لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

ترفند های مراقبت از پوست برای اسکی بازان

ترفند های مراقبت از پوست برای اسکی بازان

ترفند های مراقبت از پوست برای اسکی بازان ، پوست و ورزش اسکی ، مراقبت های پوست پس از اسکی ، مراقبت حرفه ای وهوشمندانه از پوست :

پوست و ورزش اسکی

پوست و ورزش اسکی
پوست و ورزش اسکی

در فصل زمستان بدلیل انعکاس نور خورشید واشعه فرابنفش از طریق برف وآب احتمال آفتاب سوختگی بیشتر است از این رو اسکی بازان و افراد عادی که برای ورزش وتفریح به کوهستان می روند باید مراقب پوست خود بوده و از کرم ضد آفتاب برای محافظت از پوستشان استفاده کنند . با فرا رسیدن فصل زمستان خیلی از اقشار مردم از جمله ورزشکاران که عاشق اسکی وبازی در برف هستند خود را به مکان های برفی می رسانند واز این نعمت خدادادی بهره می برند . بسیاری از مردمی که در زمستان برای اسکی به ارتفاعات می روند این ورزش پرهیجان را به عنوان تفریحی سالم وبی خطر می دانند و به انجام آن لذت می برند .

در این مطلب می خواهیم برای مخاطبان مان علاوه بر لذت ها , از خطرات این ورزش پرهیجان و حوادثی که امکان دارد حین انجام این ورزش برای افراد اتفاق بیفتد و حتی در بعضی موارد این حوادث منجر به مرگ شده است صحبت کنیم . با رعایت نکاتی بسیار ساده می توان از بسیاری از این خطر ها وحوادث اجتناب کرده و ورزش وتفریحی لذت بخش داشت وخاطره ای خوش را رقم زد .

افرادی که به ورزش اسکی می پردازند باید بیشتر مراقب پوست وسلامتی خود باشند به این دلیل که این افراد در ارتفاع بالایی ورزش می کنند ودر معرض باد, سرما وتابش مستقیم آفتاب قرار می گیرند .اغلب این ورزشکاران دچار آفتاب سوختگی ,گشادی مویرگ ها در آخر دچار پیری زودرس می شوند همچنین سرما شدید باعث می شود لب ها خشک شوند و ترک بخورد و بدن دچارکم آبی شود. لباس مناسب اسکی تا حدودی جلوی این عوارض را می گیرد .

برای اسکی بازان استفاده از کلاه و عینک ضروری است ,برای اینکه سرشان دچار سرمازدگی نشود و موهایشان آسیب نبیند توصیه می کنیم که از کلاه استفاده کنند. همچنین با استفاده از عینک مناسب وبا کیفیت که مخصوص اشعه های آفتاب است و فشار بر قسمت های نازک پوست وارد نمی کند می توانند به راحتی وسلامت این ورزش شاد ومفرح را انجام دهند . با داشتن یک عینک اسکی مناسب خطر ابتلا به دوبینی در شما ازبین می رود و از شکستگی مویرگ صورت در امان می مانید وخون در صورت تان به راحتی جریان می یابد .

ترفند های مراقبت از پوست برای اسکی بازان

مراقبت حرفه ای وهوشمندانه از پوست

  1. برای محافظت از پوست در مقابل اشعه آفتاب صورت خود را تمیز کرده و کرم بزنید سعی کنید از کرم هایی که حاوی موادی 1. برای مرطوب کردن پوست هستند استفاده کنید. برای اثر بخشی مطمعن حتما از محصولی استفاده کنید که درجه حفاظتش در مقابل آفتاب بالاتر از 15 باشد. توجه کنید که حتی پلک وگوش شما هم جز مناطق حساس ونازک بدن می باشند و امکان آفتاب سوختگی برای آنها هم وجود دارد .
  2. برای محافظت از لب هایتان در مقابل خشکی و سرما حتما از یک نرم کننده لب با درجه حفاظت 15 به بالا استفاده کنید.یک راه برای اثر بخشی دو چندان این نرم کننده و محافظت بیشتر از لب هایتان این است که لایه نازکی از براق کننده معمولی روی آن بزنید. همچنین از نرم کننده اطراف دهانتان نیز استفاده کنید . متخصصان توصیه اکید دارند که لب هایتان را با زبانتان خیس نکنید چون بزاق دهان به دلیل وجود آنزیم های گوارشی در آن باعث خشکی بیشتر لب هایتان می شود .
  3. استفاده از بعضی کرم های ضد پیری پوست و کرم هایی که حاوی رتینوئید یا ترتینویین هستند وباعث پوسته پوسته شدن و سوزش در پوست تان می شوندبرای زمان اسکی مناسب نیست.چند روز قبل از رفتن به ورزش اسکی از این محصولات استفاده نکنید .
  4. از موارد دیگر مراقبت از پوست در زمان اسکی می توان به استفاده از بند چانه مناسب اشاره کرد تا پوست صورت را نساید واذیت نکند برای این منظور نباید از بند چانه ای که دارای برآمدگی زبر یا نخ نایلونی است استفاده کرد . اگر بند چانه مورد استفاده دارای نخ نایلونی بود میتوان آن را با فندک ذوب کرده ومسطح نمود.
  5. پوست سر از نواحی حساس بدن است که به مراقبت نیاز دارند مخصوصا افرادی که موهایشان ریخته یا تراشیده اند بیشتر باید مراقبت کنند .

مراقبت های پوست پس از اسکی

  • پس از تمام شدن اسکی وبیرون آمدن از پیست بدن افراد بسیار سرد وحساس می شود .در این حالت بگذارید بدنتان به آرامی وخود به خود گرم شود تا مویرگ های شکننده سطح پوستتان آسیب نبیند .شما در این مواقع نباید از حمام بخار یا جکوزی داغ استفاده کنید .
  • بعد از گرم شدن نسبی پوستتان را از جهت وجود هر گونه پوسته پوسته شدن ,آفتاب سوختگی ,خشکی وترک بررسی کنید در اولین فرصت ممکن، صورت و گردنتان را بشویید وخشک کنید، تا عرق خشک شده ی روی پوستتان از بین برود و پوستتان آسیب نبیند . برای مناطق آسیب دیده پوست هم می توانید از ژل آلوئه ورا یا یک ماسک ترمیم کننده استفاده کنید .
  • آن قسمت از پوست صورت آقایان که آفتاب سوخته شده یا خشک وآسیب دیده است نباید تراشیده شود چون آسیب دیدگی بیشتر می شود .آقایان از استعمال عطر یا ژل اصلاح در این قسمت ها باید خودداری کنند .

Comments are closed.