لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

تاثیر شگفت انگیز گوجه فرنگی بر روی پوست

تاثیر شگفت انگیز گوجه فرنگی بر روی پوست : گوجه فرنگی یکی از بهترین و خوشمزه ترین و در واقع در بین کم کالری ترین ها قرار دارد شاید باورتان نشود اما گوجه فرنگی نقش زیادی را در روشن کردن پوست دارد وجود املاح معدنی و ویتامین های فراوان در آن باعث شده است تا گوجه برای درخشان کردن پوست استفاده شود و با مصرف گوجه فرنگی می توان از بسیاری از مشکلات پوستی نظیر آکنه و جوش جلوگیری کرد.

تاثیر شگفت انگیز گوجه فرنگی بر روی پوست

علاوه بر تمتم خواص گوجه فرنگی مهم ترین مزایای ان به خاطر لیکوپن موجود در آن برای پوست است. از مصرف گوجه فرنگی نشوید حتی اگر رژیم غذایی دارید زیرا کالری گوجه فرنگی خیلی پایین است و سرشار از ویتامین و مواد معدنی که برای بدن بسیار مفید است. از جمله مهم ترین ویتامین های که در میوه ی گوجه فرنگی می توان به آن اشاره کرد ویتامین های C، A و K است شاید باورتان نشود اما گوجه فرنگی منبعی کاملی از منگنز و پتاسیم است و سرشار از فیبر می باشد؛ و برای سلامت سلامت گوارش تاثیر فراوانی دارد.

بیشتر بخوانید: تغذیه

در این مقاله ما برای شما مهم ترین تاثیراتی که با مصرف گوجه فرنگی بر روی پوست تان اتفاق می افتد را به طور کامل شرح می دهیم :

در سال های گذشته بیشتر مردمان کشورهای آسیای مخصوصا خانم ها نقش گوجه فرنگی را بر روی پوست بسیاراسرار آمیز می دانستند و از گوجه فرنگی به عنوان یک میوه شگفت انگیز برای پوست استفاده می کردند امروزه بیشتر مردم دنیا تاثیر مثبت استفاده از گوجه فرنگی را بر روی پوست دیده اند.

  • گوجه فرنگی به خاطر دارا بودن مقدار فراوان لیکوپن پوست را صاف و شفاف می کند پس در صورت استفاده از گوجه فرنگی و سس و رب آن می توانید از خاصیت بی نظیر این ماده خوراکی بهره مند شوید و لیکوپن پوست تان را افزایش دهید.
  • اشعه آفتاب یکی از مضرترین اشعه ها برای پوست است اما پوستی که مقدار فراوانی لیکوپن دارد در مقابله با این اشعه مقاوم تر است و خیلی کمتر از سایر پوست ها آسیب می بیند.
  • اگر شما جز آن معدود افرادی هستید که گوجه فرنگی را خیلی کم مصرف می کنی باید بگوییم که بیشتر متخصصان در یافته های خودشان درباره مقاومت پوست با مصرف گوجه فرنگی در برابر اشعه ماوار بنفش به نتایج خوبی رسیدند و توصیه می کنند تا همه افراد گوجه غرنگی را در سبد غذایی خودشان داشته باشند.
  • گوجه فرنگی بخاطر داشتن املاح و ویتامین های فراوان در خود باعث شده است تا با مصرف آن پوست شفاف تر شود و مصرف آن باعث کاهش در پیری زود رس پوست و چروک شدن آن می شود. همچنین مصرف گوجه فرنگی باعث می شود تا پوست اکسیژن مناسبی را دریافت کند و به این ترتیب پوست درخشانی را داشته باشد.
  • بیشتر متخصصان پوست بر این باورند که با مصرف 200 گرم از گوجه فرنگی در روز می توان یک پوست زیبا و درخشان را تجربه کرد.
  • امروزه بسیاری از کرم ها و لوسیون ها حاوی مقدار زیادی لیکوپن هستند که با مصرف منظم این کرم ها و لوسیون ها می توانید پوستی روشن و شفاف را داشته باشید.
  • جدیدترین بررسی هایی که محققان در جهان بر روی لیکوپن موجود در گوجه فرنگی انجام دادند به این نتیجه رسیدند که لیکوپن موجود در گوجه فرنگی می تواند از پوست در مقابل سرطان های خطرناک پوستی محافظت کند؛ و خطر مبتلا شدن به انواع سرطان را تا حدود زیادی در افراد کاهش دهد.

بیشتر مردم بر این باورند که بسیاری از افرادی که پوست شفاف و جوانی دارند راز آن ها مصرف گوجه فرنگی و روغن زیتون است که این 2 ماده اثرات جادویی را روی پوست می گذارد.

علاوه بر مصرف گوجه فرنگی در غذاها و سالاد ها برای استفاده از مزیت های فراوان آن از ماسک گوجه فرنگی نیز برای درخشندگی و جوان سازی پوست می توانید استفاده کنید بیشتر مردم به اشتباه روی به استفاده از مواد شیمیایی برای پاک سازی و شفافیت پوست شان می کنند که این مورد هم برای آن ها هزینه بالا می تواند داشته باشد و هم این مواد شیمیایی در دراز مدت برای پوست مضر هستند بهتر است تا از ماسک های طبیعی استفاده کنید .

زیرا این ماسک ها برای پوست بسیار مفید هستند؛ و از آن جایی که گوجه فرنگی یکی از مواد غذایی بسیار عالی برای پوست است و سرشار از آنتی اکسیدان است و پوست را در برابر اشعه های آفتاب محافظت می کند. در رابطه با ماسک گوجه فرنگی باید بگوییم که یکی از ماسک هایی است که با هزینه بسیار پایین تهیه می شود و گوجه فرنگی به دلیل دارا بودن اسید های طبیعی پوست چرب را تنظیم می کند. ما در این مقاله برای شما تهیه چند ماسک برای پوست را شرح می دهیم:

ماسک گوجه فرنگی

بعد از اینکه یک گوجه فرنگی را خوب شستید باید آن را رنده کنید و سپس آب آن را بگیرید و یک قاشق آرد را به اب آن اضافه کنید و بسیار خوب ترکیب را مخلوط کنید تا یک خمیر به دست بیاید بعد از اینکه خمیر تهیه شد می توانید آن را برای صورتتان استفاده کنید بهتر است تا خمیر را به مدت 5 دقیقه روی پوست تان بگذارید و سپس بعد از گذشت 5 دقیقه صورتتان را ب اب گرم به آرامی بشویید در صورتی که شما دارای پوست خشکی هستید بهترین کار اضافه کردن مقدار کمی روغن زیتون در تهیه خمیر است. این ماسک باعث درخشش پوست و از پیری زود رس جلوگیری می کند.

ماسک های دیگری هم وجود دارند که شما می توانید از ان ها برای پوس تان استفاده کنید.

  1. ماسک گوجه فرنگی + عسل = مصرف این ماسک باعث درخشش پوست شما می شود و ناگفته نماند که این ماسک برای پوست های خشک بسیار مفید می باشد و پوست شما را بسیار لطیف می کند.
  2. ماسک گوجه فرنگی+ خیار= استغاده از این ماسک یعنی ماسک گوجه فرنگی و خیار باعث روشن شدن و طراوت و شادابی پوست می شود و این ماسک باعث خنک شدن پوست بسیار تاکید می شود.
  3. ماسک گوجه فرنگی+ لیمو= از آن جایی که هر دو این ها دارای خاصیت روشن کننده گی برای پوست هستند و با استفاده مکرر از این به ماسک تا حدود زیادی از لکه های سیاه و لکه های جوش از روی پوست کم می شوند.

Comments are closed.