لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

نحوه اپیلاسیون موهای زائد

نحوه اپیلاسیون موهای زائد

نحوه اپیلاسیون موهای زائد : روش های زیادی برای از بین بردن مو های زائد بدن وجود دارد بعضی از ان ها تاثیر چندانی ندارد ولی بعضی از ان ها تاثیر زیادی دارد که بهترین ان ها اپیلاسیون است که موثر ترین راه برای از بین بردن مو های زاید بدن است در این روش مو کنده می شود به صورتی که مو ها را از زیر پوست از ریشه می کند و این کار باعث می شود که مو های زاید مدت زمان زیادی طول بکشد تا رشد کنند امروزه در سالن های زیادی از این روش استفاده می کنند.

نحوه اپیلاسیون موهای زائد
نحوه اپیلاسیون موهای زائد

در اپیلاسیون از موم استفاده می کنند که در خانه هم به راحتی با موم داغ این کار را انجام داد البته موم نباید زیاد داغ باشد.

اپیلاسیون موهای زائد نواحی مختلف بدن

اکثر مطالب در سایت ها و مقاله ها در مورد اپیلاسیون یک ناحیه از بدن هستند اما ما در این قسمت اپیلاسیون نواحی مختلف بدن را بررسی کنیم تا پاسخ گوی تمام سوالات شما باشد و کمکی در مورد اپیلاسیون به شما کرده باشیم تا دیگر نیاز نباشد به سایت های دیگر مراجعه کنید تا اطلاعاتی درباره اپیلاسون قسمت های مختلف بدن بدست اورید.

اپیلاسیون موهای بدن

آماده کردن لوازم اپیلاسیون اولین گام تهیه کیت های وکس در خانه یا موم شکر خانگی است.

کیت های اپیلاسیون خانگی متعددی در بازار موجودند. دو مورد از مطرحترین انواع موم برای اپیلاسیون ، کیت اپیلاسیون عادی (از پد برای کشیدن موم از بدن استفاده می شود ) و کیت اپیلاسیون سخت ( خود موم خشک شده و بدون پد از روی بدن کشیده می شود ) هستند. موم عادی بهترین انتخاب برای موهای زیر بغل و پاهاست در حالی که از موم سخت برای اپیلاسیون موهای ناحیه بیکینی استفاده می شود.

مطابق دستورالعمل موجود روی بسته موم را آماده کنید. اغلب موم ها را با قرار دادن داخل مایکروویو می توان آب کرد.

اپیلاسیون پاها

بهتر است قبل اپیلاسون پاها ان ها را زیر اب داغ قرار دهید زیرا این کار باعث می شود پرز های مو بازتر شود و راحت تر کنده شوند به خاطر همین است که توصیه می شود قبل از اپیلاسیون یک دوش با اب گرم بگیرید.این کار اپیلاسیون را راحت تر می کند.

بعد از اینکه موم آماده شد بوسیله اسپاتول چوبی همراه کیت ، موم را روی قسمتی از پوست بدن خود در جهت رشد موها آغشته کنید. یکی از تکه های پد را برداشته و روی موم قرار دهید سپس دست خود را محکم و در جهت رشد موها روی آن بکشید تا به خوبی به موم بچسبد.

حداکثر 10 ثانیه صبر کنید ، سپس پد را خلاف جهت رشد موها سریع بکشید. دست خود را نزدیک و موازی پوست تان قرار داده و سعی کنید این کار را با یک حرکت انجام دهید. پد را با زاویه 40 درجه به سمت کناره ها بکشید اگر به سمت بالا بکشید می تواند باعث خارش و جوش های قرمز پوستی می شود.
این مراحل را در تمامی نواحی پاهای خود تکرار کنید و موم را بیش از یک بار به همان ناحیه نزنید ( چون باعث تحریک پوست می شود ) بعد از اینکه اپیلاسیون پاها تمام شد آنها را زیر آب سرد بگیرید.

اپیلاسیون زیر بغل

اپیلاسیون قسمت های مختلف بدن اکثرا شبیه هم هستند فقط کمی متفاوت هستند اپیلاسیون زیر بغل هم مانند پاها است با این تفاوت که فقط یک دست در این کار درگیر است که این کار باعث می شود کمی این کار دشوار شود و کمی الاح مو دردناک شود به همین دلیل بهتر است از بی حس کننده های موضعی استفاده شود.

همان طور که گفته شد بهتر است با لیف و اب گرم و صابون زیر بغلتان را بشویید تا پوست اف و پرز های مو باز شوند این کار باعث می شود درد کمتر شود البته در قسمت های دیگر راه هایی که باعث میشود درد کمتر احساس شود گفته شده است که حتما ان ها را مطالعه کنید.

اپیلاسیون موهای زائد زیر بغل کمی دشوار تر از قسمت های دیگر بدن است و نیاز به مهارت دارد بهتر است تا زمانی که مهارت کافی ندارید این کار را به یک فردی که مهارت دارد یا سالن های زیبایی واگذار کنید این کار باعث می شود که اپیلاسیون راحت تر انجام شود.

وقتی آماده اید وکس داغ را به سمتی که موها رشد می کنند روی زیربغل تان بکشید. اگر موها به دو سمت رشد کرده اند پس این کار را برای هر دو جهت به شکل مجزا تکرار کنید. دست تان را پشت سر خود گذاشته و بازوی خود به سمت عقب حرکت دهید تا زیر بغل تان کالا باز شود. پد اپیلاسیون را روی موم قرار داده و چند بار دست خود را محکم روی آن بکشید تا خوب به موم و موها بچسبد. حتما قسمتی از پد را آزاد بگذارید تا از آن قسمت بتوانید پد را بکشید.

10 ثانیه بعد پد را سریع در جهت خلاف رشد موها بکشید. اگر خودتان استرس دارید و از انجام این کار می ترسید از دوست صمیمی یا شوهر خود بخواهید تا این کار را برایتان انجام دهد.

این فرایند را مجددا برای موهای باقیمانده تکرار کنید و از روشی که در بالا گفتیم برای اپیلاسیون زیر بغل بعدی خود بهره ببرید. زیر بغل تان را با آب سرد شسته و تا چند ساعت از خوشبو کننده های زیر بغل ، مام ، عطر و اسپری بدن استفاده نکنید.

اپیلاسیون ناحیه تناسلی یا اپیلاسیون بیکینی

بعضی از افراد وقتی به اپیلاسیون ناحیه تناسلی فکر می کنند وحشت می کنند ولی جالب است بدانید که اصلاح این ناحیه نیز همانند سایر قسمت های بدن است برای این قسمت نیز موم برای اپیلاسیون ، کیت مخصوص اپیلاسیون ناحیه تناسلی را تهیه نمایید و از موم داغ برای این قسمت استفاده کنید چون چسبندگی آن روی موهای زبر بهتر است.

عده ای دوست دارند به موهای این قسمت بدنشان شکل دهند پس قبل از شروع اپیلاسیون موهای زائد ناحیه تناسلی درمورد شکل مورد نظرتان تصمیم گیری کنید. آیا منظورتان از اپیلاسیون ناحیه بیکینی فقط موهای بیرون از خط بیکینی است ؟ شکل مثلث به آنها می دهید؟ یا به شکل یک خط راست ؟ یا می خواهید همه موها را از بیخ بکنید ؟ از بیخ کندن همه موها سخت بوده و بهتر است به سالن اپیلاسیون که اپیلاسیون کار حرفه ای دارند مراجعه کنید.

پس از تصمیم گیری درباره مقدار مویی که می خواهید تمیز کنید ، نوبت به روش اپیلاسیون ناحیه تناسلی می رسد، پوست اطراف خط بیکینی تان را خوب شستشو دهید تا درد کمتری هنگام کندن موها داشته باشید. برای اینکه موم روی تخت تان نچسبد حوله ای را روی تخت پهن کنید. شاید گذاشتن آینه نزدیک خودتان کمک کننده باشد ، چون دقیقا می توانید کاری را که انجام می دهید ببینید.

روی تخت دراز کشیده و زیر سرتان بالش قرار دهید تا هنگام کار بهتر پایین را ببینید. با اسپاتولی که همراه کیت وجود دارد موم را در جهت رشد موها روی آنها بکشید. اگر از موم داغ استفاده می کنید 10 الی 15 ثانیه صبر کنید تا کمی سفت تر شود. اگر از موم سرد استفاده می کنید پد را محکم روی موم بکشید.

با یکی از دستان تان پوست خود را سفت بکشید سپس گوشه ای از پد اپیلاسیون را گرفته و با یک حرکت سریع در خلاف جهت رشد موها آن را بکشید. سعی کنید با انجام این حرکت به سمت اطراف درد کمتری خواهید داشت.

روی بخش های دیگر خط بیکینی همین روند را تکرار کنید و برای همان ناحیه دو بار این کار را انجام ندهید و برای موهای باقیمانده از موچین استفاده کنید. پس از اتمام کار از روغن بعد از اپیلاسیون برای تسکین آن و تمیز کردن موم های باقیمانده استفاده کنید. تا 24 ساعت از صابون یا ژل بدن در این ناحیه استفاده نکنید. چون پوستی که تازه اپیلاسیون شده بسیار تحریک پذیر است.

احتمالا شما هم هنگام جستجو در گوگل برای اپیلاسیون ناحیه تناسلی متوجه شده اید که عده زیادی به دنبال آموزش اپیلاسیون واژن به شکل تصویری یا فیلم آموزش اپیلاسیون واژن هستند. به دلایل اخلاقی نمی توان فیلم اپیلاسیون ناحیه تناسلی را در سایت قرار داد اما با جستجو در یوتیوب می توانید هزاران کلیپ در این زمینه پیدا کنید.

اپیلاسیون موهای صورت

لوازم مورد نیاز را آماده کنید. موقع اپیلاسیون موهای صورت ضروریست که کیت اپیلاسیون مخصوص موهای صورت را تهیه کنید. چون پوست صورت بسیار حساس بوده و در صورت استفاده از موم اشتباه پوست صورت را شدیدا تحریک می کند.

این مطالب بسیار مهم هستند زیرا اکثر افراد روی پوست خود حساس هستند و اگر فقط کمی اشتباه کنند باعث آسیب رسیدن به پوست می شود.

وکس مورد استفاده خانم ها و اقایان باید متفاوت باشد زیرا مردان مو هایی زبر و ضخیم تر دارند و از بین بردن ان ها سخت تر است و باید از وکس هایی استفاده کنند که مخصوص مو های خشن تر مناسب است.

اپیلاسیون پشت لب

اپیلاسیون قسمت های مختلف بدن متفاوت است بعضی نواحی راحت و بعضی نواحی دشوار است اپیلاسیون مو های پشت لب از جمله ان قسمت هایی است که بسیار راحت است و خانم ها و اقایان اکثرا این کار را در خانه انجام می دهند.

اگر دوست داشته باشید می توانید برای از بین بردن موهای پشت لب از نوارهای وکس استفاده کنید بدون این که به وکس داغ نیاز داسته باشید – این نوارها نسبتاً ارزان اند، اما به خوبی وکس داغ نیستند زیرا نمی توانند به آن خوبی به مو بچسبند. برای استفاده از آن ها کافیست از دستوالعمل روی جعبه پیروی کنید.

اگر تصمیم به استفاده از وکس عادی دارید، به جای موم از کرم وکس استفاده کنید، زیرا این نوع چسبندگی کمتری دارد و راحت تر می توان آن را کنترل کرد.

ناحیه ی پشت لبتان را بشویید (و هرگونه اثری از آرایش را از بین ببرید) و کاملاً خشک کنید. وکس گرم را روی نصف پشت لبتان قرار دهید، با دقت اطراف خط لبتان را آغشته کنید. با قرار دادن زبانتان در پشت لب می توانید پوستش را بکشید تا کارتان راحت تر شود. حتماً وکس را در جهت رشد موها اعمال کنید.

یک نوار پارچه ای را روی وکس قرار دهید، آن را در جهت رشد مو قرار دهید. ده ثانیه صبر کنید تا وکس کمی خنک شود، سپس لب بالایتان را بین دندان هایتان بگذارید تا پوستتان به جلو کشیده شود (انجام این کار اهمیت دارد).

گوشه ی نوار را بگیرید و وکس را به سرعت بکنید. حواستان باشد که دستتان را به جای این که به سمت بالا بکشید به یک طرف بکشید. چند ثانیه دستتان را روی ناحیه اپیلاسیون شده فشار دهید تا دردتان کمتر شود.

همین کارها را در طرف دیگر لبتان هم انجام دهید، سپس اگر مویی باقی ماند آن را با موچین بردارید.
اپیلاسیون ابروها
اپیلاسیون ابرو ها کار دشواری است و این کار بسیار حساس است زیرا با یک ماده داغ در اطراف چشمتان کار می کنید
این کار خیلی حساس است زیرا اندکی اشتباه باعث می شود که زیبایی خود را از دست دهید مثلا اگر نصف ابرویتان از بین برود خیلی فاجعه بار خواهد بود در نتیجه بهتر است این کار را در سالن انجام دهید.

از کرم وکسی استفاده کنید که در دستگاه وکس آن را گرم کرده اید، زیرا این نوع وکس ها برای پوست حساس مناسب ترند. منطقه ی ابرو را کاملاً شسته و خشک کنید.

شکل و شمایل ابروهای در زیبایی نقش زیادی داشته و آن را نمی توان جزو مقوله اپیلاسیون موهای زائد گنجاند بنابراین بهتر است بجای وکس از موچین برای مرتب کردن موهای ابرو استفاده شود.

موم گرم را زیر اولین ابرو بمالید، با دقت خط آن را دنبال کنید تا به شکلی که می خواهید در بیاید (در اینجا می توانید با یک راهنمای شکل دادن به ابرو مشورت کنید). اطمینان حاصل کنید که موم را در جهت رشد موها بمالید (جهت مخالف بینیتان).

نوار پارچه ای را روی موم قرار دهید، روی آن را در جهت رشد موها با دست بمالید. ده ثانیه صبر کنید تا موم کمی خنک شود، سپس از یک دست برای محکم کشیدن پوست ابرو و از دست دیگر برای گرفتن گوشه ی نوار اپیلاسیون استفاده کنید.

نوار وکس را به سرعت در خلاف جهت رشد موها بکشید. حواستان باشد که دستتان را به جای این که به سمت بالا بکشید به یک طرف بکشید. چند ثانیه دستتان را روی ناحیه ی اپیلاسیون شده فشار دهید تا دردتان کمتر شود.

همین کارها را با ابروی دیگر تکرار کنید، سپس از یک موچین برای برداشتن موهای باقی مانده استفاده کنید. برای برداشتن موهای بین ابروهایتان هم می توانید از وکس استفاده کنید و هم از موچین.

اپیلاسیون سالم و مؤثر

اگر شما می خواهید مو های زیر پوستی را بین ببرید بهتر است در هفته های بعد و قبل از اپیلاسیون با لایه برداری و مرطوب کردن مرتب پوستتان از ایجاد موهای زیر پوستی جلوگیری کنید.

از یک اسکراب بدن، لیف یا حوله برای لایه برداری پوستتان استفاده کنید، یا با استفاده از شکر یا نمک خودتان اسکراب بدن درست کنید.
پس از اپیلاسیون موهای زائد از یک لوسیون مرطوب کننده ی سبک استفاده کنید – اگر پوستتان بعد از موزدایی حساس می شود، از مرطوب کننده های بدون رنگ و عطر استفاده کنید.

استفاده از پودر بچه یک توصیه ی خوب برای این که جلسات اپیلاسیون تان مؤثر تر باشد این است که قبل از وکس کمی پودر بچه روی پوست (تمیزتان) بریزید.

پودربچه هرگونه رطوبت یا چربی را از سطح پوستتان جذب می کند و کمک می کند که موم بهتر به موهایتان بچسبد.

از سوزاندن خودتان با وکس جلوگیری کنید تشخیص درست دما اهمیت دارد، زیرا سوزاندن خودتان با وکس داغ اصلاً تجربه ی جالبی نیست!

وقتی که وکس را ذوب کردید، دمای آن را با قرار دادن کمی از آن روی کنار مچتان تست کنید. پوست این قسمت بسیار حساس است، پس اگر خوب بود دمای وکس باید برای قرار دادن روی بقیه ی بدنتان هم مناسب باشد.

البته مهم است که وکس زیادی هم سرد نباشد، در غیر این صورت به خوبی پخش نمی شود.

قبل از اقدام به اپیلاسیون موهای زائد مطمئن شوید که طول آن ها به قدر کافی بلند است برای این که مو به موم بچسبد و به طور مؤثر برداشته شود، طول آن حداقل باید 4/1 اینچ (0.6 سانتیمتر) تا 2/1 اینچ (1.3 سانتیمتر) باشد. بنابراین، شما باید از اصلاح کردن با تیغ یا هر روش از بین بردن موی دیگری در یک یا دوهفته ی قبل از جلسه ی وکستان خودداری کنید. انجام این کار ممکن است سخت باشد – اما در انتها نتیجه ی بسیار لطیف تری خواهید گرفت.

بهتر است برای این که نتیجه خوبی حاصل شود موهایی که نسبتا بلند هستند را ابتدا با یک قیچی بی خطر ان ها را کوتاه کنید بعد اپیلاسیون را انجام دهید. به این مطلب تعداد دفعه های زیادی در مطالب بالا اشاره شده است زیرا بسیار مهم است و این است که یک ناحیه را دو بار اپیلاسیون نکنید وکس برای مو های حساس اسیب می رساند و نسبتا دردناک است پس اگر برای دومین بار نیار شد از وکس استفاده کنید بهتر از موچین استفاده کنید.

Comments are closed.