لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

8 منبع غذایی منیزیم دار شگفت انگیز برای افزایش انرژی

8 منبع غذایی منیزیم دار شگفت انگیز برای افزایش انرژی : منیزیم یکی از بهترین مواد مغذی جهت تامین انرژی است.به گفته متخصصین یک فرد بالغ در برنامه غذایی خود حداقل باید روزانه 380 Mg منیزیم استفاده کند. از فواید دیگر منیزیم برای بدن می توان به مبارزه با التهاب بدن وپیشگیری از ابتلا به بسیاری از اختلالات اشاره کرد . بسیاری از مواد غذایی و خوراکی حاوی منیزیم هستند در ادامه مطلب چند مورد از غنی ترین منابع این ماده ارزشمند را معرفی می کنیم .

مواد غذایی منیزیم دار

مهمترین منابع حاوی این ماده منیزیم عبارتند از :

سبزیجات، آجیل و دانه‌ها، ماهی، سویا، آوکادو، موز ، شکلات تیره ، و ماست کم چرب. این مواد غذایی ارزشمند غنی از منیزیم برای افزایش سلامت قلب و محافظت از آن و جلوگیری از سکته مغزی و قلبی سودمند است. دانشمندان توصیه می کنند برای پیشگیری از خطر ابتلا به دیابت ،هر فرد به صورت روزانه از مواد غذایی حاوی منیزیم استفاده کند بر اساس این تحقیقات مصرف منیزیم حتی خطر ابتلا به افسردگی و میگرن را کاهش می دهد .

۱- سبزیجات برگ سبز تیره

گیاهانی مانند اسفناج که دارای برگ سبز تیره هستند به دلیل دارا بودن مواد معدنی مانند منیزیم سبب سلامتی عمومی بدن می شوند.

۲- آجیل و دانه‌ها

از ارزشمند ترین آجیل و دانه هایی که حاوی مقادیر زیادی منیزیم است می توان به بادام ،بادام زمینی ،تخمه آفتابگردان ،دانه کتان ،گردو و تخم کدو اشاره کرد .هر یک از این مغز ها مقدار منیزیم متفاوتی دارند برای مثال دو قاشق غذاخوری مغز تخمه کدو حاوی ۹۶ میلی‌گرم منیزیم، یعنی حدود ۲۵ درصد از میزان توصیه شده از منیزیم برای هر روز است.با توجه به این نکته در زمان استفاده از آجیل و دانه ها نباید زیاده روی کرد و مراقب مقدار کالری دریافتی بدن بود .

۳. ماهی

یکی دیگر از مفیدترین غذاها که حاوی مقادیر بالایی منیزیم،ویتامین D و اسید های چرب امگا 3 است ماهی می باشد.برای داشتن بدنی سالم پزشکان توصیه می کنند هر فرد حداقل دوبار در هفته از انواع ماهی ها استفاده کنند .ماهی هایی مانند سالمون ،قزل آلا و تن ماهی بیشترین میزان منیزیم را دارند .

بیشتر بخوانید : مواد غذایی ضد پیری

۴. سویا و باقلا

مواد غذایی دیگری که سرشار از منیزیم هستند دانه سویا و باقلا می باشد.این مواد غذایی علاوه بر منیزیم دارای مقدار زیادی فیبر، پروتئین ،ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه هستند که ارزش غذایی این محصولات را دوچندان می کنند .پزشکان توصیه می کنند برای تامین انرژی مورد نیاز خود در میان وعده ها از نصف فنجان آجیل سویا استفاده کنید . اگر به هر دلیلی نمی توانید از دانه سویا استفاده کنید حتما از مشابه این ماده غذایی بهره ببرید .از دیگر مواد غذایی که تقریبا ارزش غذایی دانه سویا را می تواند داشته باشند می توان به لوبیای سیاه، لوبیای چشم بلبلی، لوبیای سفید ، نخود ، نخود سیاه و عدس اشاره کرد .

۵. آووکادو

میوه ی آووکادو منبع خوبی از منیزیم است علاوه بر منیزیم سرشار از ویتامین‌ها، مواد مغذی مفید برای قلب و ترکیبات شیمیایی ضد بیماری‌ها (آنتی ویروس)است.شما می توانید جهت تامین حدود ۱۵ درصد از مقدار روزانه توصیه شده منیزیم نصف یک آووکادو را به صورت ساندویج یا سالاد میوه استفاده کنید.

۶. موز

همانطور که قبلا گفته شد اکثر میوه ها سرشار از منیزیم و سایر ویتامین ها و مواد مغذی دیگر هستند.از جمله توت فرنگی ،تمشک ، گریپ فروت،نارنگی ،انجیر،موز و… موز علاوه بر پتاسیم موجود در آن که سلامت قلب و تقویت استخوان ها را در پی دارد منبع غنی از منیزیم است تا انرژی روزانه فرد را تامین کند یک عدد موز متوسط حاوی 32 میلی گرم منیزیم است .

۷. شکلات تلخ

شکلات تلخ نسبت به سایر خوراکی ها ارزش غذایی سودمندتری دارد.حدود 30 گرم شکلات تلخ نیاز روزانه 11 درصد از منیزیم بدن را تامین می کند. این خوراکی لذیذ علاوه بر داشتن درصد نسبتا بالایی از منیزیم دارای آنتی اکسیدان هایی است که سبب کاهش فشار خون شده و بهبود جریان خون وبه طور کلی افزایش سلامت قلب را در پی دارد .

۸. ماست غلیظ و کم چربی

پزشکان به افرادی که بدن آنها دچار کمبود منیزیم باشد توصیه می کنند از محصولات لبنی بیشتر استفاده کنند .زیرا منیزیم همراه کلسیم راحتتر جذب بدن می شود .ماست به عنوان یک محصول لبنی غنی از منیزیم و کلسیم و تامین کننده سلامت جسمانی است، تقریبا تمام محصولات لبنی به عنوان مواد غذایی حاوی منیزیم برای افراد مختلف توصیه می‌شود. در یک ظرف معمولی ماست کم چرب حدودا ۳۲ میلی‌گرم منیزیم موجود است. مصرف یک ظرف ماست کم چرب به همراه میوه های غنی از فیبر گزینه بسیار مناسبی برای وعده صبحانه است تا انرژی مورد نیاز برای فعالیت های روزمره تامین شود .

Comments are closed.