لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

درمارولر و ترک پوست ناشی از خشکی

درمارولر و ترک پوست ناشی از خشکی

ابتدا بهتر است بدانیم که چه عوملی باعث خشکی پوست ما میشود؟

  • مهم ترین عامل خشکی پوست نبود رطوبت کافی است
  • ژنتیک هم می تواند باعث خشکی پوست شود.
  • رنامه غذایی نامناسب. کمبود مواد مغذی به خصوص ویتامینA و ویتامین های گروه B باعث خشکی پوست می شود.
  • عوامل محیطی مثل تابش نور خورشید، باد، سرما، مواد شیمیایی یا مواد آرایشی یا شست و شوی زیاد بدن با صابون های تند.
  • بیماری هایی مثل درماتیت (التهاب پوست)، اگزما، پسوریازیس یا سبوره (فقدان ترشح غدد پوستی)

از بین این عوامل رطوبت مهم ترین عامل است که باعث زیبایی و صاف بودن پوست می شود و نبود آب در پوست و اطراف آن باعث می شود متابولیسم نرمال سلول ها و بافت ها از بین برود و خیلی زود باعث ایجاد چین و چروک در پوست می شود.

درمارولر و ترک پوست ناشی از خشکی

مرطوب نگه داشتن پوست چه مزیت هایی دارد؟

تامین رطوبت پوست به بازسازی پوست توسط خودش کمک می کند: پوست ما سلول های مرده را از طریق خودش خارج می کند. این کار باعث می شود سلول های جدید و جوان روی سطح پوست قرار بگیرند. در این صورت پوست جوان تر، و از آسیب های محیطی در امان می ماند. خشکی پوست اجازه نمی دهد سلول های مرده از سطح پوست خارج شود و این باعث آزردگی و حساسیت پوست می شود.

– تامین رطوبت پوست به گردش خون در پوست کمک می کند: هنگامی که از مرطوب کننده استفاده می کنید گردش خون در پوست بالا رفته و سلول های مرده سریع تر از پوست خارج می شوند. خارج شدن سلول های مرده و جایگزین شدن با سلول های جدید باعث می شود پوست از هرگونه چین و چروک و زخم و آسیب در امان باشد.

تامین رطوبت پوست از پیری زودرس جلوگیری می کند: بالا رفتن گردش خون باعث تولید سریعتر کلاژن و الاستین در پوست می شود. تولید کلاژن و الاستین پوست شما را جوان تر و شاداب تر می کند. هنگامی که کلاژن و الاستین در پوست شما کاهش می یابد، چین و چروک افزایش و قابلیت ارتجاعی پوست شما کاهش می یابد. تامین رطوبت پوست باعث افزایش گردش خون و در نتیجه تولید منظم کلاژن و الاستین می شود.

روش هاس زیادی برای تامین رطوبت پوست وجود دارد:

  • آشامیدن آب : آسان‌ترین راه برای مرطوب کردن پوست، هیدراته کردن بدن از درون است که برای سلامتی قلب و کلیه‌ها نیز بسیار مفید است. پس حتما روزی ۲ لیتر آب بنوشید.
  • روغن زیتون سرشار از اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان‌هاست که به آبرسانی و سالم نگهداشتن پوست کمک می‌کند.
  • استفاده از صابون های ملایم و طبیعی
  • هنگام حمام گرفتن از اب ولرم استفاده کنید.
  • خوردن اووکادو : آووکادو چربی‌های مفیدی دارد که به آبرسانی پوست کمک می‌کند و کلسترول بد را نیز کاهش می‌دهد. در واقع آووکادو نوعی مرطوب‌کننده‌ی طبیعی روی پوست ایجاد می‌کند.
  • یک دستگاه بخور در اتاق خواب خود روشن کنید تا از خشک شدن پوست‌تان جلوگیری کنید.
  • یکی از بهترین محصولاتِ مراقبت از پوست که مادر طبیعت به ما انسان‌ها ارزانی داشته است، عسل ارگانیک است. عسل مرطوب‌کننده‌ای طبیعی است
  • یکی دیگر از مواد غذایی فوق‌العاده برای آبرسانی به پوست و هیدراته کردن درونیِ پوست، خوردن کدوتنبل است.
  • بیشتر میوه‌ها حاوی مقدار زیادی آب، ویتامین و مواد معدنی هستند که بدن و پوست‌ شما برای سالم ماندن به آنها نیاز دارد.پس روزانه بیشتر میوه خورید.
  • اسید چرب امگا۳ بلوک‌های سازنده‌‌ای را که بدن برای تولید چربی‌های پوست به‌ آنها نیاز دارد، تأمین می‌کند.
  • امروزه روش های دیگری هم برای تامین رطوبت پوست وجود دارد که یکی از ان ها میکرونیدلینگ است.

چرا شما به میکرونیدلینگ و مرطوب کننده نیاز دارید؟

همان طور که در مطالب فوق گفته شد رطوبت یکی از مهم ترین رکن در زیبایی پوست است همچنین . پوست خشک خیلی دیرتر به درمان پاسخ داده و بهبود می یابد و همچنین پوست پیرتر و آسیب پذیرتر می شود.

دلیل اصلی چین و چروک و شکنندگی پوست، کم آبی و خشکی آن نمی تواند باشد ولی خشکی پوست باعث آسیب بیشتر به پوست می شود. پوست خشک خیلی بیشتر از آفتاب و عوامل محیطی آسیب دیده و تاثیر می پذیرد. مرطوب کننده کمک می کند آسیب های بیرونی به پوست کمتر شده و از آن بیشتر مراقبت می کند. پوست خشک آسیب پذیرتر و آزرده تر است، زیرا نبود رطوبت در پوست باعث ایجاد ترک و شکاف می شود. زمانی که این شکاف ها ایجاد می شود باکتری ها در سطح پوست جمع شده و باعث عفونت می شوند. شما با مرطوبت نگه داشتن پوست خود و مراقبت از آن می توانید از مشکلات پوستی بسیاری جلوگیری کنید.

میکرونیدلینگ و تامین رطوبت پوست دو رکن اصلی برای جوان ماندن پوست

به وسیله میکرونیدلینگ و درمارولر چرخش طبیعی بازسازی پوست انجام می شود. در میکرونیدلینگ با استفاده از درمارولر سوراخ های ریزی در سطح پوست ایجاد می شود که پوست برای بهبود این سوراخ ها شروع به تولید کلاژن و الاستین می کند. کلاژن و الاستین از خشکی پوست و در نهایت پیری و چین وچروک جلوگیری می کنند. با استفاده از درمارولر گردش خون بالا رفته و کلاژن و الاستین سریعتر تولید می شود. برای تولید منظم کلاژن و الاستین باید رطوبت پوست تامین شود و پوست همیشه مرطوب بماند. هنگامی که شما از میکرونیدلینگ و درمارولر استفاده می کنید باید هرروز رطوبت پوست خود را حفظ کرده و از مرطوب کننده استفاده کنید.

Comments are closed.