لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

بهترین مواد غذایی برای رفع چین و چروک صورت

بهترین مواد غذایی برای رفع چین و چروک صورت

بهترین مواد غذایی برای رفع چین و چروک صورت : پیری فرآیندی گریز ناپذیر است ، با گذشت سن چین و چروک هایی روی پوست صورت ظاهر می شود . چین و چروک تاثیر زیادی در زیبایی چهره دارد . ولی امروزه با وجود روش های برای رفع چین و چروک دیگر جای نگرانی وجود ندارد . در واقع رفع و درمان چین و چروک صورت از آرزوهای هر انسانی می باشد . اگر شما هم جز دسته افرادی هستید که چین و چروک شما را آزرده خاطر می کند ، بایستی در تغذیه ی خود دقت بیشتری داشته باشید .

بهترین مواد غذایی برای رفع چین و چروک صورت

بهترین مواد غذایی برای رفع چین و چروک صورت 

آشنایی با مواد غذایی مفید برای رفع چین و چروک صورت

انتخاب سبد غذایی مناسب ، تاثیر زیادی در سلامت جسمی و پوستی دارد . شما می توانید با استفاده از نعمت هایی که خدا در اختیارتان گذاشته ، با پیری و چین و چروک صورت مقابله کرده و زیبایی و شادابی پوست خود را حفظ کنید . لذا توصیه می کنیم ، از مواد غذایی مفید برای حفظ جوانی پوست صورت استفاده کنید .

با گذشت زمان و بالاتر رفتن سن چین و چروک های صورت ظاهر می شود . علاوه بر گذر زمان عوامل دیگری وجود دارد ، که منجر به آسیب رسیدن به پوست شده و باعث پیدایش لکه ها، تحریکات و چین و چروک ها می شود .

امروزه در کلینیک زیبایی روش ها، درمان ها و مداخلات مختلفی برای رفع چین و چروک صورت و از بین بردن علائم وجود دارد . در این میان نباید از مصرف مواد غذایی و تغذیه غافل شد . تغذیه و غذای مناسب ، تاثیر فوق العاده ای در سلامت کلی و حتی سلامت پوست دارد .

معرفی سالم ترین گزینه های غذایی برای جوان نگه داشتن پوست و رفع چین و چروک های صورت :

ماهی :

ماهی های آب های سرد مانند قزل آلا، ساردین، سالمون و … سرشار از پروتئین بوده و در سلامت پوست نقش مهمی دارند . لذا مصرف 3 وعده ماهی ، در رژیم غذایی هفتگی توصیه می شود .

روغن زیتون :

روغن زیتون برای رفع چین و چروک صورت
روغن زیتون برای رفع چین و چروک صورت

روغن زیتون حاوی اسیدهای چرب امگا 3، ویتامین ها و سایر مواد مغذی است . و از این رو جز سالم ترین چربی های غیر اشباع می باشد. این روغن همچنین با دارا بودن اسید اولئیک منجر به آبرسانی به پوست شده و چین و چروک های پوستی را از بین می برد.

شاهی :

شاهی به دلیل داشتن سطح بالایی از پتاسیم ، که با اسیدتیه بدن مقابله می کند و در نتیجه در خالص سازی خون نقش مهمی ایفا می کند. از این رو این سبزی ، به عنوان یک ابزار عالی برای مبارزه با مشکلات پوستی از قبیل بثورات، اگزما، آکنه، عفونت ها و چین و چروک زودرس به شمار می رود .

زردچوبه:

این ادویه با دارا بودن خواص مفید برای از بین بردن چین و چروک های پوستی و رفع التهاب نقش مهمی در سلامت پوست دارد . این ادویه سطح آنزیم گلوتاتیون-S-ترانسفراز در خون را افزایش می دهد . و همین امر منجر به سم زدایی و حفظ شفافیت پوست و سلامت آن می شود .

زغال اخته:

زغال اخته با دارا بودن آنتی اکسیدان هایی برای از بین بردن چین و چروک ها، از پیری زودرس پوست جلوگیری کرده و انعطاف پذیری پوست را حفظ می کند .

شکلات تیره:

کاکائو با حفاظت از اثرات مضر خورشید از پیری زودرس جلوگیری می کند . شکلات تیره با دارا بودن سطح بالایی از آنتی اکسیدان ها در مراقبت از سیستم قلب و عروق و کاهش خطر ابتلا به آترواسکلروز نقش مهمی ایفا می کند .

خربزه:

این میوه دارای خواص باورنکردنی و فوق العاده در حفظ سلامت پوست و رفع چین و چروک های آن می باشد . خربزه با داشتن ویتامین های آ، ث و بتاکاروتن از اثرات مضر نور خورشید بر روی پوست جلوگیری می کند . مصرف این میوه برای درمان خشکی پوست روشی فوق العاده است .

نارگیل:

نارگیل برای رفع چین و چروک
نارگیل برای رفع چین و چروک

مصرف نارگیل بافت همبند پوست را تقویت کرده و باعث صاف، قوی و انعطاف پذیرشدن پوست می شود. شما می توانید روغن نارگیل را به طور مستقیم روی پوستتان قرار داده و بر روی چروک ها آن را ماساژ دهید.

آووکادو:

سرشار از اسید اولئیک بوده و آسیب های پوستی را بازسازی می کند . شما می توانید پوره آووکادو را به طور مستقیم روی پوستتان قرار دهید.

ماست :

جز محصولات پروبیوتیک می باشد ، این محصولات سیستم ایمنی بدن را تنظیم می کند ، و در ضمن التهاب بدن را کاهش داده و از آکنه و چین و چروک های پوستی جلوگیری می کند .

مصرف آب برای رفع چین و چروک صورت
مصرف آب برای رفع چین و چروک صورت

مایعات تاثیر زیادی در سلامت پوست دارند . چرا که سلول های پوستی به مایعات برای داشتن غشای نرم و مواد مغذی نیاز دارد . توصیه ما به شما مصرف روزانه 6 تا 8 فنجان آب ، برای داشتن پوستی نرم و شفاف است . باید به این نکته توجه کرد که ، در هوای گرم و زمان انجام ورزش و فعالیت بدنی زیاد ، نیاز سلول های پوستی به مصرف مایعات دوچندان می شود .و این موضوع بخاطر عرق کردن بدن می باشد . توصیه ی متخصصان به خانم ها و آقایان این است که به ترتیب روزانه 11 و 15 فنجان مایعات (آب، آب میوه، قهوه، چای و غیره) مصرف کنند .

Comments are closed.