لیزر لند
لیزر لند , لیزر موهای زائد , لیزر مو , قیمت لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر , قیمت لیزر مو , کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد

آب میوه های مفید

آب میوه های مفید :  همه ی ما انسان ها خواهان سلامتی بدن خود هستیم . در این میان نوشیدنی ها و آبمیوه ها تاثیر فوق العاده ای در سلامتی دارند ، چراکه مصرف آب و عصاره ی برخی از میوه ها بر سلامت قلب بسیار مفید می باشد . نوشیدنی ها و آبمیوه های مفید مواد خطرناک غذاها را دفع می کنند . همچنین آبمیوه های مفید باعث جذب سریع آنزیم های مفید ، آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی می شود .

آب میوه های مفید

پس استفاده از آب میوه های مفید برای سلامتی بسیار توصیه می شود . آبمیوه هایی که مقدار زیادی بتاکاروتن داشته باشد ، بسیار مفید هستند . و اما اینکه آیا شما می دانید کدام آبمیوه سرشار از بتاکاروتن می باشد؟ باید بگوییم که انبه سرشار از بتاکاروتن می باشد . این ماده برای فردی که با اندک سرما دچار سرماخوردگی می شود ، بسیار مفید می باشد. در ادامه ی این مقاله ما شما را با انواع آبمیوه های مفید برای سلامتی آشنا می کنیم .

طبق گزارش های افکارنیوز، اکثر مردم ، نمی دانند که چه زمانی برای خوردن آبمیوه مناسب است . آیا صبح مناسب است یا هنگام بیدار شدن از خواب و یا شب ها قبل از خواب . باید بگوییم که زمان مناسب برای نوشیدن آبمیوه بعد از تمام شدن کارها و هنگام بازگشت به منزل می باشد . شما می توانید با آگاهی از عملکرد بدن و ارگان‌های آن در طول 24 ساعت شبانه‌روز، زمان مناسبی را برای نوشیدن آبمیوه در نظر بگیرید .

بیشتر بخوانید : تغذیه

بهترین و مفیدترین آب‌میوه‌ها

  • آب هندوانه : آب هندوانه آبمیوه ای است که به دلیل غنی بودن از لیکوپن که نوعی آنتی‌اکسیدان می‌باشد مانع از بروز سرطان پروستات در آقایان می شود .
  • آب انبه : آب انبه یکی از بهترین و مفیدترین آبمیوه ها برای جلوگیری از سرماخوردگی زود به زود است . انبه با دارا بودن بتاکاروتن به افرادی که به کمبود ویتامین A مبتلا هستند ، و مکررا دچار سرماخوردگی می شوند ، کمک زیادی می کند . لذا استفاده از این آبمیوه را توصیه می کنیم .
  • آب سیب : آب سیب ، آبمیوه ای است که برای افراد با بیماری قلبی بسیار مفید است ، چراکه آب سیب با دارا بودن آنتی‌اکسیدانی به نام «کوئرستین» کلسترول خون را کاهش داده و مانع از ابتلا شدن به بیماری‌های قلبی و سکته می‌شود. لذا استفاده از آب سیب برای بیماران قلبی توصیه می شود .
  • آب انگور : آب انگوربا دارا بودن پتاسیم به تنظیم فشار خون کمک زیادی می کند .
  • آب آناناس : اگر شما دچار مکبود ویتامین C هستید ، آب آناناس میل کنید. هچنین آناناس دارای آنزیمی به نام بروملین می باشد ، این آنزیم به بهبود زخم ها و کبودی ها کمک زیادی می کند .

بهترین زمان استفاده از آبمیوه

  • صبح : صبح‌ زود یکی از بهترین زمان ها برای مصرف آبمیوه است . مخصوصا اگر از از آب سیب، گلابی و یا انگور استفاده می کنید ، صبح زود زمان مناسبی می باشد . صبح ها عملکرد دستگاه گوارش بسیار خوب بوده و باعث جذب مواد مغذی شده و شادابی پوست را به همراه دارد .و آبمیوه و شیرینی آن انرژی کافی در طول روز را برای شما تامین می کند .
  • قبل از هر وعده غذایی : استفاده از آبمیوه ها قبل از وعده غذایی توصیه نمی شود . چون آبمیوه ها و سبزیجاتی مانند پرتقال و گوجه فرنگی یکسری مواد تند و تیزی دارند که این مواد با ترکیب شدن با اسید معده روی دیواره معده فشار می آورد و منجر به درد معده می شود . پرتقال به دلیل دارا بودن اسید در صورت مصرف با معده ی خالی ریفلاکس معده را به همراه دارد و باعث استفراغ می شود .
  • بعد از هر وعده غذایی : استفاده از آبمیوه ها بعد از هر وعده ی غذایی مفید است . بعد از غذا بهتر است از آبمیوه هایی همچون آب انبه ، آناناس و آب پرتقال استفاده کنید . آناناس به دلیل اینکه دارای پروتئاز است ، هضم پروتئین را راحت می کند و فرآیند گوارش را بهبود می بخشد . انبه نیز دارای آنزیمی است که هضم گوشت را راحت کرده و مانع از ایجاد زخم معده می شود . آب پرتقال نیز به دلی دارا بودن آنزیم های گوارش معده ، چربی ها را راحت هضم می کند .
  • شب هنگام : معمولا معده بعد از شام در حال استراحت می باشد . به همین دلیل استفاده از آب میوه توصیه نمی شود . همچنین آب میوه ها به دلیل دارا بودن قند زیاد و جذب کالری بیشتر باعث چاقی می شود . فیبر موجود در آبمیوه شب ها معده و روده را پر کرده و گوارش شبانه را مختل کرده و باعث بد خوابی می شود .

Comments are closed.