لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

تغذیه مناسب بعد از جراحی زیبایی بینی

تغذیه مناسب بعد از جراحی زیبایی بینی

تغذیه مناسب بعد از جراحی زیبایی بینی | رینوپلاستی : یکی از مهم ترین موارد بعد از جراحی بینی توجه به تغذیه است. رعایت اصول تغذیه به بهبودی سریع زخم ها و جراحات و التهاب و تورم بینی کمک می کند. اگر بعد ا زجراحی بینی تغذیه مناسب باشد بدن قوای از دست رفته خود را باز می یابد و تاثیر چشمگیری در وضعیت کلی بیمار دارد.

تغذیه مناسب بعد از جراحی زیبایی بینی
تغذیه مناسب بعد از جراحی زیبایی بینی

غذاهای نرم بعد از جراحی بینی

بعد از جراحی بینی وقتی به خانه بر می گردید ممکن است خیلی گرسنه باشید. غذاهای نرم که تا حدودی مزه ی ملایم و مطلوبی دارند برای بعد از جراحی بسیار مناسب هستند.

مثلا پوره ، برنج کته ای نرم ، سیب زمینی پخته ، سبزیجات پخته آبپز یا بخارپز کمک بسیار زیادی به حفاظت از بافت های جراحی شده و سرعت گرفتن بهبودی می کنند . مصرف انواع سوپ ها بعد از عمل جراحی بینی بسیار کمک کننده و مفید خواهد بود .

ماست و سوپ جوی ولرم نمونه ای از غذاهای مطلوب برای بعد از جراحی بینی هستند. احتمالا بعد از جراحی حالت تهوع داشته باشید ممکن است تمایلی به غذا خوردن نداشته باشید و بیشتر بخواهید مایعات شفافی مانند آب و آبمیوه مصرف کنید. این رژیم غذایی که بیشتر شامل غذاهای نرم و مایعات می شود باید برای چند روز ادامه دهید و زمانی که حالتان بهتر شود می توانید مواد غذایی بیشتری را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

فواید فیبر بعد از جراحی بینی

در طول چند روز اول پس از جراحی از غذاهای نرم استفاده کنید ولی یادتان باشد باید مقدار معینی فیبر را نیز در رژیم غذایی روزانه ی بگنجانید. یبوست بعد از جراحی بینی نسبتا شایع است. که دلیل آن نیز تجویز داروهای ترکیبی می باشد نه رژیم غذایی و تحرک شما.

غذای داغ بخورم یا سرد؟

بعد از جراحی زیبایی بینی حتی باید به دمای غذاهایی که می خورید توجه کنید. غذاهای خیلی داغ و خیلی سرد می تواند ناراحتی شما را بدتر کند. برای این که احتمال سوختن دهان را در این دوره کاهش دهید، بهتر است مصرف سوپ داغ و دیگر غذاهای داغ را برای چند هفته محدود کنید.

غذاهای جویدنی ضرر داره؟

شاید قبل از جراحی بینی به این نکته توجه نگرده باشید که با جویدن غذاها بینی شما هم تکان می خورد . قبل از اینکه برای جراحی بینی اقدام کنید دستتان را روی بینی خود بگذارید و یک غذای جویدنی مانند استیک یا یک تکه آدامس را بجوید. می بینید که همراه با جویدن، بینی شما نیز کمی حرکت می کند. اما زیاد نگران نباشید بعد از دوره نقاهت، حرکات کوچک مشکلی ایجاد نمی کند اما شاید شما بخواهید برای جلوگیری از مشکلات احتمالی از آن امتناع کنید. و درمهایت وقتی که جراحتان اجازه ی خوردن غذاهای جویدنی را به شما داد می توانید با خیال راحت از خوردن غذاهایی مثل استیک، تافی های کشی و حتی آدامس لذت ببرید. البته به خاطر داشته باشید که مصرف غذاهای نرم و خمیری شکل برای شما ممنوع نشده است. شما فقط باید از مصرف غذاهای جویدنی اجتناب کنید.

از مصرف الکل و کافئین اجتناب کنید

تا حد امکان میوه و سبزیجات سالم غذاهای خانگی و آبمیوه های طبیعی را میل کنید . به مدت چند روز بعد از جراحی بینی از مصرف نوشابه های الکلی و نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه و نوشابه خودداری کنید. به دلیل اینکه الکل خون را رقیق می کند و می تواند ریسک خونریزی بعد از عمل را افزایش دهد. از طرف دیگر خطر ابتلا به هماتوم یا تجمع خون در زیر پوست را افزایش داده که این سبب افزایش تورم بینی خواهد شد.

آناناس و پاپایا بعد از جراحی بینی

برای کاهش کبودی و تورم چه باید بخوریم ؟ بعد از هر جراحی زیبایی، بیشتر بیماران نگران تورم، کبودی هستند و مدام می پرسند چقدر طول می کشد تا به طور کامل بینی ام بهبود پیدا کند. اکثر جراح ها داروهایی برای کاهش این نگرانی های تجویز می کنند. خوردن آب کرفس موجب رفع و کاهش آثار کبودی شده و آب سیب ، پوره آناناس و آب هویج و سایر آبمیوه های خانگی ورم ها را می کاهند .

بعضی از خوراکی های شفا بخش به صورت طبیعی خواصی دارند که می توانند بعد از جراحی بینی به بهبودی سریع شما کمک کنند.

حتما باید این را بدانی که میوه ی پاپایا و آناناس تازه جزو خوراکی های شفا بخش محسوب می شود و می تواند کبودی و تورم بعد از جراحی زیبایی را کاهش دهد.

جراحی بینی سبب ایجاد کبودی می شود زیرا خون از سیاهرگ ها و سرخ رگ هایی که در طول جراحی باز شده اند نشت می کند. و کبودی نیز ناشی از رنگی شدن بافت زیر پوست توسط خون است. در حالی که خون در حال گردش قرمز شفاف است، خون مرده به دلیل عدم دسترسی به اکسیژن تغییر رنگ داده و به رنگ بنفش متمایل به قرمز در می آید.

در این موقعیت بدن عناصری را به محل مورد نظر ارسال می کند تا خون مرده را جذب کند. وقتی که خون مرده در حال جذب شدن است، به رنگ سبز و سپس به رنگ زرد تغییر رنگ می دهد. خب حالا راه حلی که به سیستم بدن کمک می کند تا زودتر کبودی ها را رفع کند این دو میوه شفابخش هستند که هر دو شامل آنزیم های طبیعی هستند به فرآیند جذب کمک بسیاری می کند. تعداد کمی از بیماران هستند که از پاپایا و آناناس تازه که به وفور در طول سال عرضه می شود استفاده می کنند. حتما بعد از جراحی بینی این دو میوه را در تغذیه خود استفاده نمائید.

آیا غذاهای نمک دار بعد از جراحی بینی مضر است؟

ممکن است در این دوره چختن غذا برای شما سخت باشد و برای همین به دنبال غذاهای آماده باشید ولی باید بدانید نمک این غذاهای آماده و تاثیر گذاری آن بر تورم بینی کمی برایتان نگران کننده باشد.

با اینکه مصرف سدیم می تواند منجر به تجمع آب در زیر بافت ها و بدتر شدن تورم بینی بشود، اما برای بسیاری از بیماران جای نگرانی نیست. اگر شما نگران این موضوع هستید یا اینکه مشکلی دارید که نباید نمک مصرف کنید بهتر است قبل از جراحی در مورد آن با دکترتان صحبت کنید تا متوجه شوید که باید چه کار کنید.

شما باید بعد از جراحی بینی خوراکی هایی مصرف کنید که ارزش غذایی بالایی داشته باشند مانند میوه ها، سبزیجات پخته شده و منابع پروتئین و فیبر.

تغذیه درست و صحیح با استفاده از این موادغذایی سبب می شود تا سریع تر و راحت تر بتوانید دوران نقاهت را پشت سر بگذارید.

از طرف دیگر باید بدانید بینی و گلو و دهان خود به یکدیگر وابسته هستند به همین دلیل نباید با نی مایعات را بنوشید زیرا نیروی ناشی از مکیدن به بینی شما فشار زیادی وارد می کند و نکته آخر اینکه غذاهایی را که تا به حال امتحان نکرده اید اکیدا در این دوره مصرف نکنید زیرا ممکن است ضرر داشته باشد و یا موجب آلرژی شود پس رژیم غذایی خود را به مانند معمول با رعایت نکات گفته شده در پیش بگیرید.

Comments are closed.