لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

علاقه به مواد غذایی شیرین و روش های مبارزه با آن

مواد غذای شیرین و راه های مبارزه با آن : بدن برای تامین انرژی کافی نیاز به استفاده از مواد خوراکی و غذایی مناسب را دارد اما اگر این مواد به اندازه وارد بدن نشود و یا به جای مواد مفید موادی مضر را مصرف کنیم ممکن است که با مشکلات بسیاری در این باره روبه رو شویم. در این میان شكر يكی ديگر از تركيباتی است که مصرف آن را باید به حداقل برسانیم شکر بسیار مضر است.

غذاهای شیرین و شیرینیجات باب میل تمام سنین است و امروزه متاسفانه مادران در كودكی ذائقه بچه ها را به غذاهاي شيرين عادت مي دهند که بسیار اشتباه است بسیاری از متخصصان این روش را قبول ندارند و تاکید دارند که بچه ها بايد از كودكی به غذاهای كم شيرين عادت كنند. برای اینکه علاقه به مواد غذایی شیرین را کم کنیم باید این را بسیار تمرین کنیم.

مواد غذایی شیرین

مصرف شكر به نسبت گذشته بسیار زیاد شده است امروزه ما شکر را نه فقط به صورت قند همراه چاي و يا در شربتها و مرباها مصرف مي كنيم، بلكه بیشترین مقدار شکر امروزه در بعضی از مواد های غذایی افزوده می شود. انرژی که با مصرف شکر مضر به دست می آوریم با مصرف به اندازه كافي تركيبات قندي و نشاسته و پروتئين در مواد غذائي طبيعي هم بدن ما با كمبود انرژي رو برو نمي شود و انرژی تامین می شود. شاید برایتان باور این مسئله سخت باشد که بیشترین چربی انباشت در بدن و کبد از مصرف زیاد شکر و شیرینی جات است که باعث بروز چاقی و بیماری های خطرناک دیگر می شود.

بیماری های مثل ديابت، كبد چرب، فشار خون و مشكلات ديگر می شود که مهم ترین عامل آن مصرف موادی است که با شيرين كننده هاي مصنوعي كه به جاي شكر مصرف مي شوند. حالا که کم و بیش درباره مضرات مصرف شیرینی جات مطالبی را خواندید بهتر است که مقدار شكر، قند ، پولكي، آبنبات ، شيريني هاي تر و مواد غذايي كه شيريني زياد دارند را به شدت محدود کنید، باید تا حدالامکان از مصرف نوشابه هاي گاز دار و آب ميوه هاي مصنوعي كه با شكر و اسانس توليد مي شوند خودداری کنید. برای سوخت قند های مصرفی روزانه در بدن بهتر است تا ورزش منظم را داشته باشید.

روش های مبارزه برای کم کردن مصرف شیرینی ها

از مناسب ترین و مفید ترین راه های که می شود مصرف شیرین جات را کم کرد مصرف میوه های تازه و سالم است. میوه دارای فیبر بسیار بالایی است و اگر در برنامه روزانه مقدار کافی میوه بخوریم میل به مصرف شیرینی تا حد بسیار زیادی در ما کم می شود در میان میوه انبه و انگور دو میوه‌ای هستند که به دلیل شیرین بودنشان میل به شیرینی ‌جات را در صورت مصرف بسیار کم می‌کنند.

مصرف حبوبات هم به دلیل وجود فیبر و پروتئین بالا برای بدن بسیار لازم و مفید است و میل به خوردن مواد غذایی شیرین را تا حد زیادی سرکوب می کند فیبرهای موجود در حبوباتی مانند عدس، لوبیا و نخود منابع گیاهی خوبی برای تأمین فیبر و پروتئین موردنیاز بدن‌ تان هستند. معمولا بسیاری از افرادی که هنگام گرسنگی هوس مواد غذایی شیرین را می کنند برای سرکوب این میل می توانند با اضافه کردن حبوبات در رژیم غذایی‌ تا حدود زیادی از میل‌ به شیرینی جات کم می شود.

بیشتر بخوانید : مواد غذایی سالم

در میان تمام میان وعده های سالمی که وجود دارد بهترین میان وعده و سالم ترین آن ماست است که ماست یک میان‌وعده‌ی غنی از پروتئین و کلسیم است. بیشتر محققان بر اساس مطالعاتی که انجام دادند به این نتیجه رسیدند که مصرف ماست برای تنظیم اشتها و کنترل میل به شیرینیجات بسیار موثر است.

خشکبار ها و آجیل ها به همراه خرمای خشک، درباره خرمای خشک باید بگوییم که این میوه خشک‌ شده‌ی درخت نخل است. درباره این نوع خرما که از مواد مغذی بوده و طعم بسیار شیرینی هم دارد غنی از فیبر، پتاسیم، آهن و ترکیبات مفید گیاهی است. مطالعات نشان داده است که مصرف چند عدد خرما به‌جای نوشابه‌های شیرین یا آب‌نبات و شکلات می‌تواند میل‌تان به شیرینیجات را سرکوب کند و به جای مواد مضر مواد مغذی بسیاری را برای بدن‌تان تأمین کند. درست است که قند خرما طبیعی است ولی مصرف ، بیشتر از ۳ عدد خرما در هر وعده توصیه نمی شود.

همان طور که گفتیم آجیل ها محتوی میوه‌ های خشک‌ شده و مغزها هستند؛ و مصرف آنها می‌تواند راهی مناسب برای کاهش میل‌تان به شیرینی جات باشد. می دانیم که تمام مغزها سرشار از چربی‌های سالم، پروتئین ، فیبر و ترکیبات گیاهی مفید هستند ؛ و با مصرف آنها فواید بسیاری می توانیم برا برای سلامتی بدن مان کسب کنیم. یکی از بزرگترین فایده های مصرف انواع مغزها کاهش بیماری‌های قلبی و دیابت است. پس شما با مصرف مغزها علاوه بر اینکه میل به خوردن چیز های شیرین در شما بسیار کم می شود بلکه مواد مغذی بسیاری مفیدی را هم برای بدنتان کسب می کنید.

در مصرف فیبر ها باید به غلات هم اشاره کنیم که سرشار از فیبر و مواد مغذی‌ای مانند ویتامین‌های گروه B ، منیزیم، آهن، فسفر ، منگنز و سلنیم هستند. شما با مصرف غلات بخاطر دارا بودن فیبر فراوان همیشه احساس سیری م ی کنید و همچنین غلات به رشد مناسب برخی باکتری‌های مفید موجود در معده مثل : بیفیدوباکترها، لاکتوباسیلی‌ و باکتروئیدها بسیار تاثیر گزار است.

گروه دیگری از مواد غذایی که از فیبر زیاد بهره مند هستند سبزیجات هستند که سرشار از فیبر و به نسبت سایر مواد غذایی کالری بسیار کمی را دارند. فراموش نکنید که با مصرف سبزیجات تازه می توانید بدنتان را همیشه از شر بیماری ها و امراض در امان نگه دارید مصرف سبزیجات در واقع یکی از بهترین راه ‌ها برای کمک به کاهش ابتلا شدن به بیماری‌هایی خطرناکی مانند بیماری‌ های قلبی و سرطان ‌ها است.

عامل مهم دیگری که می تواند بر روی کم کردن علاقه به شیرینی ها تاثیر بگذارد انجام فعالیت های ورزشی است با انجام ورزش مناسب می توانید تا بسیاری از مواد مصرفی مضرتان را کمتر کنید با انجام روزانه نیم ساعت پیاده روی و دوچرخه سواری شما بسیار سرحال و پرانرژی می شوید و این کمک می کند تا شما به کل تغییرات اساسس در برنامه غذایی تان اجرا کنید و به اندام ایده ال و عاری از هر گونه بیماری برسید.

بسیاری از افراد برای کاهش میل به شیرینی ها از شیرین کننده های مصنوعی استفاده می کنند باید بگوییم که این مواد نع تنها میل شما را به شیرینی جات کم نمی کند بلکه باعث می شود تا شما بیشتر هوس این مواد قندی را بکنید و این بسیار بد است.

درست است که عسل و شهد شهل طبیعی هستند اما این دلیل نمی شود در مصرف ان ها زیاده روی کنید زیرا هیچ فرقی ندارد و مانند سایر قندها تاثیر بدی روی بدنتان می گذارد باید در مصرف قندهای طبیعی هم بسیار دقت کنید.

بسیاری از مواد غذایی که استفاده می کنیم اگر بر چسب تغذیه ان ها را ببینیم شاید با ندیدن واژه قند تصور کنیم که این ماده عاری قند است اما قند اسم های خاصی بر روی برچسب های مواد غذایی دارد که ما برای اشنایی شما این اسامی را برایتان بیان می کنیم :

  • شهد اگاو
  • شیره برنج قهوه ای
  • فروکتوز
  • شیره درت
  • دکستروز
  • گلوکوز
  • لاکتوز
  • شیره مالت
  • ساکاروز
  • مولاس

Comments are closed.