لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

درمان تعریق با تزریق بوتاکس |درمان تعریق زیاد کف دست و پا , زیر بغل

درمان تعریق با تزریق بوتاکس |درمان تعریق زیاد کف دست و پا , زیر بغل با تزریق بوتاکس : تعریق یکی از نشانه های سالم بدن می باشد . ولی بعضی از افراد بیش از حد دچار تعریق می شوند ( هایپر هیدروزیس ) این یک عارضه ناراحت و آزار دهنده است که میتواند باعث به چالش کشیدن زندگی اجتماعی و خصوصی هر فردی شود . برای از بین بردن این معضل خوشبختانه یک روش غیر تهاجمی و بسیار ساده ای وجود دارد . تزریق بوتاکس امروزه به یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین و درمان بسیار مناسب و تاثیر گذاری برای از بین بردن تعریق های زیاد شده است و میتواند باعث برطرف سازی هایپرهیدروزیس در بسیاری از افراد می شود .

درمان تعریق با تزریق بوتاکس

اگر تعریق زیاد و بیش از حد باعث رنجش شما شده و به دنبال رفع این مشکل با یک روش دایمی و البته ایمن می باشید. ما به شما تزریق بوتاکس را به عنوان یک گزینه درمانی بسیار تاثیر گذار را توصیه می کنیم . متخصصین مجرب ما برای برطرف کردن این مشکل نخست میزان هایپرهیدروزیس شما را مورد ارزیابی قرار داده وب عد مقدار مصرفی بوتاکس مورد نیاز برای کاهش دادن تعریق شما را تععین می کنند . تزریق بوتاکس یک روش درمانی بسیارمناسب و بی خطر برای کاهش تعریق بدن شما می باشد .

هایپرهیدروزیس چیست؟

تعریق شدید یا هایپرهیدروزیس عوارضی است که بیش از میلیون ها نفر در تمام نقاط جهان را آزار و یا تحت تاثیر قرار داده است . این عارضه یک بیماری غیر قابل کنترل بوده که ممکن است در تمام بخش های بدن مثلا در زیر بغل و کف دست وپا دیده شود . با اینکه دمای زیاد و استرس هم باعث افزایش تعریق می شود . ولی این عامل نمی تواند باعث مبتلا به هایپرهیدروزیس باشد . این بیماری ارتباط ویژه ای با وضعیت فیزیولوژیکی وارثی دارد که موجب می شود بدن کنترل دمای خود را از دست بدهد.

هایپرهیدروزیس اولیه :

این وضعیت نمی تواند به بیماری پنهان و دلیل دیگری داشته باشد . اما به دلیل تعریق شدید در کف دست ها , پاها , زیر بغل صورت یا سرمیتواند خود را نشان می دهد .هایپرهیدروزیس اولیه غالبا در دیگر اعضای یک خانواده می تواند وجود داشته باشد . معمولا این مشکل در هر دو طرف بدن تحت تاثیر قرار گرفته و میزان شدت عمل در شب کاهش می یابد . اکثر افرادی که تعریق زیاد باعث رنجش آنها شده است دچار به هایپرهیدروزیس اولیه هستند . طبق مطالعات به عمل آمده حدس می زنند که در حدود 3 الی 10 درصد جمعیت سراسر دنیا در تمامی گروه های سنی (نوجوانی تا بالای 50 سال ) این بیماری باعث رنجش آنها شده است . نتیجه ی مثبت از درمان هایپرهیدروزیس می تواند زندگی شخصی هر فرد را تغییر دهد .

هایپر هیدروزیس ثانویه :

این وضعیت می تواند ناشی از عوارض پزشکی دیده نشده ای مثل عفونت , ایجاد اختلال در کارایی غدد درون ریز , مختل شدن سوخت وساز بدن , انواع متعدد سرطان ها , مشکلات عصبی , صدمه های ستون فقرات , مشکلات قلبی –عروقی , مشکلات تنفسی واضطراب واسترس های وارده به بدن منجر شود . برای رفع و از بین بردن هایپر هیدروزیس ثانویه نخست باید مشکلات وعامل های ایجاد شده را تشخیص و برطرف کرد .

هایپرهیدروزیس چگونه بوسیله ی تزریق بوتاکس درمان می شود؟

بوتاکس تولید شده در شرایط استریل آزمایشگاهی است . این ماده توان این را دارد که به صورت موقت ترشح کردن مواد شیمیایی در سیستم های عصبی شده وباعث می شود که غددهای فعال عرق متوقف شده وبدین ترتیتب با توقف این غدد های فعال یا در پیام رسان های شیمیایی ایجاد مشکل کرده و از عرق کردن قسمت هایی که درمان شده اند را چلو گیری می کند .

استفاده از تزریق بوتاکس در درمان تعریق شدید چه مزایایی دارد؟

  • کمترین عوارض جانبی ممکن را دارد .
  • نتایج به دست آمده ماندگاری طولانی دارد .
  • با تاثیر گذاری چشمگیر.
  • تعریق بدن را کاهش داده و در نهایت باعث بهبود روند زندگی عادی به ویژه افزایش اعتماد به نفس فرد می شود .
  • روند بهبودی در مدت زمان کوتاهی دارد .
  • نیاز به دوره نقاهت و استراحت در منزل را ندارد وبه فرد این امکان را می دهد پس از درمان به مخل کار و یا به فعالیت های روزمره برگردد .

نواحی که قابل درمان می باشند عبارتند از :

صورت – زیر بازو – دست ها – پاها

تعریق شدید در نواحی مختلفی از بدن مانند زیر بغل ها , کف دست و پاها و پیشانی و پوست سر را می توان با تزریقبوتاکس درمان کرد . و یا به عبارتی تعریق شدید تقریبا در هر ناحیه ای از بدن با تزریق بوتاکس از بین میرود .

چه کسانی شرایط لازم را برای تزریق بوتاکس دارند؟

تمامی افرادی که ( زن ومرد ) هایپرهیدروزیس باعث رنجش آنها می شود می توانند بوسیله ی تزریق بوتاکس باعث برطرف شدن این مشکل شوند . تعریق های شدید می تواند تمامی فعالیت های روزمره ی هر فردی را به چالش می کشد . این در حالتی است که بیشتر این افراد برای برطرف کردن این مشکل اقدامات لازم را انجام نمی دهند چون از ماهیت پزشکی این مشکل وقابل درمان بودن آنها اطلاعات کافی ندارند .

آیا تعریق شدید باعث رنجش شما گردیده است؟

تفاوت هایی در تعریق بدن به طور طبیعی و هایپرهیدروزیس (تعریق شدید ) وجود دارد که شرح آن خیلی ساده نمی باشد . گاهی اوقات همه ی ما عرق می کنیم . ولی با این وجود نشانه هایی وجود دارد که نمایان شدن آنها نشان می دهد که بدن شما بیشتر از حد ممکن عرق می کند این علائیم عبارتند از:

  • عرق کردن بدن در مواقعی که حتی دمای بدن متعادل است .
  • عرق کردن بدن در مواقعی که بدن هیچ فشار فیزیکی تحمل نمی کند .
  • عرق کردن بدن در مواقعی که در زندگی عادی مشکلاتی بوجود بیاید .
  • علائم نشانه های عفونت در زمان تعریق بدن .
  • لکه دارشدن لباس های فردعرق کرده .
  • مدت زمان بیشتری مرطوب ماندن پوست .

روند درمان تعریق زیاد با تزریق بوتاکس

استفاده از پماد بی حس کننده ی موضعی در ناحیه ی هدف و منتظر ماندن به مدتی (15 دقیقه ) برای تاثیر گذاری پماد در مرحله ی نخست می باشد . بعد از طی کردن این دوره ناحیه ی هدف را به وسیله ی گاز و محلول نمک داراستریل به منظور تمیز کردن ناحیه ی هدف و پاک شدن پماد موضعی شست وشو می دهند . و در نهایت بوتاکس به وسیله ی یک سوزن بسیار ظریف و کوچک در نزدیک غدد مسئول تعریق بدن است تزریق می شود . 50 واحد دوز مناسب و استاندارد برای تزریق بوتاکس به زیر بغل است . اما این مقدار امکان دارد که متغایر باشد چرا که تعداد دوز مصرفی تزریق بوتاکس به وضعیت بیمار و مدت زمان جلسه درمان و به اندازه ی ناحیه ی هدف بستگی دارد که امکان دارد 10 الی 30 دقیقه طول بکشد .

در تزریق انواع بوتاکس دوره ی نقاهتی آیا استفاده ازاین روش احساس دردی برای فرد به همراه دارد؟

احتمال دارد فرد درد بسیارکم و جزئی را احساس کند ( میزان درداحساس شده در این روش از1 الی 3 واحد از 10 واحد می باشد ) . ولی پزشک متخصص مربوطه می تواند در صورت صلاحدید قبل از اینکه درمان شروع شود با استفاده از تکه یخ و یا با مالیدن پمادهای ویژه ی بی حس کننده , بر روی ناحیه هدف , پوست را بی حس و یا احساس درد احتمالی را کاهش دهد . می توان یک ساعت مانده به درمان با مصرف استامینوفن میزان شدت درد را کاهش داد.

مرحله بهبودی

فرد تحت درمان می بایست بلافاصله قبل از اینکه دوباره به فعالیت های روزانه خود برگردد به مدت 4 ساعت دراز بکشد . شدیدا توصیه شده که ازاستفاده کردن محصولات آرایشی و بهداشتی بلافاصله بعد از تزریق بوتاکس در ناحیه هدف اجتناب شود .

مدت زمان لازم برای نمایان شدن تاثیر تزریق بوتاکس چقدر می باشد؟

در قسمت هایی از بدن که تحت درمان قرار گرفته اند بعد از چند روز می توان تاثیر وکاهش تعریق را مشاهده کرد . ولی آشکار شدن تاثیر کلی نیاز به یک الی دوهفته زمان دارد . مدت زمان بهبودی در هر فردی متفاوت می باشد . اما معمولا روند بهبودی 3 روز بعد از تزریق آغاز می شود .

نتیجه ی بدست آمده از تزریق بوتاکس چقدر ماندگاری دارد؟

نتیجه ی بدست آمده از تزریق بوتاکس در حدود 6 الی 12 ماه ماندگاری دارد . و می تواند در طی این مدت تعریق بدن را کنترل کند . شما میتوانید با ناپدید شدن تاثیر تزریق بوتاکس ودر صورت تمایل تزریق را مجددا تکرار کنید .

عوارض جانبی درمان تعریق با بوتاکس

تزریق بوتاکس همیشه بر روی پوست می باشد , و به این دلیل فقط به عصب های که مسئول پشتیبان ازغدد عرق هستند تاثیر می گذارد . در مواقعی امکان دارد مقدار ناچیزی از بوتاکس در ناحیه ی هدف پخش شود وبه عصب هایی که مسئول کنترل ماهیچه هستند تاثیر بگذارد . به دلیل اینکه بوتاکس یک نوع پروتئین می باشد . احتمال اینکه تزریق آن باعث بروز نشانه های عوارضی همچون آنفولانزا ( مانند تب خفیف ودرد عضلات بدن ) یسیارضعیف می باشد . ولی این علایم پس از چند روز از بین می روند و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد . احتمال دارد که فرد درد بسیار خفیفی را در ناحیه ی هدف احساس کند . اگر برای شما هر یک این عوارض ناشی از تزریق بوتاکس باعث به وجود آمدن هر مشکل برای شما گردید . و یا آثار دیگری را متوجه شدید که احساس میکنید . که به تزریق بوتاکس ربط دارد در این لحظات باید پزشک متخصص مربوطه را در جریان بگذارید .

Comments are closed.