیزردرمانی باعث بازسازی پیاز‌های مو و تقویت آن‌ها می شود. این تاثیر لیزر باعث کم شدن فرایند پیشروی ریزش و کم شدن موها شده و حتی در مواردی فرایند ریزش و کم پشت شدن مو‌ها را برعکس می‌کند و درواقع باعث پرپشت شدن و بازگشت موهای از دست رفته می شود. البته در صورتی که پیاز‌ی موها بمیرند، دیگر امکان بازیابی آن وجود ندارد.

نور قرمز با تاثیرات درمانی باعث بیشتر شدن جریان خون در سر می شود و در نتیجه تعداد گلبول‌های قرمزی که اکسیژن تازه و مواد مغذی را به پیاز‌ی موها می‌رسانند بیشتر شدن پیدا می‌کند. نتیجه‌ این کار شروع چرخه‌ی بازسازی در سر و پاکسازی مواد زائد در اطراف پیاز‌ مو است. در نتیجه‌ این درمان لایه کورتکس در ساقه‌ی مو ضخیم‌تر شده و لایه‌ی کوتیکل بسته می شود که این امر باعث می شود موی سر بسیار نرم‌تر و سالم‌تر به نظر بیاید و درخشندگی بیشتری داشته باشد. استفاده از لیزرتراپی در کنار درمان KLS و تجویز داروهای خوراکی سبب می شود که لیزرتراپی نیز تاثیرات بهتری داشته باشد، چرا که لیزرتراپی مو باعث بسته شدن کوتیکل مو می شود. در صورتی که همزمان با لیزرتراپی مو از نرم کننده‌های مو استفاده کنید، موهای آسیب دیده، موخورده‌ها و موهای خشک به تدریج بهبود می یابند.

مزیت هایی که درمان ریزش مو با لیزر تراپی دارد چیست؟

  1. باعث تحریک فولیکول مو می شود.
  2. فرایند ریزش مو را متوقف می‌کند.
  3. تنها پس از یک جلسه‌ی درمانی، جریان خون در سر را تا ۵۴ درصد بیشتر می کند.
  4. کیفیت ساقه‌ی مو را بهبود می دهد.
  5. باعث پرپشت شدن موها و نرم شدن و ضخیم شدن تارمو می شود.
  6. ثابت شده است که لیزرتراپی مو سبب رشد مجدد مو‌ها می شود.
  7. باعث درمان خارش کف سر می شود.
  8. برای اطمینان از صحیح بودن میزان انرژی انتقال داده شده، انرژی لیزر را از موقعیت‌های مختلف به سر می‌تاباند.
  9. باعث بازسازی آسیب دیدگی موها بر اثر رنگ و دیگر مواد شیمیایی می شود.
  10. قدرت مو‌ها و قابلیت ارتجاعی آن‌ها را بیشتر می کند.

آ یا می توان به جای کاشت مو لیزرتراپی کرد؟

افرادی که دارای مشکل ریزش مو هستند یا مو های ان ها کم پشت شده است کاندید مناسبی برای این روش درمانی هستند. در مواردی که پزشک متخصص با بیمارانی رو به رو می شود که به دلایلی کاندید مناسبی برای عمل کاشت مو نیستند، انجام لیزردرمانی قطعا پاسخ مناسبی برای درمان است. مواردی که احتمال دارد بیمار برای انجام عمل کاشت مو رد صلاحیت شود عبارتند از:

  • زنانی که دچار ریزش مو و کم پشت شدن موها در تمامی مناطق سر خود شده‌اند و بنابراین نواحی کنار و پشت سر که معمولا موهای پیوندی از آن گرفته می شود نیز دچار مشکل ریزش مو هستند و به همین خاطر احتمال موفقیت آمیز بودن پیوند و کاشت موی طبیعی کم است.
  • بیمارانی که در مراحل اولیه‌ی ریزش مو هستند (یک تا ۷ سال از شروع ریزش موی آن‌ها می‌گذرد) و هنوز تعداد زیادی از موها در قسمت جلوی سر در حال رشد هستند و بنابراین این احتمال وجود دارد که با انجام کاشت مو، موها وارد شوک شوند و یا به موها آسیب وارد شود و بنابراین فرایند ریزش موها در واقع شدیدتر شوند.

نحوه انجام لیزر تراپی برای درمان ریزش مو چگونه است؟

بیماران در زیر یک دستگاهی که اشعه لیزر را ساطع می‌کند، می‌نشینند و در این حین می‌توانند کاملا آسوده باشند و تلوزیون تماشا کنند یا مجله بخوانند. این زوش درمانی تا این حد ساده و راحت است!و این عمل حدودا 30 دقیقه طول میکشد.

بعد از گذشت چه مدت می توان نتیجه مناسب را گرفت؟

فولیکول مو برای شروع مجدد تولید مو به زمان نیاز دارد و مدتی طول می‌کشد که ساقه‌ی مو از پوست سر عبور کند و تا حدی که قابل رویت و تشخیص باشد، رشد کند. معمولا بعد از سه ماه از شروع درمان، بیمار اولین نشانه‌های اثربخشی لیزردرمانی را مشاهده خواهد کرد و ظرف مدت زمان شش ماه به نتایج نهایی درمان خواهد رسید.

با توجه به تحقیقاتی که انجام شده بعد از ۲۰ جلسه‌ی درمانی (۱۰هفته)، در ۹۲ درصد از بیماران رشد موها بیشتر شدن یافته بود و در ۹۸ درصد از بیماران فرایند ریزش موها تا حدود بسیار چشمگیری کند شده و یا متوقف شده بود. بعد از سی و ششمین جلسه‌ی درمانی، در ۹۷ درصد از بیماران، تعداد موهای سر حداقل ۲۰ درصد بیشتر شدن یافته و در ۸۹ درصد از بیماران، تعداد موهای سر حداقل ۳۰ درصد بیشتر شدن یافته بود. به همین ترتیب ۵۷ درصد از بیماران رشد ۵۰ درصدی داشته و ۶۵ درصد از بیماران اظهار کردند که نواحی طاسی سر آن‌ها که به وضوح قابل مشاهده بوده است، بهبود یافته و کوچک‌تر شده است.

آیا درمان ریزش مو با لیزر شیوه ایمنی است؟

بهتر است بدانید که این روش دارای تمامی استاندارهای بین المللی ایمنی است و به عنوان یک دستگاه درمانی “بدون خطرات چشمگیر” محسوب می شود و در بین لیزرهای به کار برده شده در زمینه کازمتیک (پزشکی زیبایی) در کلاس IIIA قرار دارد.همچنین نوع لیزر مورد استفاده در این شیوه، لیزر کم توان یا لیزر سرد (LLLT) است.

Comments are closed.