لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

موهای زائد در زنان , علل و درمان

موهای زائد در زنان , علل و درمان : داشتن موهای زائد باعث نارضایتی همه افراد به ویژه تمام بانوان است و در واقع یک مشکل مشترک تمام بانوان می باشد . ودر برخی اوقات این امر خجالت آور است و باعث شرمساری زنان می شود و تاثیر به سزایی در اعتماد به نفس بانوان دارد و گاهی اوقات باعث کاهش اعتماد به نفس آن ها می شود .

رفع موهای زائد فرآیندی دشوار و خسته کننده است و گاها زنان ساعت های طولانی را صرف از بین بردن موهای زائد خود می کنند که علاوه بر اینکه درد آور است و احساس ناراحتی به همراه دارد ، بعد از چند روز دوباره این موهای زائد رشد می کنند و نمایان می شوند . داشتن موهای زائد برخی اوقات علاوه براینکه بر ظاهر و اعتماد به نفس فرد تاثیر می گذارد می تواند نشانه اختلال و عدم تعادل هورمونی هم باشد و مشکلات داخلی فراوانی را ایجاد کند، پس این امر خیلی مهم است و نیاز به درمان دارد.

 

موهای زائد در بانوان
موهای زائد در بانوان

 

تغییرات در رشد مو باید جدی گرفته شود ، چه اینکه موهای زائد بدن به صورت پراکنده باشد و چه تراکم موها زیاد باشد. درهرحال باید علل آن بررسی شده و قبل از اینکه مشکلات جدی به وجود بیاید درمان شروع شود.

از آنجائی که داشتن موهای زائد یک موضوع نگران کننده برای بانوان است و همه ی آن ها از این موضوع ناراضی هستند.کلینیک های زیبائی مختلف درمان های متفاوتی مانند لیزر درمانی های گوناگونی را برای رفع موهای زائد بدن ارائه می دهند .لیزر موهای زائد بدن بهترین روش و راه حل برای از بین بردن موهای زائد می باشد . پرتو نور لیزر سلول های تولیدکننده مو در ریشه یعنی فولیکول مو را مورد هدف قرار می دهد و از بین می برد و رشد مو را متوقف می کند به همین دلیل لیزر اثری دائمی و بلند مدت را دارد.

متخصصین ما در کلینیک لیزر مو قبل از انجام عمل لیزر شرایط هر بیمار را بررسی می کنند و با توجه به نوع و رنگ پوست و مو یک روش لیزر درمانی مناسبی برای درمان انتخاب می کنند و روند درمان و مراقبت های بعد از آن را به بیمار توضیح می دهند و بیمار بعد از به دست آوردن اطلاعات کافی به طور آگاهانه اقدام به انجام عمل لیزر می کند.

علت رشد موهای زائد

رویش موهای زائد علل مختلفی دارد که شایع ترین آن ها عبارتند از :

ژنتیک

یکی از عوامل رشد موهای زائد عامل ژنتیکی می باشد اگر خانواده شما موهای زائد زیادی دارند مثلا صورت پر مویی دارند شما هم مستعد رشد موهای زائد هستید. اگر موهای زائد شما به دلیل وراثت رشد می کند تنها راه حل شما این است که بهترین روش را برای رفع موهای زائد خود پیدا کنید.

اختلال هورمونی

وجود برخی از بیماری ها در زنان ممکن است باعث تولید بیش از حد هورمون های مردانه شود و باعث رویش بیش از اندازه موها در صورت و بدن زنان شده و منجر به بیماری پرمویی در زنان (هیرسوتیسم) شود.تخمدان پلی کیستیک، تومورهای تخمدان از جمله عوامل شایع در عدم تعادل هورمون ها می باشد. ، از جمله اختلال های غدد فوق کلیوی که تعادل هورمون های بدن را به هم زده و باعث رشد بیش از اندازه موها می شوند ، عبارتند از :

  • سرطان غده فوق کلیوی
  • تومور در ناحیه غده فوق کلیوی
  • سندرم کوشینگ
  • هیپرپلازی مادرزادی آدرنال

مصرف دارو

مصرف بعضی از داروها مانند قرص‌های ضد بارداری، داروهای استروئیدی و هورمونی هم ممکن است سبب بروز پر مویی در زنان شوند. داروهای زیر را با احتیاط مصرف کنید تا دچار پرمویی نشوید.

  • تستوسترون
  • سیکلوسپورین
  • مصرف ماینوکسیدیل در غلظت و مقادیر بالا
  • مصرف انواع استروئید به ویژه آنابولیک

افزایش آندروژن

عامل دیگر رویش بیش از اندازه موهای زائد افزایش آندروژن یا همان هورمون مردانه می باشد. در بدن بانوان هم مقداری آندروژن وجود دارد ولی وقتی مقدار آندروژن موجود در بدن بانوان از حد طبیعی بیشتر شود منجر به افزایش پرمویی به خصوص در صورت بانوان می شود. در واقع رویش بیش از اندازه موی زائد در صورت بانوان واکنش بدن به افزایش آندروژن می باشد.و زمانی که میزان آندروژن به حد مجاز رسید ، رشد موهای زائد عادی می شود.

دیگر علل رشد موهای زائد

رشد موهای زائد علل دیگری هم می تواند داشته باشد مصرف قرص های ضد بارداری میزان آندروژن را افزایش داده و باعث پرمویی می شود و همچنین داروهای دیگری چون صرع، میگرن، اسکیزوفرنی، فشار خون بالا، سر درد و … نیز باعث پرمویی صورت می‌شود.

چه مقدار موی زائد را پرمویی می‌گویند؟

در واقع اینکه چه مقداری از موی زائد مورد قبول است و چه مقدار آن پرمویی محسوب می شود بستگی به فرهنگ هر ملت و شخص و نظر شخصی افراد دارد. ممکن است برای یک فرد داشتن مقداری از موی زائد چندان مهم نباشد ولی برای فرد دیگر نارضایتی به همراه داشته باشد به هرحال بستگی به خود شما دارد و نظر شما برهر چیز دیگری ارجح می باشد و مهم این است که شما احساس راحتی و رضایت داشته باشید.

چنانچه موهای زائد شما را ناراحت نمی کند ، هیچ مشکلی به وجود نمی آید. و درنهایت تصمیم با خود شما است که بخواهید پوستی صاف و بدون مو داشته باشید یا با موهای زائد کنار بیایید . ولی اگر چنانچه متوجه تغییر در رشد مو شدید ، و موهای زائد ضخیم تر ، تیره تر و یا ناحیه رشد آن گسترده تر شد ، بهتر است علت تغییر را پیدا کنید و برای درمان اقدام کنید.

انواع لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد موثرترین روش برای از بین بردن موهای زائد بدن می باشد و امروزه برای از بین بردن موهای زائد با لیزر روش ها و دستگاه های مختلفی وجود دارند.از جمله انواع لیزر ها می توان به لیزر دایود و الکساندرایت اشاره کرد که در اینجا به شرح هر یک از این روش ها می پردازیم.

لیزر دایود

لیزر دایود یک روش امن و سریع می باشد و نتایج دراز مدت دارد .لیزر دایود برای افراد با پوست تیره انتخاب مناسبی می باشد . تاثیر این لیزر برای موهای نازک و ظریف کم می باشد . لیزر دایود سریع می باشد و ناحیه ی بزرگی از پوست را تحت پوشش قرار می دهد. لیزر دایود عمدتاً برای گونه‌های پوستی I – III به کار برده می‌شود، هرچند برای انواع دیگر پوست نیز مناسب است . از جمله مزایایی که لیزر دایود در رفع و از بین بردن موهای زائد بدن دارد عبارتند از :

  • لیزر دایود طول موج بلندتری دارد و به همین دلیل برای پوست های تیره مناسب بوده و نتایج بهتری دارد.
  • به صورت کاملا بی خطر و امن به عمق پوست نفوذ می کند.
  • طول دوره درمان و بهبودی کوتاه است. و بخش های بزرگ سریع التیام می یابد.

لیزر الکساندرایت​

لیزر الکساندرایت نسبت به بقیه لیزرها نرخ تکرار بالاتری دارد و ناحیه وسیع تری از پوست پوشش می دهد و ناحیه ی وسیع تری از مو را به طور همزمان از بین می برد پس لیزر الکساندرایت انتخابی فوق العاده برای درمان ناحیه های بزرگ است. همچنین لیزر الکساندرایت در عمق بیشتری نفوذ می کند و مزیت این لیزر آن است که در بازه ی زمانی معقولی موهای ناحیه ی وسیعی از پوست را از بین می برد.

لیزر چگونه موهای زائد را از بین می‌برد؟

لیزر روی سطحی از پوست که موی زائد دارد ، تابانده می شود . رنگدانه های ملانین موجود در موها انرژی لیزر را جذب کرده و آن را از سطح پوست به عمق 2 تا 3 میلی متری پوست ، جایی که سلول های تولید کننده مو یعنی فولیکول ها می رساند و باعث گرم شدن فولیکول ها می شود و باعث تخریب فولیکول ها شده و از رویش مجدد مو جلوگیری می کند . و از آنجایی که نور بیشتر جذب رنگ تیره می شود هرچه مو تیره تر باشد درمان لیزر موثرتر خواهد بود. برای از بین بردن موهای زائد با لیزر لازم است درمان طی چند جلسه تکرار شود دلیل تکرار جلسات درمان هم این است که بایستی تمام تارهای مودر مرحله رشد خود باشند تا اثر لیزر درمانی موثر واقع شده و نتیجه ی دلخواهی به دست آید .

 

موهای زائد در زنان

 

لیزر در ابتدا رشد موها را آهسته تر می کند و موها نسبت به قبل نازک تر و ظریف تر می شوند. ولی برای رفع دائمی موهای زائد ضروری است که درمان چند بار تکرار شود و تعداد دفعات تکرار در اشخاص مختلف متفاوت می باشد و ماندگاری لیزر می تواند از چند ماه تا چند سال متغیر باشد .متخصصین پیشنهاد می دهند که درمان سالی یک یا دو بار تکرار شود تا از رویش مجدد مو جلوگیری شود.

آمادگی قبل از درمان | لیزر موهای زائد

برای کسب نتیجه ی دلخواه از لیزر لازم است که قبل از درمان آمادگی کافی را داشته باشید و یکسری نکاتی را رعایت کنید. متخصص از بیمار می خواهد که قبل از ورود به جلسات لیزر درمانی به مدت 4 هفته قبل از لیزر از برداشتن موهای زائد بدن با اپیلاسیون ، موم ، وکس و بند انداختن خودداری کند تا تعداد فولیکول های مو به حدکثر برسد . بلندی مو باید به اندازه 1 تا 3 میلی متر باشد تا متخصص بتواند دستگاه را با توجه به نوع مو و ناحیه مورد نظر تنظیم کند. حمام آفتاب یا برنزه کردن پوست از یک ماه قبل از درمان و در طول دوره درمان ممنوع است، پوست باید به رنگ طبیعی خود باشد. به خاطر بسپارید که لیزردرمانی بر روی پوست آفتاب سوخته انجام نمی‌شود.

لیزر موهای زائد چگونه انجام می‌شود؟

موها به اندازه 2 تا 3 میلی متر کوتاه می شود تا بیشترین میزان نور توسط فولیکول ها جذب شود و اثر لیزر در از بین بردن فولیکول ها بیشتر باشد .بیمار و متخصص هر دو باید عینک مخصوص به چشم داشته باشند تا از صدمه زدن به چشم جلوگیری شود . متخصص هندپیس دستگاه را روی پوست می‌گذارد تا پالس‌های نور به پوست برسد. متخصص همراه با اعمال هر پالس لیزر روی پوست از اسپری خنک کننده استفاده می کند تا بیمار کمترین احساس درد و ناراحتی را داشته باشد.

مراقبت پس از درمان | بعد از لیزر مو

به دلیل حساسیت پوست به اشعه ی UV بعد از لیزر سعی کنید تا چند هفته بعد از عمل لیزر در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار نگیرید تا عوارضی به وجود نیاید و نتایج بهتر و بلند مدتی حاصل شود . به مدت یک ماه بعد از درمان از کرم های ضد آفتاب با SPF30 و بالاتر استفاده کنید . ممکن است حساسیت خفیفی بعد از درمان داشته باشید و پوست دچار کمی قرمزی و ورم شود که این تغییرات هم موقتی است . متخصصین توصیه می کنند که ژل آلوورا 100 % را بر روی ناحیه درمان بزنید.

لیزر موهای زائد بانوان
لیزر موهای زائد بانوان

 

Comments are closed.