لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

زیبایی پوست صورت با ماسک های دارچینی

زیبایی پوست صورت با ماسک های دارچینی

زیبایی پوست صورت با ماسک های دارچینی ، ماسک های دارچینی برای روشن کردن پوست و رفع آکنه ، ماسک های دارچینی ، ماسک دارچین و عسل ، ماسک دارچین و روغن زیتون ، رفع چین و چروک صورت ، رفع آکنه : همه ی ما انسان ها ذاتا و به طور طبیعی زیبائی را دوست داریم ، بدون تردید یکی از موارد تاثیر گذار در اعتماد به نفس درونی ما رضایت ما از ظاهر و زیبائی خودمان است و بدون اعتماد به نفس زندگی خالی از لذت خواهد بود . و در این میان داشتن پوستی لطیف و زیبا تاثیر شگفتی در زیبایی دارد .

با وجود روش هایی برای زیبایی پوست ، دیگر جای نگرانی نیست ، استفاده از یکسری ماسک ها برای داشتن پوستی زیبا ، شاداب ، نرم و لطیف تاثیر زیادی دارد . در این مقاله قصد داریم برای درمان آکنه ی پوست و داشتن پوستی روشن بهترین ماسک های دارچینی را به شما معرفی کنیم .

زیبایی پوست صورت با ماسک های دارچینی
زیبایی پوست صورت با ماسک های دارچینی

ماسک های دارچینی برای روشن کردن پوست و رفع آکنه

بدون تردید استفاده از ماسک صورت شادابی ، زیبایی و جوانی را برای پوست به همراه دارد . برای زیبایی و شادابی پوست صورت ماسک های مختلفی از ماسک های خانگی گرفته تا ماسک های گیاهی وجود دارد ، و در این میان برخی از ماسک ها به دلیل ایتکه ترکیبات خاصی دارند ، یک ماسک فوق العاده موثر به شمار می روند . در ادامه ی این مقاله نمونه هایی از ماسک های دارچینی را برای درمان آکنه و روشن شدن پوست به شما معرفی می کنیم .

5 نوع از ماسک های دارچینی که تاثیر شگفت انگیزی در رفع آکنه و روشن کردن پوست دارند

ماسک های دارچینی
ماسک های دارچینی

دارچین یکی از ادویه های دارای طعم و عطر بی نظیری است ، و بسیاری از افراد از استفاده از این ادویه لذت می برند ، و در غذاها و دسرهای خود از آن استفاده می کنند . باید بگوییم دارچین علاوه بر اینکه مورد علاقه ی افراد است و به عنوان طعم دهنده در خوراکی ها استفاده می شود، برای پوست نیز بسیار مفید می باشد . و تاثیر شگفت انگیزی در رفع آکنه و روشن شدن پوست دارد . در ادامه ی این مقاله به معرفی 5 ماسک دارچینی می پردازیم که تاثیر شگفت انگیزی در داشتن پوستی زیبا دارند . نکته ای که وجود دارد ، این است که شما می توانید از دارچین به صورت پودر، روغن و حتی ماسک استفاده کنید .

1) دارچین نشانه های پیری را کاهش می دهد

با بالا رفتن سن و گذشت هر سال تولید کلاژن های پوست که عامل اصلی زیبایی و جوانی پوست است ، کاهش می یابد و کلاژن ها با مرور زمان دچار تحلیل می شوند ، و در نهایت منجر به ظاهر شدن چین و چروک در پوست و ایجاد نشانه های پیری می شود . با ظهور چین وچروک های صورت نیاز به استفاده از دارچین آشکار می شود و استفاده از این ماده مانع از ایجاد و زیاد شدن چین و چروک و خطوط پیری می شود . دارچین تولید کلاژن های پوست را تحریک کرده و به طور چشمگیری باعث زیاد شدن کلاژن های پوست می شود و از ایجاد پیری زود رس جلوگیری می کند . دارچین همچنین با تحریک خون در رگ ها جریان خون صورت را افزایش می دهد .

استفاده از ماسک های دارچینی برای رفع آکنه و روشن شدن پوست تاثیر فوق العاده ای دارد.

ماسک دارچین و روغن زیتون

روش استفاده:
– برای تهیه ی این ماسک صورت به روش زیر عمل کنید : دو تا سه قطره روغن دارچین را به دو قاشق غذاخوری روغن زیتون یا وازلین اضافه کرده و مخلوط را به خوبی هم بزنید تا مواد به طور کامل با هم ترکیب شوند.
– ماسک تهیه شده را به تمامی سطح صورت تان بمالید ، از تماس ماسک با چشم هایتان خودداری کنید .
– به مدت ده دقیقه صبر کرده و سپس صورت خود را بشویید.
– استفاده ی منظم از این ماسک برای تاثیر بیشتر توصیه می شود

2) دارچین به عنوان سفید کننده مناسب برای پوست کاربرد دارد

استفاده ااز پودر دارچین برای روشن کردن پوست بسیار موثر است . برای این کار می توانید مقداری عسل را با دارچین ترکیب کرده و برای پوست صورت استفاده کنید . استفاده از این ماسک منجر به درخشندگی پوست شما خواهد شد .

ماسک دارچین و روغن زیتون

روش استفاده:
– برتی تهیه ی این ماسک نصف قاشق عسل را با یک سر انگشت پودر دارچین ترکیب کنید.
– سپس این ماسک را به تمام پوست صورت و گردن خود مالیده و از تماس ماسک با چشم هایتان جلوگیری کنید .
– به مدت ده دقیقه صبر کرده و سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید.
– استفاده از این ماسک دوبار در هفته توصیه می شود . (یک نوبت صبح زود و نوبت دیگر شب ها قبل از خواب)
– در نظر داشته باشید که ، برای ایتکه این ماسک اثربخشی لازم را داشته باشد ، بایستی به طور منظم و مداوم استفاده شود .

ماسک دارچین و عسل یک سفید کننده مناسب برای پوست است

3) دارچین برای رفع آکنه

ادویه خوش عطر دارچین برای رفع آکنه و درمان جوش های روی پوست بسیار موثر است. از ماسک ادویه ی دارچین برای درمان پوست های مبتلا به جوش استفاده می شود .
ماسک دارچین
روش استفاده:
– برای تهیه ی این ماسک ،سه قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری پودر دارچین را در داخل یک کاسه ی کوچک ریخته و آن را به خوبی هم بزنید .
– ماسک تهیه شده را روی قسمت های مورد نظر بمالید .
– بعد از گذشت 20 دقیقه ماسک را با آب گرم بشویید. ( برای اینکه ماسک اثر بخشی بیشتری داشته باشد ، بگذارید ماسک یک شب روی صورت تان بماند و صبح آن را بشویید. )
– برای اینکه این ماسک تاثیر خوبی داشته باشد و نتیجه ی دلخواهی را از این ماسک کسب کنید ، استفاده از این ماسک هفته ای یکبار توصیه می شود .

4) دارچین باعث خوش رنگ و جذاب شدن رنگ چهره می شود

دارچین برای برطرف کردن بسیاری از مشکلات پوستی بسیار مفید است . و با از بین بردن سلول های مرده پوست منجر به نرم شدن پوست و انعطاف پذیر شدن آن می شود .

– ماسک دارچین، موز و ماست

روش استفاده:
– برای تهیه ی این ماسک یک موز کاملا رسیده را له کرده و بعد دو قاشق غذاخوری ماست به آن اضافه کنید.
– سپس یک سر انگشت پودر دارچین را در داخل آن ریخته و بعد یک قاشق چای خوری لیموی تازه هم به سایر مواد اضافه کنید.
– ماسک تهیه شده را به پوست صورت و گردن تان بمالید.
– بعد خشک شدن کامل ماسک آن را از روی صورت پاک کنید.

5) دارچین دارای خاصیت ضد عفونی کننده است

در زمان های قدیم مردم بر این باور بودند که اگر گَرد یا پودر دارچین را روی زخم باز پاشیده شود تمام میکروب ها و باکتری های آن را از بین می برد و باعث می شود که زخمسریعا بهبود یابد .
نکته: استفاده از دارچین برای زخم های عمیق و وسیع به تنهایی کافی نیست و بایستی به پزشک مراجعه کرد .

نوع دیگری از ماسک های دارچینی برای صاف کردن و رفع چین و چروک صورت

شیر سرشار از اسید لاکتیک(نوعی آلفاهیدروکسی ملایم) است . این ماده به طور عمده در محصولات مراقبتی پوست استفاده می شود . اسید لاکتیک با لایه برداری ملایمی رنگ چهره را باز کرده و با این کار خطوط ریز روی پوست کاهش داده و تولید و کلاژن پوست را تحریک می کند .

برای تهیه ی این ماسک می توانید یک فنجان شیر را با یک چوب دارچین در یک شیر جوش کوچک ریخته و و به مدت 5 دقیقه به آرامی آن را حرارت دهید، مراقب باشید که شیر نجوشد. بعد از برداشتن شیر جوش از روی حرارت یک قاشق غذاخوری عسل را در داخل آن حل کنید. برای اینکه قطعات چوب دارچین از آن جدا شود ، این مخلوط را در صافی بریزید ، منتظر بمانید تا مخلوط ولرم شود ، سپس با استفاده از یک برس مخصوص، مخلوط را به صورت بمالید(روی پوست حساس دور چشم نمالید) برای جلوگیری از کثیف شدن لباستان حوله ای روی شانه هایتان بیاندازید . به مدت 5 تا 10 دقیقه ماسک روی پوست بماند . توصیه بر این است که ماسک کاملاً سفت شود. در نهایت صورت تان را با آب ولرم بشویید.

Comments are closed.