لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

پروبیوتیک ها و تقویت سیستم ایمنی

پروبیوتیک ها و تقویت سیستم ایمنی , درباره پروبیوتیک ها بسیار شنیده ایم اما اینجا ما برای شما تعریف کامل و جامعی را از پروبیوتیک ها بیان می کنیم : پروبیوتیک ها فرمی از فیبر نیمه قابل گوارش محسوب می شوند. در واقع یک نوع باکتری است که این نوع باکتری باعث تعادل باکتری های مفید در دستگاه گوارش می شوند و دستگاه گوارش را برای رقابت و مقابله با با باکتری های بیماری زا تقویت می کنند؛ و برای سلامت بسیار مهم ومفید هستند.

پروبیوتیک ها و تقویت سیستم ایمنی

درباره استفاده از این پروبیوتیک ها روزانه حداقل دو تا سه وعده مواد غذایی سرشار از پروبیوتیک ها را باید مصرف کنید؛ زیرا این مواد همان طور که گفتیم علاوه بر بالا بردن راندمان جذب مواد غذایی موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند. گفتیم که پروبیوتیک ها به حفظ سلامت بدن بسیار کمک می کنند و در صورت ابتلا به بیماری در تسریع روند بهبودی نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند.

همان طور که می دانیم ما، بر اثر عوامل متعددی ممکن است که عملکرد سیستم ایمنی بدن دچار اختلال شود. این عوامل مثل داشتن استرس، فشارهای روحی و غیره که بر سیستم ایمنی بدن تاثیر می گذارند و ان را ضعیف می کنند. در چنین حالتی مصرف پروبیوتیک ها باعث تقویت می شود و اگر مشکل گوارشی مثل اسهال داشته باشید. این باکتری ها با باکتری های عامل بیماری مبارزه می کند. هرگاه شخص سیستم ایمنی سالمی داشته باشد در واقع باید گفت که فرد دارای سلامت کامل است.

بیشتر بخوانید : تغذیه سالم

در مصرف پروبیوتیک ها باید در نظر داشته باشید که این محصولات را به تدریج به رژیم غذایی روزانه اضافه کنید خواص بی نظر پروبیوتیک در وعده های خاصی تاثیر شگفت انگیزی در سلامت دارد.

امروزه محصولاتی در بازار ارائه می شوند که حاوی مقادیر بسیاری افزودنی و مواد مصنوعی هستند که ممکن است برای بدن مضر باشد و ممکن است که عوارضی را به همراه داشته باشد. انواع پروبیوتیک های طبیعی عوارضی برای بدن ندارد و سرشار از خواص عالی برای بدن دارد.

از جمله بهترین منابع غذایی حاوی پروبیوتیک ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سبزیجات : مارچوبه، سیر، کنگر فرنگی، تره فرنگی و پیاز
  • کربوهیدارت ها : جو، لوبیا، جو دوسر، کینوآ، چاودار، گندم، سیب زمینی
  • میوه ها : سیب، موز، توت ها، مرکبات، کیوی
  • چربی ها : دانه کتان و دانه چیا
  • فرآورده های لبنی : ماست، پنیر و کفیر

ماست :

این محصول لبنی پرخاصیت غنی از پروبیوتیک است. پروبیوتیک از بروز بیماری‌ها در بدن جلوگیری می کند. ماست از محصولات لبنی فوق العاده ای است که دارای خواص بیشماری است. وجود باکتری‌های پروبیوتیکی که در نوع ماست وجود دارد می‌تواند با کنترل حالت اسیدی معده را خنثی کند. باکتری در روده با عوامل بیماری‌ زا مبارزه می کند و به این ترتیب موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. همیشه متخصصان تغذیه برمصرف ماست تاکید دارند از این رو که ماست علاوه بر پروبیوتیک دارای 2 نوع دیگر باکتری های مفید لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس و بیفیدوباکتریوم لاکتیس است. بهتر است از ماست های خانگی بیشتر از ماست های بسته بندی شده است.

شکلات تلخ :

شاید درباره شکلات تلخ و خاصیت های بی نظیر آن بسیاری شنیده باشید جالب است بدانید که شکلات تلخ حاوی پروبیوتیک‌ است. درباره پروبیوتیک ها گفتیم که این باکتری ها با برقراری تعادل بر باکتری‌های مضر روده تأثیر می‌گذارند. در حقیقت پروبیوتیک‌ها برای سلامت بسیار مهم هستند. علاوه بر پروبیوتیک ها شکلات ها منبع غنی از انتی اکسیدان ها هستند؛ که این اکسیدان ها نقش زیادی در بهبود رادیکال های ازاد دارند. حالا که از مزایای این شکلات اطلاعاتی را کسب کردید بهتر است تا برای سلامتی بیشتر از شکلات تلخ در برنامه روزانه مصرف کنید و تاثیر آن را در سلامت تان ببینید.

ترشی :

شاید برایتان جالب باشید تا بدانید که ترشی ها که از تخمیر سبزیجات و میوه ها به تهیه می شوند دارای مقدار فراوانی پروبیوتیک هستند پس یکی از ساده ترین روش های دریافت این باکتری مفید مصرف ترشی های خانگی و یا بسته بندی شده است. بهتر است تا در مصرف ترشی از ترشی های خانگی که حاوی مقادیر پروبیوتیک هستند استفاده کنید. پروبیوتیک در هر چیزی که تخمیر شده باشد وجود دارد پس سبزی های که برای تهیه ترشی تخمیر می شوند هم پروبیوتیک دارند. باکتری های اسید لاکتیک باعث فرایند ترش شدن ترشی به طور طبیعی می شود. بیشترین مقدار پروبیوتیک در ترشی خیار موجود است که یک منبع بزرگ از باکتری های پروبیوتیک سالم است و مصرف آن باعث سلامت دستگاه گوارش را می شود؛ و از ان جایی که کالری کم ومنبع خوبی از ویتامین K، هستند. در مورد تهیه ترشی پروبیوتیک باید به این نکته توجه داشته باشید که ترشی ساخته شدهاز سرکه حاوی پروبیوتیک زنده نیست.

سیب :

یکی از محبوب ترین و سالم ترین و مفید ترین میوه در بین سایر میوه ها سیب است. سیب دارای فیبر فراوانی است. بسیاری از محققان طی آزمایش هایی که انجام داده اند نظر قطعی و نتیجه مثبتی برای وجود پروبیوتیک در سیب به دست نیاورده اند؛ اما به جز پروبیوتیک سیب دارای مزایای بسیاری است که به سیستم گوارش کمک می کند، از بروز مشکلاتی مانند اختلالات معده، سنگ کیسه‌ی صفرا، یبوست، اختلالات کبد، کم‌خونی، دیابت، بیماری‌های قلبی جلوگیری می کند. سیب سرشار از انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی، عناصر مغذی و ترکیبات آلی باارزش است. در سیب انواع ویتامین مثل ویتامین C، ویتامین K، ویتامین ب ۶ و ریبوفلاوین وجود دارد. به جز ویتامین حاوی مواد معدنی مفیدی مثل پتاسیم، مس، منگنز و منیزیم هستند که در سیب یافت می‌شوند

کفیر :

درباره کفیر باید گفت که شباهت زیادی به ماست دارد. وجود باکتری هایی که در این نوشیدنی یافت می شود برای سیستم ایمنی و سیستم گوارشی بدن بسیار مفید است. معمولا این باکتری های مفید همان پروبیوتیک ها هستند.

پروبیوتیک ها برای بدن خواص درمانی زیادی را دارند در واقع این باکتری ها با جلوگیری از تشکیل سلول های چربی در اطراف شکم مانع چاقی می شوند. گفتیم که کفیر یک نوشیدنی تخمیر شده است که شبیه به خامه یا شیر است. از آن جایی که باکتری‌های پروبیوتیک به سلامت بدن کمک می کنند، برای همین امروزه به طور گسترده‌ای در تولید غذاها خصوصاً در تولید محصولات لبنی از پروبیوتیک استفاده می شود. مصرف کفیر ممکن است که سلامت استخوان را بهبود ببخشد و برخی از مشکلات گوارشی و محافظت در برابر عفونت ها را تقویت کند. ماست و کفیر بهترین مواد غذایی پروبیوتیک در رژیم غذایی شناخته شده اند.

Comments are closed.