لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

عجیب ترین مواد غذایی پر نمک در مصرف روزانه

عجیب ترین مواد غذایی پر نمک در مصرف روزانه :  از آن جایی که نمک به عنوان مضرترین ماده غذایی است و مصرف بیش از حد آن باعث بروز بیماری های خطرناکی برای افراد می شود. در واقع مصرف زیاد نمک باعث بیماری فشار خون و بیماران دیگری می شود بیشتر تحقیقات درباره مصرف غذاهای شور نشان می دهند که رژیم غذایی پر سدیم می تواند خطر ابتلا به سرطان معده را در افراد افزایش می دهد.

مواد غذایی پر نمک

هرچند رسیدن به نتیجه قطعی در این باره نیاز به تحقیق بیشتری دارد، اما نباید نقش سدیم در افزایش فشار خون فراموش کنید زیرا محققان این نتیجه را در مصرف نمک زیاد ثابت کرده اند. نمک این ماده معدنی موجب می شود که مایعات در بدن نگه داشته شوند و به همین خاطر این امر باعث بالا رفتن حجم خون می شود و قلب هم برای جاری ساختن خون در سراسر بدن فشار فراوانی را متحمل می شود؛ اما به مرور زمان، رگ های تضعیف شده قلب را برای بروز سکته قلبی فراهم می کند. برای همین است که همیشه بیشتر متخصصان به همه ی افراد در هر سنی که هستند توصیه می کنند تا میزان مصرف نمک خودشان را تا حدود زیادی در روز کم کنند.

معمولا ما در بین مواد غذایی که روزانه مصرف می کنیم مقدار زیادی نمک وارد بدنمان می شود. بیشتر مواد غذایی موجود دارای نمک زیادی هستند که ممکن است در روز آن ها استفاده کنیم. مواد غذایی هایی که بیشترین حجم نمک را دارند عبارتند از : انواع گوشت کنسرو شده و یا دودی شده، سوسیس و کالباس، انواع کنسرو ماهی، چیپس پرنمک، پنیر، ماکارونی های آماده مصرف و برنج سریع پخت فرآوری شده، پیتزا، کنسروهای سبزی های معمولی، سوپهای آماده، انواع سس، آجیل و تنقلات شور، انواع چاشنی های شور مثل خیار شور، کنسروهای زیتون در آب نمک.

نمونه ای از مواد غذایی پر نمک

  • سس های اسپاگتی
  • فلفل های نمک دار
  • آجیل
  • اسنک های شور
  • غذاهای بسته بندی شده

سس های اسپاگتی :

در تغذیه امروزی نمک زیادی در برنامه غذایی همه ما وجود دارد معمولا یکی از این مواد غذایی سس اسپاگتی است که درباره نصف فنجان از این مواد باید بگوییم که نمک موجود در نصف فنجان از این سس حدود 544 میلی گرم است. نمک پنهان موجود در مواد غذایی در صورت اینکه ما متوجه مقدار نمک ان ماده غذایی نشویم در این صورت مقدار زیادی سدیم وارد بدنمان می شود. برای اطلاع از مقدار نمک موجود باید بر روی برچسب مواد غذایی توجه کرد

فلفل های نمک دار :

معمولا بیشتر افرادی که از نمک کمتری می خواهند در هنگام غذا خوردن استفاده کنند بر روی غذاهای خود از فلفل استفاده می کنند این در صورتی مفید می شود که از فلفل های طبیعی استفاده کرد زیرا پودرهای فلفل بسته بندی شده دارای 589 میلی گرم نمک هستند که مصرف این می تواند بسیاری سدیم را وارد بدن کند.

آجیل :

بیشتر آجیل هایی که مصرف می کنیم دارای نمک زیادی هستند بیشترین مقدار نمک در بادام زمینی است. درست است که بادام برای کاهش وزن و پایداری سطح قند خون مفید است. بادام با کاهش حس گرسنگی باعث می شود تا کالری مصرفی کمتری مصرف کنیم. ولی یک اونس از بادام حاوی 192 میلی گرم نمک است. بهتر است که از بادام های کم نمک و خام استفاده کرد. بهتر است تا به جای مواد آجیلی بو داده و پر نمک، نوع خام آن را انتخاب کنید؛ که به این ترتیب نمک کمتری وارد بدنتان بشود. همان طور که گفتیم میزان نمک و سدیم مغزها و دانه های بو داده، بسیار بالاتر از نمک و سدیم موجود در انواع خام یا حتی تنوری آنها است.

مطالب مفید در رابطه با تغذیه سالم در : تغذیه و سلامت

اسنک های شور :

درست است که اسنک های شور بسیار خوشمزه است و طرفداران بسیاری را دارد اما باید بدانید که مصرف این اسنک های شور می تواند برای سلامتی بسیار مضر باشد تنقلات دارای مقدار بسیار زیادی سدیم هستند مقدار سدیم موجود در ان ها به این مقدار است.

  • چیپس های سیب زمینی به مقدار 136 میلی گرم
  • انواع پفک ها 240 میلی گرم
  • چوب شور 385 میلی گرم

اسنک ها در هر حالتی ممکن است که نمک زیادی را داشته باشند بهتر است که حتما در موقع استفاده از آن ها به برچسب میزان نمک در آن ها توجه کنید؛ و در صورت دارا بودن نمک زیاد در مصرف ان دقت داشته باشید.

غذاهای بسته بندی شده :

ممکن است در بیشتر اوقات از سبزیجات کنسرو شده که در مواقع ضروری جایگزین مناسبی برای سبزیجات تازه هستند و استفاده از آنها در زندگی روزمره امروزی کاری بسیار ساده و آسان است استفاده کنید در استفاده از این مواد غذایی باید در نظر داشته باشید که تمام این مواد غذایی کنسرو شده و حتی رب ها و سس ها نیز حاوی مقادیر قابل توجهی سدیم هستند. معمولا در هر یک فنجان ذرت کنسرو شده حاوی 730 میلی گرم سدیم است. در هنگام گرفتن گوشت های بسته بندی شده شمت اگر یک نگاه به روی برچسب گوشت های بسته بندی شده موجود در فروشگاه ها بیاندازید، بدون شک با دیدن مقدار نمک موجود در ان شما خرید آن منصرف خواهید شد زیرا همان طور که گفتیم مقدار نمک زیاد است به این ترتیب که هر دو تکه از این نوع گوشت ها حاوی 362 میلی گرم سدیم است.

بیشتر بخوانید : مواد غذایی منیزیم دار

برنج و پاستاها و سیب زمینی ممکن است که در حالت نرمال نمک کمتری را داشته باشند اما در صورت مصرف این مواد به صورت بسته بندی شما نمک بسیاری را وارد بدنتان می کنید. برای اینکه مقدار نمک اضافی را وارد بدنتان نکنید بهتر است که از مصرف مواد غذایی بسته بندی شده پرهیز کنید در خوردن سیب زمینی ها بهتر است تا از چاشنی ها کم نمک استفاده کنید سیب زمینی را برای سرخ کردن بهتر است تا در مایکروفر قرار دهید و از چاشنی های طبیعی کم نمک استفاده کنید.

بهترین پیشنهاد برای افراد این است که بهتر است به جای غذاهای بسته بندی از غذاهای تازه استفاده کنید، زیرا غذاهایی که فراوری‌نشده ‌اند یا به میزان حداقل فراوری‌ شده ‌اند: این مواد غذایی و غذاهای آماده فراوری‌شده مقدار زیادی نمک یا سدیم دارند شما می توانید با انتخاب غذاهای تازه نمک مناسبی را به بدن تان اضافه کنید.

Comments are closed.