لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

مواد غذایی مفید

مواد غذایی مفید , غذاهایی که شما را خوشحال می کند : در بخش های قبلی راجب هورمون های که ترشح آن ها باعث حس خوشحالی در بدن می شود توضیحات کاملی را برایتان ارائه دادیم سروتونین یکی از هورمونی هایی است که احساس خوبی را در مغز پدید می‌آورد؛ و امروز در این مقاله درباره تمام غذاهایی که شما با خوردن شان حس شادی را می گیرید. فراموش نکنید که یک رابطه مستقیم بین تغذیه و سلامت جسم و روح وجود دارد هورمون هادی شادی بخش بدن هنگامی که ترشح می کنند شما دیگر احساس غمگین بودن نخواهید کرد با خوردن بعضی از مواد غذایی می توانید حس خوشحالی را تجربه کنید.

مواد غذایی مفید

رعایت رژیم غذایی سالم ومفید یکی از راه هایی است که رابطه مستقیم در سلامتی فرد دارد و می توانید با رژیم مناسب خطر مبتلا شدن به بعضی از بیماری ها را کاهش دهیدو با استفاده از خوراکی هایی که باعث سلامت مغز و سیستم ایمنی می شود زندگی خوب و شادی را داشت. توصیه بیشتر محققان این است که استفاده از مواد غذایی متنوع و مفید نقش بزرگی در سلامتی افراد دارد.

مواد غذایی مهم و ضروری برای داشتن حس شاد در بدن عبارتند از:

  • موز
  • انواع توت ها
  • کوینولا
  • صدف
  • شکلات سیاه
  • ماهی سالمون
  • زردچوبه
  • چای سبز
  • سیب درختی
  • اسفناج
  • قارچ
  • قهوه
  • حبوبات
  • گردو
  • پرتقال
  • تخم مرغ

موز :

می دانیم که همه میوه ها سرشار از خواص و فایده های زیادی برای بدن هستند و این مسئله بارها توسط تیم های متخصص آزمایشاتی ثابت شده است بهتر است که به توصیه های متخصصان توجه کنیم و با داشتن تغذیه مناسب سلامتی جسمی مناسبی داشته باشیم. موز، میوه ای است که در بین همه ملت ها و قومیت ها مورد توجه و محبوبیت است و مصرف ان برای بیشتر بخش های بدن موثر است. موز سرشار از پتاسیم است. چیزی که در موز باعث به وجود اوردن حس شادی بعد از خوردن آن می شود وجود تریپتوفان است. این ماده در مغز مسئولیت تنظیم خلق و خو را بر عهده دارد و باعث رفع استرس و اضطراب می شود. موز میوه ای سرشار از ویتامین و آهن است.

بیشتر بخوانید : تغذیه و سلامتی

انواع توت ها :

این توصیه را بارها شنیده ایم که هر چیزی که می خوریم بر خلق و خو و انرژی جسمی و روانی تاثیر می گذارد. پس در انتخاب مواد غذایی مفید باید دقت کنیم. توت ها از آن دسته مواد غذایی هستند که حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان هستند؛ که ذهن و مغز و روح شما را خوشحال می کند در سال های گذشته نتیجه تحقیقات انجام شده روی توت ها نشان داد که شباهت زیادی بین طعم توت ها با ماده شیمیایی والپروتئک دارد. از ان جایی که توت ها حاوی فلاونوئید هستند مصرف آن باعث رفع پیری زود رس و کاهش التهاب می شود.

کوینولا :

این ماده غذایی سالم ترین جایگزین برای برنج و ترکیبات دارای گلوتن است و اگر این را جایگزین برنج و نان کنید بسیار عالی است. کوینولا غنی از اسید آمینه است؛ و برای بدن انرژی خوبی را می دهد کوینولا مملو از فیبر و پروتیین هستند که باعث ایجاد احساس سیری در فرد می‌شوند. درباره اسید آمیه های این ماده باید بگوییم که وجود اسید آمینه برای عضله سازی بسیار مفید است و استقامت بدن و انرژی بدن با مصرف این ماده غذایی افزایش پیدا می کند.

صدف:

محققان بر این باور رسیده اند که یکی از علل ایجاد استرس و اضطراب در بدن کمبود روی در بدن فرد است و برای حفظ ارامش توصیه شده است که از مواد غذایی و خوراکی هایی که حاوی مقدار فراوانی روی هستند در برنامه غذایی خودتان استفاده کنید در بین مواد غذایی صدف دریایی سرشار از روی است.

شکلات سیاه :

شکلات سیاده برای بدن بسیار خواص مفیدی دارد و غنی از آنتی اکسیدان است مصرف شکلات سیاده باعث ترشح هورمون آندروفین در بدن می شود و کورتیزول که عامل اصلی استرس است را کاهش می دهد ترشح هورمون اندورفین باعث احساس شادی و سرحالی در فرد می شود. متخصصان تغذیه مقدار مناسب مصرف شکلات برای تاثیرات مثبت در بدن را هفته ای 45 گرم توصیه می کنند.

ماهی سالمون و قزل الا :

درباره این ماهی ها باید گفت که هر دو این ماهی ها سالمون منبع مناسبی برای ویتامین D و E هستند و نسبت به ماهیان دیگر امگا 3 و پروتئین بیشتری دارند مصرف این ماهی ها سطح استرس را به مقدار قابل توجهی کاهش می‌دهندو این ماهی ها غنی از پتاسیم هستند.

زردچوبه :

زردچوبه یکی از پرمصرف ترین ادویه های مورد استفاده در دنیا است درباره زردچوبه باید گفت که سرشار از خواص آنتی اکسیدان، ضدویروس، ضدباکتری، ضدقارچ، ضدسرطان و ضدالتهاب است؛ که حاوی کورکومین است که برای خلق و خوق و مبارزه با افسردگی مفید است حاوی میزان قابل توجهی پروتئین، فیبر، پتاسیم، کلسیم، مس، آهن، منیزیم و روی میباشد و این ادویه جادویی برای تقویت حافظه بسیار مفید است.

چای سبز :

خواص چای سبز بیشمار است و محققان ژاپنی برای اینکه استرس روزانه را کاهش بدهند توصیه کرده اند که روزانه مقدار 5 فنجان چای سبز می تواند آرامش خاطر خاصی به فرد ببخشد زیرا چای سبز شامل آنتی اکسیدان پلی‌فنول است که این ماده در پیشگیری از بیماری موثر او خاصیت ضد پیری دارد.

سیب درختی :

بدون شک همه ما این جمله را بارها شنیده ایم که سیب سلامتی می اورد. بله این جمله کاملا صحیح است در سیب به دلیل وجود ریبوفلاوین (ویتامین B۲)، ویتامین C و A، مواد معدنی مانند آهن، منیزیم، کلسیم و پتاسیم سبب محبوبیت آن بین سایر میوه ها شده است سیب برای حافظه م عملکرد مغز مفید است. به همین جهت برای کسانی که کارهای فکری انجام می‌دهند مفید می‌ باشد. سیب نوعی آنتی اکسیدان قوی برای از بین بردن عوامل آلرژی در بدن مفید است و وجود ویتامین‌های گروه B، منیزیم و فسفر و برخی عناصر دیگر موجود در سیب اثر آرام بخشی بر اعصاب دارد.

اسفناج :

درباره اسفناج بسیار توصیه شده است این سبزی سرشار از آهن است که نقش تعیین کننده در انتقال اکسیژن به سلول را دارد است. وجود ویتامین ها و املاح معدنی در اسفناج آن را در صدر سبزی ها قرار داده است مصرف به صورت خام این سبزی موثرتر است و اگر با پرتقال مصرف کنید جذب اهن بیشتری را می توانید داشته باشید.

قارچ :

یکی از علل رخ دادن افسردگی در افراد پایین بودن سطح ویتامین D است در بسیاری از افراد این مشکل به وفور دیده می شود و در میان خوراکی ها قارچ می تواند کمک زیادی برای بهبود ویتامین D در بدنتان کند زیرا قارچ سرشار از ویتامین است؛ و از ان جایی که قارچ چربی و کلسترول ندارد، هیدرات‌کربن را در خودش جای داده و از لحاظ داشتن پروتئین در سطح خوبی قرار دارد و مصرف ان برای همه افراد توصیه شده است.

قهوه :

یکی از پرمصرف ترین نوشیدنی های در حال حاضر دنیا قهوه است که سرشار از کافئین است و مصرف آن باعث می‌شود بسیاری از افراد احساس هوشیاری و تمرکز داشته باشند چون که کافئین عامل محرک سیستم عصب مرکزی نه تنها هوشیاری را تقویت می‌کند بلکه در خلق و خوی فرد هم تاثیر خیلی مثبت را وارد می کند. با مصرف کافئین سطح آدرنالین در فرد افزایش پیدا می کند و فرد احساس خوشحالی و شادابی می کند.

حبوبات :

حبوبات منبع غنی از منیزیم و فیبر هستند و به خاطر داشتن محتوای بالای نشاسته، از منابع غنی انرژی محسوب می‌شوند و موجب تامین مقداری از انرژی مورد نیاز انسان می‌شود. محققات درباره مصرف آن ها بسیار توصیه می کنند و مقدار پروتیین موجود در حبوبات قابل توجه بوده و مصرف مداوم آن می‌تواند در رشد و ترمیم سلول‌ها، ساختن هورمون‌ها، آنزیم‌ها و آنتی بادی‌ها موثر باشد.

گردو :

یکی از مغزهای خوشمزه و پرخاصیت است غنی از انواع ویتامین ها است و برای مغز و تقویت آن مفید است گردو سرشار از سروتونین است که که نقش این ماده در مغز در ایجاد شادی و هیجان بسیار زیاد است. گردو داذای امگا 3 فراوان است و به عنوان چربی سوز قوی توصیه شده است.

پرتقال :

این میوه بسیار خوشمزه به عنوان یکی از پرخاصیت ترین میوه ها است پرتقال سرشار از ویتامین C است مصرف پرتقال اثرات خوبی در بدن دارد و برای مغز محرک شادی آور است. همچنین پرتقال کلاژن را افزایش می دهد و باعث درخشش و روشنی پوست و از بین رفتن چین و چروک پوست می شود.

تخم مرغ :

درباره تخم مرغ باید بگوییم که این ماده غذایی منبع خوبی از اسید آمینه ها، آنتی اکسیدان ها و آهن را دارا است. بیشترین حجم پروتئین در سفیده آن است، اما زرده تخم مرغ نیز دارای یک ماده مغذی به نام کولین است که این ماده به افزایش حافظه و عملکرد قلب کمک می کند.

Comments are closed.