لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

رژیم‏های غذایی کشنده و خطرناک | تناسب اندام

آشنایی با رژیم‏های غذایی کشنده و خطرناک

افرادی که خام خوار هستند نمی‏ توانند ویتامین‏ها، مواد مغذیی، مواد ضروری و حیاتی مورد نیاز بدنشان را تامین کنند و باید به ناچار از مکمل‏های ویتامینی و داروهای مکمل استفاده کنند. برنامه‏‏های غذایی (رژیم غذایی) غیر اصولی برای لاغر شدن باعث ضررهای بی شماری به روح، روان و جسم افراد می‏شود. آسیب‏هایی از جمله آسیب به دستگاه گوارش و هضم غذا، ریزش مو، افتادگی و عدم نشاط پوست و …. به افراد تحمیل می‏ شود که اینها بخش کوچکی از آسیب‏های ناشی از رژیم غذایی خام خواری است.

رژیمهای غذایی کشنده و خطرناک

 

امروزه با گسترش شبکه ‏های اجتماعی و مصاحبه‏ های شخصیت‏های محبوب و معروف جهانی با مجله و ژورنال‏های روز دنیا و تبلیغ رژیم‏های غذایی که آن‏ها دارند موجب شده تا بسیاری از مردم در کشورهای گوناگون دنیا بدون درنظر گرفتن متابولیسم، وضعیت سلامتی و عارضه ‏های زمینه‏ای که دارند، رژیم غذایی آنان را تقلید کنند تا به شکل و شمایل و اندام افراد مشهور دست پیدا کنند.

رژیم غذایی وگان

این رژیم غذایی یکی از خطرناک‏ ترین رژیم‏های غذایی است ، که کارشناسان و متخصصان رژیم غذایی آن را توصیه نمی ‏کنند. به رژیم غذایی خام خواری (Raw Nudity)، رژیم غذایی وٍگان گفته می‏شود. پایه و اساس این رژیم غذایی خوردن خوراکی‏هایی از جمله میوه و سبزیجات خام است که در مدت طولانی، استفاده از آن می‏ تواند آسیب‏های قابل توجهی به بدن وارد نماید. محققان دریافتند برخی از مواد غذایی از جمله گوجه فرنگی و هویج در زمان پخت دارای ارزش غذایی و ویتامینی بیشتری می‏شوند و به این دلیل خام خواری نه تنها بر خوردن مواد غذایی پخته و کبابی برتری ندارد، بلکه باعث بیماری‏های مختلف دستگاه گوارش می‏شود.

افرادی که از میوه،سبزیجات و مواد غذایی بصورت خام استفاده می‏کنند نمی‏توانند تمامی مواد ویتامینی، ضروری و حیاتی مورد نیاز بدن را تامین کرده و باید به ناچار از مکمل‏های ویتامینی استفاده کنند.

رژیم غذایی قلیایی

رژیم غذایی قلیایی (Alkaline) یکی دیگر از رژیم‏های خطرناک، غیر عادی و جدید است که برخی از افراد مشهور هنری از آن استفاده می‏کنند، اما از نظر کارشناسان علم تغذیه این رژیم غذایی، استاندارد نیست و برای سلامتی افراد ضرر دارد.

در این رژیم غذایی، فرد از مصرف خوراکی‏های برپایه ماده شیمیایی اسید خودداری کرده و از خوراک‏هایی برپایه خوراک اصلی استفاده می‏کند.

هواداران این رژیم غذایی معتقدند که خوردن خوراکی‏های قلیایی موجب تنظیم PH خون شده و ریسک ابتلا به عارضه‏های گوناگون را کاهش می‏دهد، اما متخصصان اعتقاد دارند رعایت این رژیم غذایی موجب ضرر به متابولیسم بدن (Body metabolism) می‏شود.

در این رژیم غذایی، افراد از خوراک‏ها و سبزیجاتی همچون کلم بروکلی، اسفناج و میوه‏هایی همچون گریپ فروت، آواکادو، دانه حبوباتی مانند لوبیا استفاده کرده و از خوردن شکر، مواد لبنی، گندم و خوراک‏های حاوی پروتئین گلوتن، گوشت و غذاهای فرآوری شده پرهیز می‏کنند.

رژیم غذایی کتوژنی

این رژیم غذایی نیز یکی دیگر از رژیم‏های غذایی نو ظهور است که برای سلامت بدن بسیار مضر است. هواداران این رژیم غذایی از مکمل‏های بدن سازی، ویتامینی و دارای مواد معدنی برای تامین انرژی مورد نیاز برای بدن خود استفاده کرده و این گونه کالری‏های مازاد بدن را می‏ سوزانند.

اما استفاده از مکمل‏های شیمیایی می‏تواند عارضه‏های سلامتی Health گوناگونی را متوجه شخص کند و ریسک ابتلا به مریضی‏های مزمن را در وی تشدید کند، این اشخاص از گروه‏های مختلف مواد غذایی استفاده می‏کنند، اما اکثر انرژی مورد نیاز را از مکمل‏ها به شکل آشامیدنی به دست می‏آورند.

رژیم غذایی پی او پی

این رژیم غذایی (Pioppi) یکی دیگر از رژیم‏های غذایی محبوب هنرمندان و شخصیت‏های هنری است که با نام رژیم غذایی مرغ دریایی معروف است. این رژیم غذایی بسیار به رژیم غذایی مدیترانه‏ای شباهت دارد و در آن شخص از میوه، سبزی، آجیل و ماهی می‏تواند استفاده کند، اما بازه‏های طولانی زمانی بین صرف وعده‏های غذایی درصورت تکرار زیاد می‏تواند موجب آسیب به دستگاه گوارش و هضم غذا شخص شود.

حفظ سلامتی بدن با مصرف این مواد غذایی

مصرف مواد غذایی به اندازه استاندارد، ورزش کردن و تحرک منظم (sport)، اندازه گیری مکرر و منظم وزن و آشامیدن آب بهترین روش برای کم کردن وزن است.

دانه چیا

استفاده از میان وعده پُر پروتئین در وعده بعد از ظهر، باعث کاهش گرسنگی شده و در قیاس با میان وعده‏های کم پروتئین، اثر بسیار بهتری بر مهار اشتها دارد. دانه چیا، با داشتن پروتئین، یک میان وعده پروتئینی بسیار مناسب است.

ماهی ساردین

ماهی ساردین شامل اسیدهای چرب امگا 3، مناسب برای قلب (Heart) است. اگر این ماهی همراه با روغن زیتون (Olive oil) استفاده شود، خاصیت چربی سوزی آن افزایش می‏یابد.

سرکه

سرکه باعث جلوگیری از افزایش ناگهانی قند خون شده و حس سیری طولانی مدت را در فرد ایجاد می‏کند.

شکلات تیره

این نوع شکلات حاوی ترکیبات ضدالتهاب است و باعث افزایش حساسیت به انسولین می‏ شود. خواص این نوع شکلات بر روی ذخیره سازی چربی در بدن اثر گذاشته و به کم کردن وزن (Weight Loss) کمک می‏کند.

تخم مرغ

تخم مرغ، مغزها و ماهی سالمون ، همگی برای گوارش و هضم غذا ، انرژی بیشتری استفاده می‏ کنند. استفاده از اینگونه مواد غذایی، باعث افزایش فعالیت و سوخت و ساز بدن شده و به کم کردن وزن کمک می‏کند.

Comments are closed.