لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

درمان پوست پوست شدن دست , پا و صورت

درمان پوست پوست شدن پا , پوست پوست شدن صورت , درمان پوست پوست شدن کف سر , پوست پوست شدن دست ها , راه های جلوگیری و درمان پوست پوست شدن پا , صورت و دست ها :  پوست پوست شدن دست ، پا ، صورت علل مختلفی دارد .با شروع فصل پاییز و زمستان در برخی از افراد شاهد بروز مشکلات پوستی هستیم که شایع ترین آن ها پوست پوست شدن دست ، پا و صورت است . در مقاله قصد داریم ، علل پوست پوست شدن دست ، پا و صورت و راهکارهایی برای درمان آن را ارائه کنیم .

پوست پوست شدن دست و پا چه علت هایی دارد ؟

مواردی از جمله خشکی پوست ، نازک بودن پوست و در برخی از افراد آلرژی و حساسیت می تواند از علت های پوست پوست شدن دست ، پا می باشد . فقط خشکی پوست دلیل بر پوسته شدن پوست نمی باشد ، و عوامل مختلفی در بروز این مشکل دخیل بیشتر از افراد دیگر است ، و پوست آنها به نسبت دیگران خشک تر است . هستند . یکسری از افرادی هم هستند ، که از بدو تولد به این مشکل دچار هستند ، و این مشکل ممکن است برای همیشه در آنها وجود داشته باشد .

پوست پوست شدن دست و پا ، مشکلی آزار دهنده است ، و باعث خارش قسمت های مختلف بدن می شود . صرفا مشکل پوست پوسته شدن پوست ، یک بیماری خاص نیست ، و نگران کننده نمی باشد ، و مشکلی است که با تغییر فصل ها ، از جمله در فصل های سرد سال ، به دلیل کاهش مقاومت پوست و کاهش رطوبت هوا شدید تر است .

پوست پوست شدن پا

عواملی از جمله آفتاب سوختگی، پسوریاز، سبوره، آلرژی و تماس با پیچک سمی ، می تواند با تحریک کردن پوست ، منجر به آسیب دیدگی پوست شود ، و در نهایت مشکل پوست پوسته را به وجود آورد .

درست است که پوست پوست شدن در فصل سرما شایع تر می باشد ، ولی این موضوع نباید برای شما نگران کننده باشد ، چرا که این مشکل قابل حل است ، و دائمی نیست . راهکارهای پیشگیری یا درمان آن مراجعه به متخصصین پوست و عمل به توصیه های آن ها می باشد .

توصیه های متخصصین پوست را برای حل مشکل پوست پوست شدن را در ادامه توضیح می دهیم

صورت

با پوست پوست شدن صورت جای نگرانی وجود ندارد ، فقط لازمه که یکسری نکاتی را رعایت کنید . از جمله کارهایی که می توانید انجام دهید ، استفاده نکردن از صابون های مختلف است . برای شستن صورت از آب ولرم و صابون مناسب استفاده کنید . و برای خشک کردن صورت به هیچ عنوان صورتتان را کاملا خشک نکنید ، چرا که صورت شما به رطوبت نیاز دارد ، و این رطوبت به جز استفاده از کرم های مرطوب کننده و صابون های مرطوب کننده میسر نیست . یکی از راه های جذب رطوبت زیاد برای پوست های خشک استفاده از سرم هیالورونیک اسید، است که تاثیر فوق العاده ای در جذب رطوبت دارد .

درمان پوست پوست شدن صورت

برای پیشگیری لازم هست ، یکسری توصیه های را انجام دهید . از جمله استفاده نکردن از صابون های خشک و شکننده ، استفاده کردن از دستگاه بخور نه به حدی که روی پوست تاثیر منفی بگذارد .از پماد لایه بردار مناسب استفاده کنید که باید زمان بندی مناسب داشته باشید،چرا که مصرف بیش از حد پوست صورت را خشک می کند . رتینول از جمله محصولات درمان خشکی پوست است ، که استفاده از آن مختص زمانبندی خاصی است ، و بهتر است که به صورت کم و یک روز درمیان استفاده شود .

پاها و دست ها

حمام کردن های طولانی مدت و داغ از جمله موارد تاثیر گذاری است ، که باعث پوست پوست شدن دست و پا می شود ، چرا که حمام طولانی مدت رطوبت پوست را از بین برده و باعث خشکی پوست می شود . راه حل این است ، مدت حمام کردن را به 10 دقیقه 10 دقیقه با آب گرم و نه با آب داغ برسانید ، و حتما بعد از حمام کردن از کرم های مرطوب کننده برای جلوگیری از خشکی پوست استفاده کنید . استفاده از کرم هایی با فرمول اسید سالیسیلیک برای حل مشکلات جدی خشکی و پوست پوست شدن بسیار راه حل مناسبی است ، این کرم ها با لایه برداری ، موجب صاف شدن و بهبود وضعیت پوست شما می شود .

درمان پوست پوست شدن دست ها

برای پیشگیری از پوست پوسته شدن پاها و دست ها ، همانند راه حلی که برای درمان پوست صورت ارائه دادیم ، بهتر است ، از یک دستگاه بخور برای کنترل مشکل خشکی هوا ، استفاده کنیم ، چرا که خشکی هوا روی پوست تاثیر منفی دارد . برای اینکه دستگاه بخور را سالم نگه داشت ، و بدون باکتری نگه داشت ، هر روز آب آن را عوض کرد .

پوستِ کف سر

شوره سر دلیل اصلی پوست پوست شدن کف سر، می باشد . بتصور برخی از افراد بر این است که ، شست و شوی سر مشکل را وخیم تر می کند ، این در حالی است که در برخی مواد اگر سر با مواد و شامپوهایی دارویی مناسب شسته شود ، شرایط بهتر می شود . و مشکل پوست پوسته شدن از بین می رود . برای این منظور از شامپوهایی با ترکیبات سولفید سلنیوم یا پیریتین زینک می توان استفاده کرد . در صورت ادامه دار شدن شوره سر بهتر است ، با متخصص پوست و مو صحبتی داشته باشید ، تا شامپوی مناسبی را برایتان تجویز کند .

برای پیشگیری از ایجاد شوره سر ، بهتر است ، هر هفته یک بار از شامپوها و نرم کننده هایی که حاوی مرطوب کننده است استفاده کنیم . بهتر است هر هفته یک بار از از نرم کننده عمیق و یا درمان با روغن های طبیعی یا دیگر درمان های مرطوب کننده مانند ماسک مو استفاده شود . همچنین از شستن بیش از حد و کمتر موها خودداری کنید . و بهتر است ، یک روز در میان موها شسته شود .

قسمت پایین پا

برای جلوگیری از پوست پوسته شدن پاها و حفظ رطوبت پاها از کرم ضخیم یا پماد در شب استفاده کنید ، و اینکه در هنگام شب از جوراب استفاده کنید . تغذیه هم در حفظ رطوبت پوست و جلوگیری از پوست پوسته شدن تاثیر دارد ، می توانید از مواد غنی مانند روغن کاکائو ، روغن شیا و ویتامین E برای التیام پاها استفاده کنید . و همچنین برای درمان خشکی های عمیق می توانید از فرمول های حاوی کراتوتیک ها مانند اوره یا اسید لاکتیک، استفاده کنید .

درمان پوست پوست شدن پا

برای پیشگیری از پوست پوسته شدن قسمت پایین پاها می توانید از سنگ پا برای لایه برداری استفاده کنید . در مواردی که پوست خشک شده سمج روی پاها با روش های موجود بر طرف نشود ، ممکن است ، به دلیل یک عفونت باکتریایی باشد . در صورت ادامه دار بودن مشکل بایستی به پزشک مراجعه کرد .

عوامل زیادی در پوست پوست شدن پوست دخیل هستند ، ولی یک روش درمانی موفق و همیشگی حفظ رطوبت پوست است . در برخی موارد تعویض صابون مورد استفاده و استفاده از صابون های ملایم مشکل را تا حدودی برطرف می کند . در نظر داشته باشید که استفاده از صابون های معطر و ضد باکتری ممکن است ، پوست پوسته شدن را بیشتر کند و نیز استفاده از صابون هایی حاوی روغن زیتون مرطوب بودن پوست را زیاد تر می کند .

Comments are closed.