لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

درمان و رفع چین و چروک دور چشم با تزریق بوتاکس

درمان و رفع چین و چروک دور چشم با تزریق بوتاکس : میزان تولید کلاژن و بازسازی آن در پوست با افزایش سن کاهش می یابد . کلاژن ساختار پروتئینی پوست که در سفتی وانعطاف و برای از بین بردن چین و چروک پوست , به ویژه پوست ظریف و نازک اطراف چشم تاثیر بسیار زیادی دارد . پوست اطراف چشم دارای بافت متفاوت و در مقایسه با قسمت های دیگر بدن ظریف و نازک می باشد . دلیل پیدایش چین و چروک اطراف چشم ,عامل های خارجی مانند رژیم غذایی ناسالم , در مقابل اشعه ی یو وی قرار گرفتن و انجام ندادن فعالیت های ورزشی می باشد .

رفع چین و چروک دور چشم با تزریق بوتاکس

بوتاکس و تزریق ژل یکی از تاثیرگذارترین وسریع ترین روش ها برای از بین بردن چین وچروک اطراف چشم هستند . به دلیل نازک بودن پوست اطراف چشم و نزدیک بودن چشم , درمان و رفع چروک های اطراف چشم در مقایسه با درمان قسمت های دیگر صورت کمی سخت است . امروزه میتوان به کمک تزریق ژل و بوتاکس و بدون نیاز به عمل جراحی چروک ها وخطوط های اطراف چشم را درمان کرد . بوتاکس پروتئینی هست که باعث ضعف وغیر فعال کردن ماهیچه های ایجاد چروک در پوست می شود . تزریقات پوستی دارای مواد طبیعی ومصنوعی هستند که با تزریق به پوست باعث ازبین رفتن چروک , پر شدن پوست ونهایتا زیبایی پوست می شود . تزریق ژل که تاثیر فراوانی در ازبین رفتن چروک زیر چشم دارند را فقط با تجویز متخصص و پزشک با تجربه استعمال کنید .

بوتاکس چگونه عمل می کند و چیست ؟

نام اختصاری سم بوتولینوم بوتاکس است سم بوتولینوم یک ماده ی طبیعی و پروتئین خالصی که فعالیت عضلات ناحیه مورد نظر که با تزریق پوست کم میکند و چروک ها و شیارها را موقتا از بین می برد . بوتاکس از انتقال جریانات عصبی از عصب به عضله ها ممانعت میکند و در نهایت عضله توان انقباض را از دست می دهد و شل می شود که این فرایند کمک مناسبی برای از بین رفتن چروک ها وصاف شدن موقتی پوست میشود .

درد ناشی از تزریق بوتاکس جزئی بوده و به خاطر زمان بسیار کم آن نیازی به بیهوشی موضعی نیست . تزریق بوتاکس به وسیله سوزن های بسیار ظریف موجود در مطب صورت می گیرد . معمولا مدت زمان نیاز برای مشاهده اثر تزریق بوتاکس 3 روز تا یک هفته می باشد و در مواردی هم امکان دارد این مدت زمان به 2 هفته هم برسد . این روش یک درمان دایمی نبوده و ماندگاری تاثیر ان موقتی 4 الی 6 ماه است . که با گذشت زمان اثر تزیق و کاهش یافتن تاثیر آن با منقبض تدریجی عضلات چین وچرو ک ها و خطوط های روی پوست مجددا مشاهده می شوند . که این زمان نیاز پوست به تزریق دوباره را نشان می دهد . پس از تزریقات پی در پی و با قرار گرفتن عضله های پوست تحت درمان که باعث کم عمقی شیارهای و چروک ها در پوست در مقایسه با درمان های قبل می گردد .

پر کننده های پوستی چیست و عملکرد آنها چگونه است؟

لایه درم پوست با افزایش سن نازک تر شده و با از دست دادن چربی پوست صورت و قابلیت رجوعی خود باعث ظهور چروک های استاتیک می شود . چروک های دینامیک اکثرا با تزریق بوتاکس از بین نمی روند و شیارهای انها همیشگی و عمیق هستند . ولی تزریق ژل یا همان پرکننده های پوستی با کمک کردن وافزایش دادن به حجم لایه ی درم در از بین رفتن چروک های دینامیک نقش انکار ناپذیری دارند .

تزریق ژل باعث میشود تاحجم بافت شده افزایش بیابد و باعث از بین بردن چین وچروک های پوست شده وشادابی وجوانی پوست را دوباره به ارمغان می آورد . انواع مختلفی حجم دهنده موجود است که عبارتند از : حجم دهنده های کلاژن همانند کازموپلاست واسید هیالورونیک همانند رستیلن .

تزریقات پوستی که بیشتر اوقات به وسیله ی سوزن های بسیار ظریف و کوچک انجام می شود به خاطر مدت زمان کم تزریق احساس دردی در بیمار بسیار کم است . نتایج درمان را می توان بلافاصله بعد تزریق مشاهده کرد . مطالعات نشان می دهند که بیشتر اوقات تزریق ژل ماندگاری 18 ماهه دارد . ولی با وجود این نقطه ها باید گفت که امکان برگشت چروک ها با پرکننده ها وجود دارد .

تزریق ژل و  تزریق بوتاکس مناسب چه افرادی هستند ؟

افرادی که تجربه و وضعیت جسمانی سالمی دارند و به نتایج به دست آمده از تزریق که به هویت موقتی نتایج نگاه منطقی دارند می توانند گزینه های مناسبی برای این درمان می باشند . استفاده از این نوع روش درمانی مناسب افرادی که پیش از این در نزدیکی محل در نظرگرفته شده تزریقات مکرر انجام داده اند و یا برای خانم های شیرده و باردار مناسب نیست . عدم سابقه ی مشکل عصبی مانند ( بیماری میاستنی گراویس – اسکلروزمتعدد ) از شرایط ویژه و ضروری برای استفاده از این تزریق می باشند .

افرادی که دارای شرایط زیرمی باشند نمی توانند از بوتاکس تزرق کنند .

  • ضعیف بودن عضلات پوستی منطقه ی هدف .
  • دارا بودن از زخم عمیق روی صورت .
  • کلفتی و نامناسب بودن پوست صورت .
  • افتادگی پلک .
  • وجود اختلات پوستی در اطراف ناحیه پوستی هدف
  • عدم تقارن صورت
  • نوع چروک ها ودرمان آنها
  • چروک پنجه کلاغی

شیار هایی که به طرف گوشه خارجی چشم و یا شیارعرضی چروک های پنجه کلاغی می باشند .که غالبا به این خطوط چین و چروک های اطراف چشم هم می گویند . هر از چند گاهی این شیار ها به طرف استخوان گونه و یا پایین تر از آنها پراکنده می شوند . علت پیدایش چروک پنجه کلاغی دربعضی افراد , خنده یا جمع شدن چشم موجب کاهش حجم کلاژن صورت , در اطراف چشم می باشد .

در بعضی افراد چروک های پنجه کلاغی با گذشت زمان روز به روززیاد و گسترش می یابند . اکثر این چروک ها گاهی سطحی هستند که امکان عمیق بودن این چروک ها در بعضی افراد هست . تعداد این چروک ها می تواند از چند شیار تا چندین شیار تغییر کند .

رفع چروک پنجه کلاغی با تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس برای افرادی که چروک های اطراف چشم عمق بیشتری ندارند گزینه ی مناسبی است . معمولا پزشکان به فاصله 2 میلی متری از لبه قدامی مدار استخوانی درمناطق چروک های اطراف چشم می گذارند . پزشکان متخصص بو تاکس را در 2 یا 3 نقطه و در موازات عضله ی اوربیکیولاریس اوکولی ( ( عضلات کنار چشم ) تزریق می کنند . با گذشت زمان بوتاکس تزریق شده چروک ها وشیارهای موجود در اطراف چشم را از بین می برد . ولی در مواردی که شیارها که عمیق تر و طولانی تر هستند امکان دارد پزشک مربوطه به فاصله نیم سانتی متری بوتاکس دیگری را به کنار بوتاکس تزریق شده قبلی تزریق کند .

رفع چروک های پنجه کلاغی با تزریق ژل

درمواردی هم که شیار های عمیق هستند پزشک به اجبار برای از بین بردن چروک های اطراف چشم از پر کننده های پیشرفته تری مانند ژوویدرم ورستیلن استفاده می کند . معمولا ژل ها درزیر پوست و در موازات چروک ها و یا شیارهای پنجه کلاغی اطراف چشم تزریق می شوند.

چروک های پایین پلک

دلیل پیدایش چین و چروک موجود در پلک پایین و زیرچشم از دست رفتن حجم صورت والاستین می باشد . که این چروک ها درحالت موازی در زیر چشم ویا در ادامه ی پلک پایینی امکان دارد ظاهر شوند . در بعضی افراد پوست شباهت بسیاری به کاغذ مچاله شده دارد . که این شیارها معمولا بوسیله ی بوتاکس و یا با پیشرفته ترین پرکننده های پوستی و گاهی هم به روش درمان ترکیبی رفع می شوند .

رفع چروک پایین پلک با کمک تزریق بوتاکس

در روش درمان با تزریق بوتاکس بیشتر اوقات مقداری بسیار کمی از بوتاکس را ( حدودا 2 تا 4 ) برای رفع چین و چروک به دو طرف پل بینی تزریق می شود .

درمان چروک پایین پلک با تزریق ژل

پزشکان با تجربه ای که تخصص آنها در تزریق پرکننده های پوستی هستند بیشتر اوقات این محصولات را در قسمت بالای گونه و نزدیک استخوان پشت پلک پایین تزریق می کنند . استخوانی که به قسمت پایین پلک چشم مایل است Infraorbital rim نام دارد . رادیس نام یک نوع ژل می باشد که هم باعث افزایش حجم صورت و هم از طرفی دیگر به ساخت کلاژن بدن کمک می کند و در این صورت اثر بیشتری در ترمیم قسمت های چین و چروک دارد . پرلین , ژوویدرم و واولتراپلاس از جمله ژل هایی هست که به وسیله پزشکان در این حیطه به صورت گسترده استفاده می شود . با تزریق پرکننده ها در اطراف چشم باعث رفع چین و چروک و صاف و شفاف شدن دور چشم و اطراف آن می شود و تا حدی زیبایی طبیعی خود را دریافت می کنید . برای تزریق و درمان با ژل به طور حتم باید پزشک متخصص و مجرب مراجعه کنید .

چروک های بالای چشم

یکی دیگر از عواملی که باعث پیدایش چین و چروک در بالای چشم می شود کم شدن مقدار کلاژن والاستین و بیماری اسکلتی است . با روش های گوناگون و تکنیک های گسترده تزریق ژل صورت چروک ها و شیارهای بالای چشم برطرف می شود .

درمان چروک بالای چشم با کمک تزریق بوتاکس | تزریق بوتاکس دور چشم

پزشکان بیشتر اوقات با استفاده از تزریق بوتاکس سبب می شود که ابروها و پلک بالای چشم بالاتر رفته و مشکل چین و چروک و خط های بالای چشم برطرف شود . به کمک تزریق بوتاکس به ناحیه بیرونی ابرو چین و چروک قسمت زیر ابرو برطرف می شود .

درمان چروک بالای چشم با تزریق ژل

برای از بین بردن چروک های بالای چشم از حجم دهنده هایی همچون ژوویدرم ورستیلن به زیر ابر تزریق می کنند که تاثیر بسیاری هم دارد . که این روش باعث می شود که قسمت های افتاده ی پلک به طرف بالا بروند و درنهایت موجب از بین رفتن چروک ها وشیار ها میشوند . معمولا در بیشتر موارد پزشکان برای لیفت بیشتر به ناحیه هایی همچون پیشانی وگیجگاه ژل تزریق میکنند .

عوارض جانبی رفع چین و چروک دور چشم با تزریق بوتاکس

از بیشترین عوارضی که تا کنون ناشی از تزریق بوتاکس کبودی موقت و درد جزئی وخفیف گزارش شده است . در موارد بسیار کم فرد 24 تا 48 ساعت سر درد دارد . امکان اینکه فرد بعد از تزریق دچار افتادگی پلک شوند درحدود درصد جزئی است . بنا به توصیه پزشکان بیماران بعد از تزریق به مدت 3 الی دراز کشیده واز تحریک ناحیه ی تزریق شده خود داری کنند .

بنا به گزارشات رسیده از عوارض جانبی تزریق پرکننده ها بیشترین عوارض مربوط به تورم ,کبودی وسرخی می باشد . گفتنی است که تمام عوارض های فوق با کمک یخ در روز اول کاهش یافته وطی مدت 2 الی 3 روز به کلی از بین می روند .

Comments are closed.