لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

مشکلات بعد از در آوردن بینی از پچ

مشکلات بعد از در آوردن بینی از پچ

مشکلات بعد از در آوردن بینی از پچ : بعد از جراحی بینی اکثر بیماران انتظار دارند که در همان دوران نقاهت به نتیجه مدنظر خود برسند و بیشتر به این فکر می کنند که بعد از برداشتن گچ بینی ، شکل ظاهری بینی شان چگونه خواهد شد و چه شکلی می شوند. ممکن است قبل از برداشتن گچ بینی افکار زیر به ذهن شما خطور کند:

  • آیا بینی من بدتر خواهد شد؟
  • ظاهر قبلی بینی ام بهتر بود؟
  • نتیجه ای که انتظارش را داشتم حاصل خواهد شد؟

اما خیلی نگران نباشید- مقدار زیادی از آن نتایج خوب، پس از برداشتن گچ بینی تا زمانی که بینی شما به طور کامل بهبود پیدا کند اتفاق می افتد. پس بعد از برداشتن گچ بینی چه اتفاقی می افتد؟ چه زمانی باید نگران بود؟

مشکلات بعد از در آوردن بینی از پچ
مشکلات بعد از در آوردن بینی از پچ

در نگاه اول شاید بسیار تعجب کنید

بعد از برداشتن گچ بینی بسیار تعجب خواهید کرد اکثر افراد می گویند که شکل بینی بعد از بهبودی کامل همانند زمانی است که برای اولین بار اسپیلنت را بر می دارید زیرا اسپیلنت مانع تورم بینی می شود ولی بهتر است این را خیلی جدی نگیرید چون در طی چند ماه بعد تغییرات زیادی خواهد کرد  چیزی که شما بعد از برداشتن گچ بینی می بینید دقیقا آن چیزی نیست که باید بعد از یکسال انتظارش را داشته باشید. اولین نگاه اجمالی شما از بینی جدیدتان می تواند برایتان تکان دهنده باشد.

مراقبت های لازم وقتی که گچ بینی تان هنوز باز نشده است

ضربه زدن به چیزهای مختلف- باید بدانید که گچ بینی مثل گچ دست و پا نیست که بسیار مقاوم و ضخیم باشد ضربه محکم و یا خشن می تواند از طریق همان گچ به بینی شما آسیب بزند. ولی زیاد هم نگران نباشید گچ بینی به اندازه خودش محکم است نیازی نیست که دست خود را جلوی صورتتان بگیرید و راه هر چیزی که ممکن است به صورت شما نزدیک شود را مسدود کنید، فقط حواستان به اطرفتان باشد تا حتی الامکان از وارد شدن هر گونه ضربه به صورت شما جلوگیری شود.

کشیدن کچ بینی- کم کم با بهبود فرآیند تورم بینی گچ بینی شل می شود ممکن است آنقدر شل شود که نزدیک به افتادن باشد. حتی اگر اینطور بود و فکر کردید به راحتی می توانید گچ را باز کنید هرگز وسوسه نشوید که آن را بکنید. کندن و کشیدن باعث می شود گچ بینی زودتر از موقع در بیاید و به بینی و فرآیند بهبود شما آسیب بزند.

خیس شدن گچ بینی- گچ بینی هم مانند همه ی گچ ها نباید خیس و مرطوب شود. آب باعث می شود که گچ بینی شل شود و نمی تواند به اندازه کافی محافظ بینی شما باشد و نقش کاربردی و ساختاری خود را از دست بدهد و این یعنی نمی تواند وظیفه ی حمایت و پشتیبانی از بینی شما را در طول دوران بهبود به خوبی انجام دهد. تا قبل از اینکه گچ بینی شما برداشته شود برای جلوگیری از خیس شدن صورتتان از اسفنج یا وان حمام استفاده کنید. اگر واقعا نیاز دارید که صورتتان را بشویید این کار را خیلی با دقت انجام دهید و سعی کنید اطراف گچ بینی نروید.

علت سوزش و انسداد پوست

پوست بینی به مدت یک هفته به وسیله پلاستیک و چسب سخت و غیر قابل نفوذ بسته می شود. احتمال سوزش، پوسته پوسته شدن، قرمز شدن و لکه دار شدن وجود دارد همه ی این علائم موقتی هستند و به زودی از بین می روند. وقتی گچ بینی باز می شود مراحل بهبود بینی آغاز می شود.

دلایل تورم و کبودی بینی

تورم و کبودی بعد از جراحی بینی کاملا طبیعی است.  میزان کبودی و تورم بعد از جراحی بینی برای افراد مختلف متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد.البته میزان کبودی و تورم هم بستگی به شرایط جسمی هر شخص متفاوت است بعضی از افراد می توانند شب همان روزی که گچ بینی خود را برداشتند شام بدهند و جشن بگیرند. ولی بعضی نیاز به استراحت بیشتری خواهند داشت و ترجیح می دهند تا زمانی که علائم آشکار از بین نرفته است در اجتماع حاضر نشوند.

کبودی اطراف چشم و تورم قابل مشاهده ی بینی در این مرحله کاملا عادی است و نباید باعث نگرانی شما بشود. در این مرحله کاری از دست شما بر نمی آید جز اینکه صبر کنید تا دوره ی آن سپری شود و کم کم از بین برود. اگر استرس نداشته باشید و آسیب خاصی به بینی تان وارد نشود فرآیند بهبود بینی تان به سرعت انجام می شود و نیازی نیست نگران باشید و باید بسیار مراقب باشید تا عضو متورم نشود و با مراقبت و احتیاط عمل کنید. هنگامی که گچ بینی برداشته شد، شما باید انتظار داشته باشید که بینی تان با چند هفته یا چند ماه بعد فرق داشته باشد. بینی شما در دوران نقاهت کمی تغییر خواهد کرد اما تغییر اساسی بعد از چند ماه به وقوع می پیوند.

دلایل گرفتگی بینی

بدترین عوارض بعد از جراحی بینی گرفتگی بینی  است مسلما بدترین قسمت دوران نقاهت پس از جراحی بینی است. توانایی تنفس از طریق بینی به طور قابل توجهی کاسته می شود و این باعث می شود بیمار نتواند از طریق بینی نفس بکشد. ولی نگران نباشید این عارضه خیلی زود برطرف می شود و تقریبا بعد از برداشتن گچ بینی به طور کامل از بین می رود. یکی از روش های پیشنهادی برای بهبود وضعیت تنفسی بینی استفاده از اسپری نمکی است که احتمالا جراحتان برای شما تجویز می کند.
چند توصیه : نکته بسیار مهم این است که هرگز نباید به توصیه های دوستان و آشنایان که فلان دارو یا فلان اسپری را استفاده کنید گوش دهید فقط داروهایی که دکترتان توجه می کند استفاده نمائید.

سعی کنید حتما بیرون بروید

حالا که گچ بینی شما برداشته شده است،می توانید به راحتی بیرون بروید ولی باید از نور مستقیم خورشید و استرس دوری کنید. اما می توانید از هوای تازه لذت ببرید. این یکی از منافع بزرگ فرآیند نقاهت است و همچنین احساس فوق العاده ای دارد، پس از یک هفته گیر افتادن در خانه حالا می توانید به راحتی از خانه خارج شوید پس لذت ببرید.

بهبود بینی نیاز به زمان بیشتری دارد

ورم بینی به تدریج جذب می شود. حداقل ۳-۴ ماه طول می کشد تا مقدار زیادی از ورم بینی فروکش کند. ورم های باقی مانده به زمان بیشتری برای فروکش کردن نیاز دارند- بیماران باید یکسال یا بیشتر صبر کنند تا فرآیند بهبودشان کامل شود. توجه داشته باشید که نتیجه جراحی بینی زمان زیادی طول می کشد و اگر بیشتر صبر کنید نتیجه آن را خواهید دید.

یکی از مشکلات شایع بعد از عمل جراحی بینی، آبریزش و عطسه مکرر است. در چند روز اول بعد عمل بینی به علت ورم و وجود مش داخل بینی،  آبریزش و عطسه زبیعی است و عطسه کردن خطری برای بینی شما ندارد و تغییری در شکل بینی ایجاد نمی کند میتوانید از قرص سرماخوردگی استفاده کنید و بعد از خروج مش ها دو یا سه روز بعد از عمل بینی قطعاً تورم کمتر و عطسه به طور واضحی کاهش می یابد.

بعد از بهبود جراحی از نتیجه جراحی راضی نیستید؟

انتظارات تان در چه حد است؟

اگر شما نتیجه ی جراحی بینی خود ناراضی هستید، بهتر است قبل از اینکه قدم بعدی را بردارید انتظارات خود را بررسی کنید. نباید از نتیجه جراحی انتظار غیرواقعی داشته باشید در این صورت هیچ وقت از نتیجه عما راضی نخواهید بود.

با این دید نگاه کنید که شما جراحی کرده اید که برخی عیوبی که در بینی تان بود از بین برود نه اینکه یک بینی فراتر از ولقعیت و کاملا بی نقض داشته باشید بهتر است نگاهیی به بینی تان بندازید و واقعبینانه ببینید چقدر از عیوبی که مدنظرتان بود رفع شده است.

از نتیجه جراحی کاملا ناراضی هستید؟

شاید بهتر باشد جراحی ترمیمی را در نظر بگیرید. برای جراحی ترمیمی حداقل یک سال صبر کنید و اگر از نتیجه جراحی خود چه از لحاظ زیبایی و چه از لحاظ کارایی راضی نشدید، شاید وقتش باشد که به جراحی ترمیمی روی بیاورید. اگر به جراح خودتان اعتماد دارید می توانید برای ترمیم به او مراجعه کنید. در غیر این صورت می توانید یک جراح دیگری را انتخاب کنید تا نتایج جراحی قبلی شما را بهبود دهد. در نظر داشته باشید جراحی ترمیمی یک جراحی سخت است و تنها می توان به متخصصان با تجربه و خبره در زمینه جراحی اعتماد کرد.

وقتی می خواهید برای جراحی ترمیمی برنامه ریزی کنید باید جستجو های بسیار دقیقی انجام دهید چرا که دستیابی به چیزی که می خواهید به مسئله ی انتخاب جراح و پیروی دقیق از توصیه های او مربوط می شود.

سوالاتتان را از جراح تان حتما بپرسید

اگر در طول مدت بعد از جراحی مشکلی برای تان پیش آمد حتما با جراح تان در میان بگذارید  او نسبت به مسائل و شرایط شما کاملا آشنایی دارد و به خوبی می تواند اطلاعات و توصیه های تخصصی برای نگرانی های شما ارائه دهد. از سوال کردن از جراح تان خجالت نکشید او می خواهد شما از نتیجه ی جراحی تان راضی و خشنود باشید.

Comments are closed.