لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

خواص گیاه ماکا , گیاه تقویت کننده میل جنسی

خواص گیاه ماکا , گیاه تقویت کننده میل جنسی : ماکا گیاهی که صرفاً در ارتفاعات پرو رشد می کندو با شهرتی که پیدا کرده است امروزه این گیاه برای مصرف به سرتاسر دنیا صادر می شود و از ان جایی که ماکا نوعی ویاگرای طبیعی محسوب می شود. پس این گیاه محرک جنسی قوی برای خانم ها و آقایان است و در نتیجه حتی برای افرادی که از اختلالات یا ناتوانی جنسی نیز رنج می برند مناسب است. ماکا بیشتر به شکا پودر و مکمل در دسترس افراد قرار می گیرد بیشتر افراد که از این گیاه استفاده می کنند تاکید دارند که ماگا انرژی و استقامت بدن را بسیار بالا می برد و در درمان انرژی بدن بهبود بخش است.

گیاه ماکا

ماکا چیست؟

همان طور که گفتیم ماکا در پرو رشد می کند و به همین علت به جنسینگ پرویی هم شهرت دارد؛ اما باید گفت که این گیاه عمده تفاوت هایی را با گیاه جنسینگ دارد. این گیاه در شرایط خیلی سختی رشد می کند و اصلی ترین مکان رشد این گیاه در رشته کوه های آند است. ممکن است وقتی گیاه ماکا را از نزدیک ببینید در نگاه اول فکر کنید که شلغم است چون از نظر ظاهری بسیار شبیه به شلغم است اما ناگفته نماند که این گیاه از خانواده کلم بروکلی، کلم، گل کلم است ولی هیچ شباهتی به آن ها ندارد.

در گذشته مردم پرو از این گیاه در صنعت آشپزی بسیار استفاده می کردند و امروزه در صنعت دارو استفاده فراوانی از این گیاه می کنند؛ و این گیاه را یک درمان طبیعی برای طیف متنوعی از بیماری ها می دانند. اصلی ترین بخش استفاده شده از ماکا ریشه ی آن است که سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، آمینو اسیدهای ضروری و آنزیم ها است. این گیاه در رنگ های زرد، سیاه و قرمز وجود دارد. عمده کمکی که مردم از ریشه ماکا می گیرند این است که امروزه بیشتر مردم دچار عدم تعادل هورمون ها هستند و ریشه ی ماکا به بدن کمک می کند تا سطح هورمون ها را متعادل سازد. در واقع مکا باعث تحریک و تقویت غدد هیپوتالاموس و هیپوفیز که از بزرگترین غدد در بدن انسان هستند می شود.

اگر بدن فرد هورمون خاصی را بیش از حد تولید می کند، ماکا تولید آن هورمون را کاهش می دهد و اگر بدن شما هورمونی را خیلی کم تولید کند ماکا به افزایش تولید آن کمک می کند. در واقع گیاه ماکا در بدن فرد نوعی تعادل را ایجاد می کند این گیاه بسیار معروف استوایی با محتوای غنی از مواد مغذی که در خود دارد به عنوان سرور همه گیاهان موثر زیبایی اندام و سلامتی و انرژی شناخته می شود.

نحوه ی مصرف این گیاه در گذشته به این شکل بود که ریشه خشک شده آن را به صورت پودر مصرف می کردند اما امروزه با بیشتر شناخته شدن و خواص بالای آن شکل مصرف این گیاه تغییر کرده است و ماکا به صورت کپسول و یا بیشتر عصاره مایع در دسترس مصرف کنندگان قرار می گیرد.

شاید بیشتر افراد بخاطر طعم آن از خواص بالای ماکا خودشان را محرومم کنند ماکا مزه ی شبیه به خاک دارد و از این رو بسیاری افراد این طعم را دوست ندارند و از مصرف آن امتناع می کنند ولی بیشتر افراد هم از پودر این گیاه به شیرینی جات و نوشیدنی های خودششان اضافه می کنند.

9 مزیت شگفت انگیز گیاه ماکا

ریشه این گیاه شگفت انگیز که به عنوان بمب ویتامین و املاح شناخته شده است در میان مصرف کنندگان محبوبیت فراوانی پیدا کرده است ما در این مقاله 9 مزیت شگفت انگیز این گیاه را برایتان شرح می دهیم:

  • منبع سرشاری از مواد مغذی
  • افزایش دهنده میل جنسی در مردان و زنان
  • افزایش قدرت باروری در مردان
  • کمک به کاهش علائم یائسگی
  • بهبود خلق و خو
  • افزایش انرژی و عملکرد حین ورزش
  • محافظت از پوست در برابر اشعه خورشید
  • افزایش هوش و قوه یادگیری
  • کاهش دهنده اندازه پروستات

منبع سرشاری از مواد مغذی :

گفتیم که ریشه این گیاه بسیار مقوی است و این گیاه را می‌توان به صورت پودر یا به صورت مکمل تهیه و مصرف کرد که به عنوان منبعی از ویتامین ها و املاح معدنی شناخته شده است. اگر درباره ارزش غذایی ماکا توضیح بدهیم باید بگوییم که این گیاه ارزش غذایی بسیار بالایی دارد در 30 گرم از پودر ریشه این گیاه املاحی مثل:

  • انرژی 91
  • کربوهیدرات 20 گرم
  • روتئین 4 گرم
  • فیبر 2 گرم
  • چربی 1 گرم
  • آهن، پتاسیم و منگنز و انواع ویتامین ها

پس دریافتیم که ریشه این گیاه دارویی یک منبع خوب و کامل از کربوهیدرات و پروتئین است و از آنجایی که کم‌چرب است برای شخص مشکل ساز نمی شود. ریشه ماکا حاوی مقدار مناسبی فیبر است؛ و همچنین سرشار از مس و آهن است. این گیاه غنی از برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است به گفته بیشتر محققان تحقیق بر روی این گیاه هنوز تکمیل نشده است و در یافته های جدید ماکا یک آنتی اکسیدان خیلی قوی است.

افزایش دهنده میل جنسی در آقایان و خانم ها :

امروزه کاهش میل جنسی به یکی از مشکلات رایج در میان بزرگسالان تبدیل شده است؛ و از آن جایی که ماکا برای افزایش نیروزی جنسی بسیار محرک خوبی است و گیاهانی مثل ماکا که به طور طبیعی می توانند میل جنسی را افزایش دهند در بین مصرف کنندگان طرفداران زیادی پیدا کرده است. در جدیدترین تحقیقات انجام شده بر روی ریشه این گیاه محققان به این نتیجه رسیدند که ریشه گیاه ماكا به عنوان یک گیاه عالی در افزایش میل جنسی باید استفاده شود این فقط یک فرضیه نیست بلکه براساس تحقیقاتی که انجام شده است محققان بر این باور رسیده اند و وقتی که در سال 2010 این آزمایش بر روی 131 نفر برای تغییر در میل جنسی افراد انجام شد، نتیجه مشخص شد که مصرف ماکا بعد از حدود 6 هفته، تعداد و تحرک اسپرم و میل جنسی را در این افراد افزایش داده است و با این نتیجه این گیاه به عنوان یکی از محرک های افزایش میل جنسی در خانم ها و آقایان تبدیل شده است.

افزایش قدرت باروری در مردان :

در بارور شدن هم ترین نقش مرد این است که او دارای اسپرم قوی باشد یعنی هنگامی که حرفی از باوری مردان در میان است، باید تئجه داشت که در این مسئله کیفیت و کمیت اسپرم او اهمیت و نقش بسیاری خواهد داشت. همان طور که گفتیم طبق تحقیقات و آزمایشات انجام شده مشخص شده است که ریشه ماکا روی اسپرم آقایان تاثیر گذار است و به همین علت باروری مردان را افزایش می‌دهد. مطالعات بسیاری برای اثبات این گفته انجام شد و درنتیجه این مطالعات مشخص شد که ماکا به بهبود و افزایش باروری، میل جنسی و عملکرد جنسی به خصوص در مردان بسیار کمک می کند؛ و به همین خاطر است که بسیاری از افراد به این گیاه لقب ویاگرای طبیعی را داده اند.

پس متوجه شدید که عمده تاثیر این گیاه بر روی کیفیت منی در است که میزان اسپرم مردان نابارور و سالم را بهبود می‌بخشد. جدیدترین مطالعات در این باره نشان داده است که با مصرف ماکا به مدت چهار ماه آقایان می توانند قدرت باروری خودشان را افزایش دهند و با بهبود حجم، تعداد و تحرک اسپرم مواجه شوند.

کمک به کاهش علائم یائسگی :

در تعریف یائسگی باید گفت که یائسگی زمانی برای فرد اتفاق می افتد که زن برای همیشه دیگر دوره قاعدگی را تجربه نکند در بیان ساده تر این که دوره قاعدگی به طور دائم برای فرد متوقف ‌شودمعمولا این اتفاق در سن میان سالی و بین 45 تا 50 برای خانم ها اتفاق می افتد. هنگامی که این اتفاق در بدن فرد رخ می دهد باعث کاهش تولید هورمون استروژن می شود که این اتقاف می‌تواند باعث ایجاد علائمی نامطلوب در بدن فرد ایجاد کند. از شایع ترین علائمی که برای فرد رخ می دهد می توان به گر گرفتگی بدن، گرم شدن چشم‌ها، خشک شدن واژن، نوسانات خلقی، مشکلات خواب و تحریک‌پذیری اشاره داشت.

طبق تحقیقاتی که صورت گرفته است گیاه ماکا می‌تواند علائم یائسگی از جمله گرگرفتگی و مشکلات خواب را تا حدود زیادی بهبود بخشد. علاوه بر این، در تازه ترین یافته های محققان گفته شده است که ریشه ماکا می‌تواند به حفاظت از سلامت استخوان‌ها کمک بسیاری کند؛ و از آن جایی که بیشتر خانم ها از مشکلات استخوان رنج می برند و زنان بعد از یائسگی به مراتب بیشتر از زمان های دیگری در معرض پوکی استخوان قرار دارند، با مصرف ماکا می توانند هم از شر عوارض یائسگی و هم از پوکی استخوان خلاصی پیدا کنند.

بهبود خلق و خو :

گفتیم که این گیاه سرشار از املاح و مواد مغذی است در مطالعاتی که روی این گیاه انجام شده است طبق یافته های جدید مشخص شده است که گیاه ماكا می‌تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد. امروزه و با صنعتی شدن زندگی و وجود مشکلات بسیار افراد دارای حوصله کم و بیشتر جوانان دچار افسردگی شده اند گیاه ماكا در خودش حاوی ترکیبات گیاهی به نام فلاونوئیدها است که این ماده یک نوع آنتی اکسیدان قوی است که در کاهش افسردگی نقش بسزایی را دارد که افراد با مصرف گیاه ماکا می توانند خوی خودشان را بهتر کنند مخصوصا این گیاه برای کاهش اضطراب و علائم افسردگی به ویژه در زنان یائسه بیشتر توصیه می‌شود.

افزایش انرژی و عملکرد حین ورزش :

امروزه از پودر ریشه ماکا به عنوان یک مکمل عالی در بین بدن سازان و ورزش کاران یاد می‌ شود و این گیاه به یکی از محبوب ترین مکمل ها در بین آن ها تبدیل شده است. یافته های جدید نشان می دهد که با مصرف این گیاه فرد می تواند قدرت عضلاتش را افزایش دهدوسطح انرژی‌ را دربدن ارتقاء دهد و عملکرد ورزشی خود را بهتر کند.

پس در نتیجه کلی ماکا یک گیاه عضله ساز و افزایش دهنده قدرت بدنی است و به همبن دلیل است که این گیاه بین ورزشکاران از محبوبیت بالایی برخوردار است. بررسی های جدید که روی چند حیوان انجام شده است نشان می دهد که استفاده از گیاه ماکا باعث افزایش استقامت بدن نیز می‌شود؛ و ورزشکاران برای استقامت داشتن زیاد می توانند از این گیاه مفید تغذیه کنند. برای اثبات این فرضیه محققان بر روی دوچرخه سواران مرد، این مطالعه را انجام دادند و نتیجه نشان داد که مصرف گیاه ماکا بعد از 14 روز رکورد آن‌ها را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد و استقامت بالایی را به بدن آن ها می بخشد.

محافظت از پوست در برابر اشعه نور خورشید:

همان طور که درباره مضرات تابش نور مستقیم روی پوست می دانیم تابش مستقیم افتاب بر روی پوست ممکن است تا پوست ما را با مشکلاتی مواجه کند و از آن جایی که اشعه ماورا بنفش می تواند پوست را بسوزاند، چین و چروک را بیشتر کند و مشکلات بسیاری برای فرد به وجود بیاورد. پس گفتیم که با گذشت زمان، ممکن است که این اشعه احتمال بروز چین و چروک و یا سرطان پوست را در فرد افزایش دهد. طبق تحقیقاتی که انجام شده است استفاده از گیاه ماکا بر روی پوست می تواند از پوست در برابر اشعه خورشید محافظت کند.

محققان برای دست یافتن به این نتیجه تحقیقاتی را بر روی چند حیوان به مدت 3 هفته انجام دادند. آن ها از عصاره ماکا بر روی حیوانات مالیدند و ان ها را در معرض اشعه ماورا بنفش قرار دادند نتیجه ای که حاصل شد بیانگر این است که اثر محافظتی گیاه ماکا بر روی پوست به واسطه آنتی اکسیدان های پلی فنون موجود در آن است؛ اما فراموش نشود که هرگز نباید این گیاه را بجای لوسیون های ضد آفتاب معمولی استفاده کنید و این گیاه زمانی روی پوست شما به عنوان یک محافظ ککنده در مقابل اشعه نور خورشید عمل می کند که این گیاه مستقیماً بر روی پوست شما استفاده شود نه این که شما به صورت خوراکی از این گیاه استفاده کنید.

ارتقای قوای حافظه و یادگیری :

از شگفتی های دیگر گیاه ماکا می توان به این مورد هم اشاره کرد که مصرف ماکا باعث بهبود عملکرد مغز می شود. در گذشته این گیاه به عنوان یکی از محرک های حافظه در بین بومیان پرو برای بهبود عملکرد کودکان و تقویت یادگیری مورد استفاده قرار می‌گرفته است. طبق مطالعاتی که بر روی تعداد از حیوانات انجام شده است مشخص شد که مصرف ماکا در یادگیری و حافظه بسیار مفید عمل می کند و بعضی از اختلالات حافظه را رفع می کند. گفتیم که ماکا 3 نوع است که در میان این 3 نوع، ماکا یسیاه مؤثرتر از سایر گونه‌های دیگر برای تقویت حافظه فرد عمل می‌کند.

کاهش دهنده اندازه پروستات :

می دانیم که پروستات غده‌ای است که فقط در مردان به وجود می آید؛ که امروزه وجود این غده باعث مشکلات زیادی در مردان شده است یکی از عمده مشکلات بزرگ شدن پروستات در رابطه با دفع ادرار است چون که لوله ای که ادرار را رفع می کند توسط غده محصور شده است. افزایش اندازه غده پروستات بیشتر در افراد مسن شکل می گیرد که این غده تحت عنوان هایپرپلازی خوش‌خیم پروستات شناخته شده است.

مطالعات نشان از آن دارد که گیاه ماکای قرمز می‌تواند اندازه پروستات را در مردان مبتلا به آن غده تا اندازه زیادی کاهش دهد؛ و از ان جایی که اثر ماکای قرمز بر اندازه پروستات با مقدار بالای گلوکوزینولات آن مربوط است. این مواد یعنی گلوکوزینولات علاوه بر اینکه اندازه پروستات را کاهش می دهد خطر ابتلا به سرطان پروستات را نیز تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

ایمنی و عوارض جانبی گیاه ماکا

درباره ماکا باید بگوییم که این گیاه در صورت کلی یک گیاه بدون ضرر شناخته شده است ولی با وجود این ها باز هم باید در مصرف آن مشورت کنید. حتی بومیان پرو که این گیاه را به عنوان یکی از شگفتی های کشور خودشان می شناسند در مصرف ان توصیه می کنند که باید احتیاط کرد. بومیان پرو تاکید دارند که بهتر است در مصرف ریشه تازه ماکا بهتر است که قبل از مصرف آن را بجوشانید تا اثرات نامطلوبی که ممکن است داشته باشد با جوشاندن کمتر شود.

از آن جا که ماکا دارای مواد معدنی بسیاری است و حاوی گیتروژن است و این ماده درست بر روی عملکرد تیروئید نقش عمده دارد و عملکرد آن را دچار مختل می کند بهتر است که در مصرف ماکا بسیار احتیاط کنید؛ و همچنین توصیه مهم دیگر برای خانم هایی است که در دوران بارداری و یا شیردهی هستند بهتر است قبل از هر اقدامی برای مصرف این گیاه با پزشک مشورت کنید.

نحوه مصرف ماکا

استفاده از ماکا کار چندان سختی نیست و از این رو بیشتر مردم از ماکا در بین وعده روزانه خود صبح را برای مصرف انتخاب می کنند. بسیاری از افراد دیگر نیز دوست دارند که آن را در طول شبانه روز و در چند وعده مصرف کنند. بسیاری هم بر این باورند که هنگامی که سطح هورمون خیلی پایین است مصرف کنند برا ی همین اعتقاد دارند که بهتر است مکا را ساعت 2 ظهر مصرف کنند. گفتیم که ماکا یک گیاه انرژی زا است و بسیار ممکن است که باعث اختلال خواب شما شود. برای سهولت در استفاده از ماکا می توانید این ماده را به صورت پودر تهیه کنید و در نوشیدنی های خودتان یا در پخت و پز شیرینی هایتان استفاده کنید.

طبق گفت پژوهشگران مقدار مصرف استاندارد این گیاه بین 5/1 تا 5 گرم در روز است. شکل ظاهری پود ماکا معمولا به شکل کپسول های 500 میلی گرمی و یا بیشتر اوقات به شکل عصاره در دسترس مصرف کنندگان قرار می گیرد. در صورتی که مشکلات گوارشی دارید توصیه ما برای شما این است که بهتر است مکا را با میوه ها مصرف نکنید چون ممکن است که در هضم آن مشکل ایجاد شود. پیشنهاد بسیاری از محققان این است که بهتر است تا در هر هفته 1 روز، یا در هر 2 ماه یک هفته، از مصرف ماکا خودداری کنید تا بدن شما در این میان استراحت کند. ماکای زرد بیشتر از قرمز و سیاه در دسترس است اما از فواید ماکای قرمز و سیاه هم نباید غافل شوید.

آیا ماکا می تواند به کاهش وزن کمک کند؟

گفتیم که ماکا گیاهی است که از بومیان پرو به سراسر دنیا رسیده است و عمده مزایای آن تقویت نیروی جنسی است اینماده بر روی کاهش وزن اثر ندارد ولی از آن جایی که گیاه ماکا دارای کالری و چربی بسیار اندکی است؛ و فقط 3 قاشق چای خوری ماکا تنها حاوی 90 کالری و 1 گرم چربی است. پس این گیاه نمی تواند به تنهایی به افزایش وزن و یا کاهش وزن کمک کند. البته گفتیم که مصرف ماکا باعث سوخت و ساز در بدن می شود و در بهبود عضله سازی کمک می کند. از آنجایی که ماکا به عضله سازی و تعادل هورمونها کمک بسیاری می کند، می تواند تاثیر مثبتی بر ظاهر افراد هم داشته باشد.

Comments are closed.