لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

خواص بی نظیر پوست موز بر پوست

زیبایی پوست با پوست موز

خواص بی نظیر پوست موز بر پوست , زیبایی پوست با پوست موز ،دندان های سفید با پوست موز ، خواص بی نظیر پوست موز برای زیبایی پوست ، پوست موز وکاربرد آن در زیبایی : یکی از میوه هایی که بسیار خاصیت دارد ومصرف آن برای سلامت انسان بسیار مفید است موز می باشد. موز یکی از محبوب ترین و پر مصرف ترین میوه ها در سراسر جهان است و به عنوان صبحانه یا میان وعده توسط بسیاری از مردم استفاده می شود .موز علاوه بر کمک به زیبایی وجوانی پوست به دلیل داشتن آنتی اکسیدان بدن فرد را در مقابل بیماری ها مقاوم می سازد .

پوست موزحاوی لوتئین است ودر سفت تر شدن ودرخشش پوست نقش دارد .موز میوه مناطق گرمسیری است که بسیار برای زیبایی وسلامت پوست مفید است. موز حاوی آنتی اکسیدان لوتئین است که روند پیر شدن پوست را به تاخیر می اندازد وباعث می شود پوست افراد جوانتر بنظر برسد .پوست موز برای از بین رفتن چین وچروک های پوست مفید است ودر درخشش وسفت تر شدن آن نقش دارد .

. علاوه براین خاصیت, موز خواص دیگری برای بدن دارد. میوه موز از درخت به عمل نمی آید بلکه از شاخه هایی هستند که پس از میوه دادن خشک می شوند واز بین می روند. این شاخه ها برگ هایی به بزرگی سه ونیم متروشاخه هایی به ارتفاع دو تا هشت متر دارند .

پوست موز وتاثیر شگفت آور آن بر زیبایی پوست

زیبایی پوست با پوست موز
زیبایی پوست با پوست موز

پوست موز حاوی ویتامین های مختلفی از جمله ویتامین های ب6 وب 12 و مواد معدنی مانند منیزیم وپتاسیم می باشد .این مواد بسیار برای زیبایی پوست مفید می باشند به همین خاطر ما به جای دور انداختن پوست موز میتوانیم از آن برای مصارف زیبایی پوست استفاده کنیم . همچنین پوست موز سرشار ازخواص آنتی اکسیدانی ، ضد قارچی، ضد باکتری و آنزیمی است که برای سلامت پوست وبدن بسیار مفید می باشند .

دندان های سفید با پوست موز

داشتن دندانهای سفید وسالم به زیبایی چهره کمک زیادی می کند .با استفاده از پوست موز که حاوی اسید سیتریک که سفید کننده طبیعی است ,می توان دندان هایی سفید وبه دور از هر گونه لکه وجرم داشت . همچنین برای داشتن دندان هایی سالم از پوست موز استفاده میکنند چون حاوی ماده ای به نام اسید سالسیلیک و مواد از بین برنده پلاک دندان است که در محافظت از مینای دندان ماده ای موثر است .

راه هایی ساده برای سفید کردن دندان ها :

قسمت داخلی وسفید رنگ موز را چند دقیقه به دندان های خود بمالید .سعی کنید از موز تازه برای این کار استفاده کنید .بعد از آن دندان های خود رابدون خمیر دندان تمیز کنید .این کار را روزی یک مرتبه به مدت یک ماه انجام دهید تا دندان هایی بدون لکه داشته باشید .

از بین بردن زگیل با پوست موز

برای رها شدن از شر زگیل روش امنی وجود دارد وآن استفاده از پوست موز است . پوست موز دارای انتی اکسیدان ها وآنزیم های قوی است وبا ویروسی که موجب شکل گیری زگیل می شوند مبارزه می کند ..

روش استفاده بدین صورت است که یک تکه موز کمی بزرگتر از زگیل برش بزنید سپس قسمت داخلی پوست موز را روی زگیل قرار دهید وبا یک چسب یا بانداژ زگیل را ببندید به مدت یک شب چسب روی زگیل بماند وصبح چسب یا بانداژ مورد نظر را بردارید

بخش داخلی پوست موز را روی ناحیه تحت تاثیر قرار گرفته بگذارید.برای رهایی کامل از زگیل این کار را هر روز به مدت یک یا دوماه انجام دهید . برای درمان میخجه نیز از این روش استفاده می کنند .

خواص بی نظیر پوست موز برای زیبایی

درمان آکنه

زیبایی پوست با پوست موز
زیبایی پوست با پوست موز

متخصصان برای لایه برداری به روش طبیعی پوست موز را پیشنهاد می دهند که به وسیله آن سموم از منافظ پوست پاک می شود پوست موز باعث کاهش آکنه شده وبه درمان آن کمک می کند . آنتی اکسیدان موجود در پوست موز به مبارزه با میکروب هایی که موجب آکنه می شوند کمک می کند .پوست موز همچنین خواص ضد التهابی دارد وباعث بهبودی سریعتر پوست ملتهب می شود .

روش استفاده بدین صورت است که بعد از شستن پوست خود با آب سرد وخشک کردن محل مورد نظر بوسیله بخش داخلی پوست موز منطقه را به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید برای جذب مواد مغذی بوسیله پوست حدود بیست دقیقه زمان لازم است پس از آن پوست خود را شستشو دهید .با تکرار این کار دویا سه بار در روز تاثیر آن را خواهید دید..

برای درمان آکنه روش دیگری نیز وجود دارد بدین ترتیب که روی قسمت داخلی موز مقداری زردچوبه ریخته و آن را به آرامی روی منطقه مورد نظر قرار دهید وبه مدت 5 دقیقه مالش دهید سپس اجازه دهید ترکیب به مدت 15 دقیقه روی محل مورد نظر بماند بعد از آن پوست خود را با آب ولرم شسته وبه آرامی خشک کنید برای بهبودی کامل این کار را دوبار در روز انجام دهید .

کاهش لکه های پوست

برای درمان وکاهش لکه های پوستی از پوست موز استفاده می کنند پوست موز حاوی آنتی اکسیدان قوی است که لکه های تیره پوست را از بین می برد ,همچنین به دلیل داشتن ویتامین های مختلف به بهبودی سریعتر لکه ها کمک می کند .روش استفاده بدین گونه است که به مدت پنج دقیقه بخش داخلی پوست موز را به آرامی روی پوست ماساژ دهید و به مدت بیست دقیقه بگذارید فیبر پوست موز روی پوست باقی بماند. برای اینکه لکه ها کامل محو شوند این کار را دو یا سه بار در روز تکرار کنید.

پوست موز و کاربرد آن در زیبایی

تسکین گزش پشه

در فصل تابستان گزش پشه و حشرات دیگر اغلب موجب ناراحتی پوستی وخارش در افراد می شوداین ناراحتی ها را به وسیله پوست موز می شود درمان کرد .علاوه برآن وجود پلی ساکارید در پوست موز با نفوذ در سلول های پوستی از تورم والتهاب پوست جلوگیری می کند .

بخش داخلی پوست موز را به مدت پنج دقیقه روی منطقه ملتهب گذاشته وبه آرامی ماساژ دهیداین کار را به مدت پانزده دقیقه انجام دهید .

از بین بردن زائده های پوستی (Skin Tags)

بعضی افراد زائده های پوستی در بدن وصورت خود دارند که زشت به نظر می رسد .برای خلاص شدن از این زائده های پوستی از پوست موز استفاده کنید. پوست موز بدلیل داشتن آنزیم هایی به از بین بردن این زائده ها کمک می کنند

یک تکه پوست موز را به اندازه ای کمی بزرگتر از زائده پوستی ، برش دهید سپس بخش داخلی پوست موز را روی زائده پوستی قرار دهید وآن را ببندید .به مدت یک شب پوست موز روی این زائده بماند صبح روز بعد پوست موز را بردارید ومحل را شستشو دهید این کار را تا زمانی که زائده پوستی از بین برود هر روز انجام دهید .

خارج کردن تراشه ها

پوست موز برای خارج کردن تراشه ها نیز استفاده می شود . آنزیم هایی که در پوست موز وجود دارند موجب نرمی پوست می شوند و به خارج کردن راحت تر تراشه کمک می کند. همچنین، پوست موز در بهبود زخم ها نیز کارایی دارد.

یک تکه کوچک از پوست موز تازه را برش دهید. سپس قسمت داخلی وسفید پوست موز را بر روی محل که تراشه در آن وجود دارد می گذاریم وبا چسب یا بانداژ محکم می کنیم به مدت یک شب باید پوست موز روی محل زخم تراشه بماند صبح روز بعد بوسیله یک موچین تراشه را برمی داریم .

پوست موز وخواص بی نظیرش برای زیبایی

کاهش چین و چروک

یکی از خواص بی نظیر پوست موز کاهش و بهبود چین و چروک پوست می باشد پوست موز حاوی لوتئین است که باعث سفتی و درخشان شدن پوست می شود و همچنین چهره افراد را پایین تر از سن واقعی شان نشان می دهد .

بخش داخلی پوست موز را به صورت خود بزنید وبگذارید نیم ساعت روی صورت تان بماند .بعد از مدت مشخص شده پوست خودرا با آب ولرم بشویید این کار را روزی یک بار انجام دهید .

کاهش پف چشم

پوست موز برای کاهش و از بین رفتن پف چشم استفاده می شود پتاسیم موجود در پوست موز به این کار کمک می کند. همچنین، طبیعت مرطوب کننده پوست موز باعث کاهش تیرگی زیر چشم می شود .

فیبر سفید موجود در بخش داخلی پوست موز راخارج کرده وبا یک یا دو قاشق غذاخوری ژله طبیعی آلوئه ورا مخلوط کرده تا به شکل خمیری در بیاید مخلوط درست شده را به دور چشم های خود بمالید ویک ربع صبر کرده بعد با آب سرد بشویید تا بهبودی کامل این کار را ادامه دهید.

Comments are closed.