لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

ترمیم اسکار کلوئید بوسیله لیزر , ترمیم جای زخم با استفاده از لیزر

ترمیم اسکار کلوئید بوسیله لیزر , درمان اسکار کلوئید بوسیله لیزر , ترمیم جای زخم با لیزر , درمان اسکار کلوئید و جای زخم با استفاده از لیزر ,درمان اسکار کلوئید : بسیاری از مشکلات پوستی افراد، ناشی از شرایط ژنتیکی و محیطی است. عوامل محیطی مختلفی برای بوجود آمدن مشکلات پوستی همچون سوختگی پوست و زخم‏ها، وجود دارد. هنگامی که قسمتی از پوست بدن، زخم می‏شود سایر سلول‏ها در آن ناحیه به سرعت رشده کرده تا با تولید مقدار زیاد کلاژن ، زخم را ترمیم کنند در این حالت، بافت این ناحیه براق و برجسته تر از سایر نواحی پوست است که به آن اسکار گویند. اگر اسکار به گونه‏ای برجسته باشد که از سطح زخم بالاتر باشد و حالت آن مثل گوشت اضافه باشد، به آن کلوئید گفته می‏شود.

ترمیم اسکار کلوئید بوسیله لیزر

نشانه ‏های اسکار کلوئید در بدن

  • زمان ایجاد کلوئید در بدن، بین سه ماه تا یکسال است.
  • بافتی نرم و خونی رنگ در ناحیه زخم شروع به رشد می‏کند که در طول زمان، بزرگ‏تر شده و از ناحیه زخم فراتر می‏رود.
  • رشد کلوئید پس از چند ماه متوقف می‏شود.
  • پس از توقف رشد، رنگ کلوئید به مرور زمان به رنگ شبیه به پوست تغییر می‏یابد.

علل بوجود آمدن اسکار در بدن

مهم ترین علت بروز حالت اسکار در بدن، بخیه ناشی از جراحی، زخم شدن بدن، سوختگی‏ها و … است. دقت داشته باشید که عفونت در محل اسکار می‏تواند این پدیده پوستی را تشدید کند بنابراین پس از جراحی‏ها و یا درصورت زخم شدن بدن، با تجویز پزشک باید آنتی بیوتیک مصرف کنید تا باعث جلوگیری از عفونی شدن محل اسکار شود.

مداوای اسکار کلوئیدی با استفاده از لیزر درمانی

اسکارهای کلوئیدی، با ظاهر برجسته در محل زخم‏ها وجود دارند که پس از دوره‏ای، اندازه آن تغییر کرده و کوچک تر می‏شود. اما کمتر دیده شده است که این پدیده خود به خود از بین رود بنابراین می‏بایست نسبت به درمان این عارضه پوستی اقدام کنید این مسئله در زخم‏هایی که در معرض دید است اهمیت دوچندان پیدا می‏کند زیرا این نوع اسکارها، ظاهر زیبایی ندارند. در بین روش‏های درمانی مختلف، یکی از بهترین روش‏ها، لیزر درمانی است که روند درمان را سرعت می‏بخشد.

در لیزرها، پالس‏های نوری با فرکانس و طول موج متفاوت وجود دارد که برای درمان بیماری‏های مختلف استفاده می‏شود. در هنگام درمان اسکار کلوئید با استفاده از لیزر، پزشک متخصص، نسبت به رنگ پوست بیمار و اندازه اسکار، طول موج تابش اشعه لیزر را مشخص کرده و سعی می‏کند اندازه اسکار را کاهش داده و موجب کمرنگی قرمزی اسکار شود. تعداد جلسات درمان، بستگی به سایز اسکار دارد.

Comments are closed.