لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

تاثیر ساعت غذا خوردن در چربی سوزی

تاثیر ساعت غذا خوردن در چربی سوزی : میان وعده‏ها و زمان وعده های غذایی روی تنظیم سوخت و ساز بدن،مدیریت بیماری‏های مرتبط با چاقی، چرخه خواب بدن و وزن تاثیر گذار است.

تاثیر ساعت غذا خوردن در چربی سوزی

بدن شما همانند یک ساعت واقعی نیست اما بصورت شبانه روزی کار می‏کند و این ریتم 24 ساعته عملکرد بدن را طبق برنامه ریزی دقیقی پیش می‏برد. این فرآیند سبب می‏شود تا بدن شما خودش را با تغییرات پیرامون خود، خواب و فعالیت‏هایی مانند خوردن غذا، تنفس کردن، راه رفتن و … تطبیق دهد.

اینکه حقیقت که چه زمانی غذا می ‌خوریم تاثیر خاص خود را روی وضعیت بدن، دریافت کالری‌ ها و مواد مغذی دارد. زمان وعده ‌ها و میان ‌وعد‌ه‌ های غذایی می ‌تواند روی تنظیم سوخت ‌و ساز بدن، وزن، مدیریت بیماری‌ های مرتبط با چاقی و چرخه‌‌ی خواب بدن تاثیر بگذارد:

این موضوع که چه اوقاتی غذا می‏خوریم تاثیر خاص و مستقیم روی وضعیت بدن، دریافت انرژی‏ها و مواد مغذی دارد. میان وعده‏ها و زمان وعده های غذایی روی تنظیم سوخت و ساز بدن،مدیریت بیماری‏های مرتبط با چاقی، چرخه خواب بدن و وزن تاثیر گذار است.

7 صبح : پژوهشگران دانشگاه میسوری طبق آزمایش‏هایی که انجام دادند به این نتیجه رسیده‏اند که صرف غذاهای پروتئین دار در وعده صبحانه، یک روش ساده و سالم برای احساس سیری طولانی مدت در طی روز است و تمایل به خوردن میان وعده‏ها را کاهش می‏دهد. خوردن غلات سبوس دار در وعده غذایی صبحانه نیز به عملکرد بهتر روده‏ها کمک می‏کند.

10 صبح : اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که قبل از ناهار باید حتما میان وعده میل کند، حتما از میان وعده‏های سالمی مانند هویج همراه با کلم بروکلی یا ماست کم چرب استفاده کنید. خوردن سیب وَرَق وَرَق شده همراه با کره بادام زمینی نیز انتخاب خوبی برای میان وعده است.سعی کنید غذاهایی را برای میان وعده انتخاب کنید که نیاز به جویدن بیشتر دارند و به شما احساس سیری طولانی مدت می‏دهد.

5/12 ظهر : خوردن پروتئین بیشتر در وعده غذایی ناهار از جمله گوشت‏های بدون چربی، مرغ و ماهی مهم است. سعی کنید در این وعده غذایی از چربی‏های سالم همچون روغن زیتون، روغن کنجد و یا روغن آواکادو بیشتر استفاده کنید.مصرف این گونه چربی‏ها برای جذب ویتامین‏های محلول در چربی همانند ویتامین‏های E، D و A ضروری است. از خوردن غذاهای پُر چرب و سرخ شده در وعده غذایی ناهار پرهیز کنید چراکه هضم این نوع غذاها بسیار کند است و باعث می‏شود در هنگام عصر دچار احساس تنبلی شوید.

16 بعد از ظهر : صرف میان وعده با فاصله زمانی 3 تا 4 ساعت بعد از وعده غذایی ناهار ضروری است زیرا قند خون در این زمان معمولا افت می‏کند و بدن حالت استرس فیزیولوژیکی دارد. خوردن پنیر با بادام، یا یک میوه به جای خوردن کربوهیدارت برای میان وعده مناسب است.خوردن شیر شکلات یا ماست (کم چرب) نیز توصیه می‏شود. توجه کنید که در عصر از مصرف قهوه بپرهیزید چراکه به شما احساس گرسنگی و میل به پرخوری می‏دهد.

19 عصر : باید مقدار یک چهارم از بشقاب شما حاوی پروتئین بدون چربی باشد، یک چهارم دیگر سبزیجات، یک چهارم غلات و بقیه چربی‏های مفید باشد. خوردن مرغ پخته شده با برنج (برنج قهوه‏ای) با سبزیجات نیز برای شام توصیه می‏شود.

23 شب : اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که عادت به صرف میان وعده قبل از خوابیدن دارید بهتر است 4 ساعت بین صرف شام تا زمان خواب صبر کنید. اگر از خوراکی‏های سالم و سبک همانند برش‏های سیب همراه با دارچین استفاده کنید احساس سیری و سبکی قبل از خواب خواهید داشت.

Comments are closed.