لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

بینی های استخوانی و جراحی زیبایی بینی استخوانی

بینی های استخوانی و جراحی زیبایی بینی استخوانی :  این حقیقت که نتیجه جراحی بینی های استخوانی بهتر از بینی های گوشتی است را همه پذیرفته اند ولی آیا می دانید علتش چیست؟ بینی های استخوانی برخلاف بینی های گوشتی پوست نازکی دارند و انعطاف پذیرترندب بنابراین جراح برای شکل دادن به بینی چالش زیادی ندارد و به همین دلیل نتیجه جراحی بینی های استخوانی بهتر خواهد شد. بینی های کج ، قوزدار و عقابی جزو دسته بینی های استخوانی هستند، بر اساس میزان تغییرات موردنیاز می توان به راحتی به غضروف اضافه کرد و یا از آن برداشت.

جراحی زیبایی بینی استخوانی

تاثیر نوع پوست در جراحی بینی

نوع پوست تاثیر بسیار زیادی در جراحی بینی دارد، جراحی بینی های گوشتی سخت تر است و نتیجه جراحی برای این نوع بینی ها تاثیر کمتری دارد، اگر بینی تان گوشتی است و قصد جراحی دارید حتما به دنبال یک جراح خوب باشید.

صاف کردن قوز بینی با جراحی

یک روش رایج برای برداشتن قوز بینی روش استئوتومی است. این راهکار یک روش برای بریدن استخوان است و شبیه قلم است.استئوتوم از زیر پوست وارد می شود و به آرامی استخوان اضافه ای که برآمده شده است را بر می دارد و انحنای بینی را از نیمرخ به خوبی اصلاح می کند. اگر قوز بینی خیلی کم باشد می توان حتی با سوهان پزشکی برآمدگی را برطرف کرد.

اصلاح پهن بودن استخوان بینی

پهن بودن پل بینی هم به وسیله استئوتومی قابل اصلاح است. همانطور که می دانید چهن بودن استخوان بینی یکی از چالشی ترین عیب های بینی است در روش استئوتومی با ایجاد شکستگی تحت کنترل استخوان بینی به سمت داخل قرار گیرد و ظاهر بینی باریک تر شود.

اصلاح کج بودن استخوان بینی

یکی از مشکل ترین چیزها در طول جراحی بینی ، صاف کردن بینی کج می باشد. عوامل زیادی وجود دارد که این نوع جراحی را چالش برانگیز می کند.

اولین عامل این است که غضروف و استخوان کج بعد از عمل هم تمایل به کج شدن دارند و حرکت می کنند.

دومین عامل این است که انحراف بینی مخصوصا در بینی هایی که به صورت مادرزاد کج هستند در یک ساختمان نامتقارن قرار گرفته اند. و پیدا کردن یک خط صاف برای موقعینت بینی کمی مشکل است.

چطور با جراحی بینی کج را صاف کنیم؟

بسیاری از افراد به علت مشکلات تنفسی قصد جراحی بینی دارند و تنها دلیل شان بهبود ظاهر بینی و تقارن کلی صورت نیست. یک بینی کج علاوه بر ظاهر بد سبب عذم تقارن صورت هم می شود.

نکات مهم برای اصلاح کجی بینی

اگر جراحی زیبایی بینی را برای بازسازی راه تنفسی، اصلاح مشکلات تنفسی، یا حذف انسداد ایجاد شده در راه بینی انجام می دهید این جراحی سپتو رینوپلاستی نیز نامیده می شود.

اگر می خواهید با جراحی بینی هم مشکلاتی که اشاره شد اصلاح شود و هم به عنوان مثال سایز بینی کوچک شود، این جراحی خیلی مشکل تر می شود.

با این جراحی می توان کجی مادرزادی بینی و هم کجی ناشی از یک آسیب مانند یک بینی شکسته که اصلا جا نیفتاده است را هم اصلاح کرد. ضربه به بینی هم می تواند سبب کجی بینی شود همچنین یک بینی کج ممکن است نتیجه ی رشد نامتعادل و توسعه ی آن در دوران کودکی و نوجوانی باشد.

میزان موفقیت در عمل بینی چقدر است؟

موفقیت در جراحی کجی بینی ، به مشکلات واقعی موجود در بینی نیز بستگی دارد. برخی از مطالعات نشان داده اند که برای مشکلاتی مانند انحراف بینی، حدود ۳۰ درصد احتمال برگشت وجود دارد. البته میزان بازگشت پذیری و یا موفقیت به تکنیک های استفاده شده، سطح مهارت و میزان تجربه ی جراح شما بستگی داشته باشد. شما می توانید یک جلسه مشاوره با یک یا چند جراح متخصص ترتیب دهید و بازخوردهایی از یک جراح حرفه ای بگیرید. نسبت به وعده ها و قول های خیلی بالا بدگمان باشید و سعی کنید چند جسله مشاوره ترتیب دهید و نظرات مختلف را با هم مقایسه کنید.

جراحی زیبایی بینی استخوانی
جراحی زیبایی بینی استخوانی

بعد از عمل بینی استخوانی احتمال بازگشت مجدد برآمدگی روی بینی خیلی کم است با مدیریت مناسب و مراقبت از بینی پس از عمل جراحی و در طول دوره درمان پس از عمل بینی استخوانی می توان ریسک بازگشت برآمدگی بینی را کاهش داد.

روش های جراحی بینی استخوانی

جراحی بینی هم با بی حسی موضعی و هم بیهوشی عمومی انجام شود. روش های مختلفی برای کاهش پهنای استخوان بینی وجود دارد یکی از آنها بریدن استخوان های جانبی و هل دادن به سمت داخل به وسیله جراحی بسته است. حداقل ۱-۳ هفته بعد از جراحی بینی باید از اسپلینت بینی استفاده شود. کبودی و تورم زیاد بینی معمولا تا هفته ی اول ادامه خواهد داشت. دوران نقاهت پس از جراحی بسته به جزئیات جراحی ۱-۲ هفته طول خواهد کشید و شکل اصلی بینی هم تقریبا بعد از ۱-۳ ماه مشخص می شود.

Comments are closed.